pondělí 9. dubna 2018

V úkrytu - Liz Nugent

zdroj obrázku

Autor: Liz Nugent
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 379

Anotace: Lydia Fitzsimonsová žije v dokonalém domě se svým milujícím manželem a synem.
Jen jedna věc jí chybí k tomu, aby byl její život perfektní - vůbec ovšem nečeká, že cesta k jejímu dosažení povede k vraždě. Lydia je však i přesto odhodlaná jít si za svým cílem, ať to stojí, co to stojí.


"Můj manžel Annie Doyleovou zabít nechtěl, ale ta prolhaná tulačka si to zasloužila."

Příběh se točí kolem tříčlenné rodiny. Respektovaný soudce Andrew a jeho manželka Lydia se setkají s dívkou Annie. To poslední, co měli v plánu, bylo ji zabít a pohřbít na své zahradě. Ale stalo se. Lydia udělá vše pro to, aby svou rodinu ochránila. Bude to stačit? Její syn Laurence rozhodně není tak naivní, jak si myslí a velmi brzy si začne dávat všechny spojitosti dohromady.

"Stalo se to čtrnáctého listopadu 1980. Všechno bylo domluvené. Ne její smrt, ale setkání s ní."

Celý příběh je rozdělen na tři části. Rok 1980, 1985 a 2016. A pak zde máme tři vypravěče, kteří se nám střídají. Lydii, přehnaně ochranářskou matku, manželku a ženu v domácnosti. Manipuluje každým pro své vlastní dobro. Málokdy vychází z domu, a že by někde přespala je naprosto nemyslitelné. Laurence, Lydiin syn, obézní hoch, který si kvůli své váze prošel šikanou ve škole. A pak zde máme Karen. Sestru zavražděné Annie. I přese všechno svou sestru milovala a rozhodně jí jen tak nepřestane hledat, i když policie to dávno vzdala.

"I přes tohle jsem Annie milovala. Chtěla pro mě to nejlepší, chtěla, abych se poučila z jejích chyb. Varovala mě před kluky. Jsem prý moc dobrá pro ty, co běžně potkáváme, a měla bych si počkat na někoho speciálního."

Autorka se mi dostala doslova pod kůži. Tohle byla jízda plná emocí a napětí. Narušené a lehce labilní postavy popsala tak reálně a věrohodně. Rozhodně se nezaobírala nějakou omáčkou okolo. Šla přímo na věc, a to se mi velmi líbilo. Vůbec mi nevadilo, že hned z první věty víme, kdo je vrah. 

"Věděla jsem, že se nakonec vrátí. Musel. Laurence a já jsme měli pouto. Dala jsem mu život, a proto je můj."

Je to příběh plný tajemství, lží, posedlosti a temné mateřské lásky. Je to šílené a zároveň dokonalé. Po přečtení mi došla slova. Liz Nugent vás donutí pochybovat úplně o všem a o všech.
Kniha se četla lehce a měla jsem problém ji odložit. Tři vypravěči a já si užívala vyprávění všech. Ale kdybych měla vybrat jednoho, byla by to Lydie. Ty její myšlenkové pochody a vysvětlení proč to dělá, to bylo... to bylo... Prostě WAU.

"Předstírala jsem překvapení, vyděšení a nevěřícnost. Křičela jsem a brečela, byla hysterická. Naštěstí Laurence došel k závěru, že bych nezvládla skandál a pozornost médií, které by následovaly."

Tuto knihu doporučím každému, kdo má rád psychologické thrillery. Hltala jsem každou stránku a střídání postav jsem si opravdu užívala. Úžasný příběh, který budu mít v hlavě dlouho. Musím nad ním stále přemýšlet, protože ten konec... Prostě přečtěte a uvidíte.

Hodnocení:

Liz Nugent
se narodila v roce 1967 v Dublinu, kde bydlí dodnes. Pracuje pro film, divadlo a televizi. Je oceňovanou scénáristkou rozhlasových a televizních inscenací a píše povídky pro děti i dospělé.
V roce 2014 vyšla její prvotina, román Hádanka jménem Oliver (připravuje Omega), která se dočkala mnoha pozitivních ohlasů a získala též cenu za nejlepší irský kriminální román roku.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Pokud si knihu chcete koupit, můžete na stránkách Omegy nebo v knihkupectví Dobrovský.

Díky za přečtení a
mějte se krásně
Pary

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze! :-) Tenhel thriller mě opravdu láká, vypadá poměrně "temně" a má nádhernou obálku, asi se na něj někdy vrhnu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, musím říct, že tohle bylo fakt super počtení... určitě doporučuji :-)

      Vymazat
  2. já ti to sestro říkala, že tohle bude trefa do černého! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to jako jooooo... jakmile řekneš, že je to supeeeer, tak já jdu do toho, vždyť vííííš :-D :-D

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)