pondělí 4. prosince 2017

Nahlížení - Dana Zahoříková


Autor: Dana Zahoříková
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 280

Anotace: Napínavý příběh o dívce Meg, které Osud určí, že bude nahlížečkou. Vydává se na cestu do domu svého učitele a rádce, pana Plumberblicka. V novém světě se učí čtení myšlenek, ale brzy se dozví, že patří mezi ty vyvolené nahlížeče, kteří dokážou číst myšlenky mrtvých. A to zrovna v době, kdy se svět nahlížečů začíná otřásat v základech!
Další vražda na sebe nenechá dlouho čekat a Meg musí využít svůj talent při pátrání po vrahovi, který začne likvidovat nahlížeče... A aby toho nebylo málo, musí ještě bojovat o svého přítele Garetha. Velký výroční ples Slepence je za dveřmi... Podaří se Meg odhalit vraha mezi stovkami hostů? 


"A nebyla sama. Její nejlepší kamarádka, Annie Clarková, seděla bez hlesu vedle ní. Byla rovná, jako by spořádala k obědu pravítko, a přímo maniakálně si okusovala nehty."

Vše začíná dnem, kdy se Meglynn Bellová neboli Meg dozví, co jí Osud určí. Čemu se bude po zbytek svého života věnovat. Nahlížečka. Tak se ocitá v učení pana Plumberblicka, a není jediná. S ní je zde také namyšlená Clarissa Swiftonová, další žačka v učení, která si myslí, že je něco víc než Meg.

 "Nic, o čem bych věděla. Ale vzhledem k tomu, že nejspíš začínám trpět alergií na blonďaté lokny, tak čím dál budu od nich, tím líp," ušklíbla se Meg."

Na uvítacím plese se Meg seznámí s Garethem Tombem, učedníkem doktora Chřupky, nejlepšího ohledávače ve městě. I přes pár nedorozumění se z nich stanou dobří přátelé.
Jednoho dne se stane vražda, a vrchní nahlížeč Gwenstock rozhodne, že s policií budou spolupracovat právě Clarissa, Meg a Plumberblick, protože mrtvým je jeden z nahlížečů a rozhodně není posledním. Je na naší trojici a ostatních nahlížečích, aby zjistili kdo je vrah. 

"O čem? Mluvím tu o tom, že tyhle našňořený akce miluju asi jako žluklý máslo na tejden starým chlebu."

Musím říci, že jsem si oblíbila skoro všechny postavy. Ať už se jednalo o Meg, Garetha, komorníka Clerence (na jeho hlášky jsem se vždy těšila), kuchařku paní Cookovou nebo nahlížeče Fredericka, Gwendolin, Ellie, pana Stoličného a Plumberblicka. Dokonce i nafoukané Clarisse jsem přišla na chuť. Humor a sarkasmus, který autorka v knize použila, mi opravdu sedl.

"Vaše plané výhružky na mě neplatí, slečno. A nemusíte si stoupat na špičky, já vás slyším odtamtud zdola i tak velice jasně. Jen doufám, že vy mě rovněž, když vám teď povídám, že pán si nepřeje být rušen a vy, jak se nyní jasně ukázalo, do kolonky rušičů rozhodně spadáte."

Kniha není psána nijak složitě. Autorka použila jednoduchý styl psaní. Opravdu oddechové čtení, kdy jsem se nejednou od srdce zasmála. Kniha mě vtáhla do děje a já se nemohla odtrhnout, jednoduše předčila má očekávání. Byla jsem mile překvapena, protože na obalu knihy je napsáno od jedenácti let. A to mně opravdu není. 

"Meg se zaškaredila na komorníkova záda a byla ráda, že alespoň on neumí číst myšlenky, protože kdyby to uměl, asi by ji v tuto chvíli sbírali někde dole pod schody."

Já nemohu jinak, než doporučit dál. Jsem ráda, že jsem měla možnost si toto dílo přečíst, i když neodpovídám věkové kategorii, pro kterou je kniha určena. Pokud máte rádi trochu toho tajemna a chcete se zasmát nad hláškami našich hrdinů, tak neváhejte. A je jedno jestli váš věk trošičku víc převyšuje číslo jedenáct. Já jsem opravdu nadšena a budu čekat na další dílko paní Zahoříkové. Jen doufám, že to nebude trvat moc dlouho.



Hodnocení:

Dana Zahoříková
(*1982) Narodila se a žije v Plzni. Vystudovala Vyšší odbornou školu informačních služeb v Praze a pracuje jako knihovnice v Knihovně města Plzně. Knihy jsou její láskou i posláním. Kromě psaní rozděluje svoje volné chvilky mezi knihy, filmy a přírodu. Má ráda všechno, v čem se skrývají příběhy, což zahrnuje jak obrazy, tak i starý vykotlaný strom někde na poli. Miluje mimo jiné Mikulášovy patálie, skupiny Monty Python a Terryho Pratchetta.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete knihu Nahlížení koupit

Díky za přečtení a mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)