neděle 26. listopadu 2017

Dítě školkou povinné: Ze života andílků - M. M. Cabicar


Autor: M. M. Cabicar
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 184

Anotace: Třetí pokračování nejúžasnější humoré knížky všech dob! Zcela nové vtipné příhody jednoho odvážného otce, který se svou čtyřletou dcerkou Viki prožívá všední situace s nevšedním nadhledem a laskavým humorem, jehož absurdita čtenáře rozveselí tak, že se řehtají a slzí smíchy a nedokážou se od čtení odtrhnout.
Rozverné příběhy si získaly statisíce příznivců a ti se shodují v jediném:
"Při čtení nejezte ani nepijte! A pokud vaše dítě spí, zamkněte se s knihou za čtvery polstrované dveře." 


"Manželka na mne vrhla pohled "Jeliti", což znamená: "Je-li ti život milý..."

Již potřetí se setkáváme s Martinem Cabicarem a jeho rodinou, manželkou Káťou a dcerou Viky. A já si už potřetí říkám, opravdu se tohle všechno stalo? Ať tak či onak, Martin má opravdu dar. Vše vypráví vtipně a poutavě. 

"Tati, já ti pomůžu s večeří!"
"Skvěle, chceš dělat salát, nebo budeš mazat tousty?"
"No... Já jsem spíš myslela, že bys mi jako pustil pohádku, ty bys dělal večeři a já bych tě nerušila."
Ona je TAK HODNÁ!"  

Humor Martina Cabicara mám ráda. Všechny díly se nesou ve stejném duchu. Autor nám vypráví vtipně příhody, které nás nejednou rozesmějí. Kniha není rozdělena na kapitoly, ale na povídky, kdy je každá jinak dlouhá. Čtou se lehce a na zvednutí nálady, je to opravdu skvělá volba.

ukázka z knihy
 
Příhody jsou nyní ze zimního období, vše se točí kolem Vánoc. A musím přiznat, že ze všech dílů, se mi tento líbil nejvíce. Více zde zapojil manželku, což není vůbec na škodu. Káťa má opravdu skvělý smysl pro humor a s Martinem se vzájemně doplňují.

"Celé dětství, kdy člověk vyvádí lumpárny, třese se zároveň strachem, aby ho nepřistihli rodiče. Pak vyrostete, dospějete, pořídíte si dítě, stanete se rodiči...
A VONO JE TO ALE ÚPLNĚ STEJNÝ!" 

Neříkám, že jsem se smála, až se za břicho popadala, ale některé historky mě pobavily více, jiné zase méně. Na můj náročný týden, to bylo ideální čtivo, kdy jsem nad ničím nemusela přemýšlet. Jen jsem se usmívala jak blbec, a bylo mi fajn.

"Říkala jsi, že čokoládové figurky jsou v lednici ve druhém fochu na dveřích, tak tohle asi bylo mezi nimi...," bránil jsem se stejně tiše. Káťa mi vrazila krabičku čípků do obličeje a zasyčela:
VYPADÁ TOHLE JAKO ČOKOLÁDOVÁ FIGURKA?!" 

Takže pokud hledáte něco milého, vtipného a nenáročného, tak vám knihu M. M. Cabicara mohu jen doporučit. A nejen tuto konkrétní, ale všechny jeho knihy. S malou Viky se rozhodně nudit nebudete. 

Nejvíce se mi asi líbila příhoda "Aplikovaná logika", ta byla opravdu skvělá. Netýká se přímo Viky, ale toho jak si děti vše umí perfektně odůvodnit. Chcete vědět o čem je? Tak to si budete muset knihu přečíst :-)

 

Hodnocení:
 

M. M. Cabicar
se narodil v Praze. Pravděpodobně se narodil. Podle některých pramenů vyšel jako příloha nedělních novin. V úterý.
O jeho dětství se toho moc neví, kromě toho, že jako dítě byl mnohem menší, než teď a v jedenácti letech mu jednou bylo skoro dvanáct.
Psát začal někdy na základní škole, asi v první třídě a podle dostupných zdrojů to byly zpočátku hlavně velká písmena. Postupně se zlepšoval, až začal psát i G nebo F. 

Já tímto děkuji nakladatelství Cosmopolis za zaslání recenzního výtisku. A pokud si chcete knihu koupit, můžete zde

Už jste četli nějakou knihu od M. M. Cabicara? A pokud ano, která se vám líbila nejvíce?
Mějte se krásně.
Pary 

2 komentáře:

  1. Jojo, Cabicar je skvělý... už dlouho ho sleduji na Facebooku a jeho kecy zbožňuji já, táta i můj přítel. Malá Viki je zkrátka nezapomenutelná. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím souhlasit... babička kdysi četla první knihu a velmi se jí líbila (pár povídek přečetla i dětem) :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)