neděle 16. září 2018

Příšerné tchyně - Anna Jansson

Zdroj obrázku

Autor: Anna Jansson
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Série: Salon d´Amour (2.)
Počet stran: 358

Anotace: Z pohádek známe povětšinou zlé macechy. Ve skutečnosti by se měl člověk mít na pozoru spíše před tchyněmi. To napadá Angeliku Lagermark v těch horších chvílích. Před půl rokem chytila na svatbě kytici a vlastní svatby měla plnou hlavu, ale teď si už není tak jistá. Je Magnus ten s kým chce strávit zbytek svého života? S jeho matkou Judith, která s k Angelice nečekaně nastěhovala kvůli vytopení vlastního bytu vodou z prasklého akvária, zbytek života rozhodně strávit nechce.

Angelika provozuje kadeřnický salon na Gotlandu, ovšem ve skutečnosti se věnuje ještě jiné činnosti: pomáhá lidem najít lásku. Nikdy není náhoda, vedle koho se v Salonu d´Amour posadíte. Jedná se totiž o pečlivě naplánované setkání. A samozřejmě nikdy není pozdě na nalezení toho pravého.

Kniha Příšerné tchyně volně navazuje na úspěšný román Bohyně osudu ze Salonu d´Amour.



"Jak mám najít lásku? Seber odvahu a vydej se za humna. Buď otevřená a následuj volání svého srdce."

Je to již podruhé, co se setkáváme s Angelikou Lagermark, bohyní osudu a jejími dvěma sestrami Ulrikou a Verou, které stejně jako jejich sestra provozují kadeřnictví, za účelem najít lidem lásku. 
Vypadá to, že i Angelika našla konečně své štěstí a po několika letech od smrti manžela Joakima se znovu zamilovala. Má to ale menší háček. Magnus je o čtrnáct let mladší. Vydrží jejich vztah? A s čím se Magnus nedokáže Angelice svěřit, co ho trápí?

Jako další je tu opět náš Ricky. Magnusův mladší bratr a zároveň jediný zaměstnanec, kterého Angelika má. Od té doby, co se Angelika Rickyho ujala, jsou z nich přátelé. Každou neděli spolu vaří a ona se ho snaží naučit pořádku. I když to není zrovna lehké. Každý je úplně jiný, ale přece se skvěle doplňují a rozumí si.

"Je mi dvacet pět a žádná holka se mnou nevydržela dýl než tejden. A ty víš, že to není tak, že by se mnou nespaly. Ale už mě nebaví se probudit a nevědět, jestli se jmenuje Sofia, Magdalena nebo Malin. Stačí jedno dvě rande a je to v háji. Vím, že když je vezmu do toho svýho krysího hnízda, už je nikdy neuvidím."

S kým se konečně seznámíme, je Magnusova a Rickyho matka Judith, spisovatelka a královna detektivek v jednom. Po vytopení vlastního bytu se na čas nastěhuje k Angelice domů a dá jasně najevo, co si o vztahu s jejím synem myslí.

"Nastěhovat věci? Já jsem měla za to, že to půjde zvládnout s laptopem a kartáčkem na zuby." "No to ne. Musím mít svoje zázemí a taky svoji domácí posilovnu. Jako poděkování, že tu můžu bydlet, vám můžu dělat trenéra."

Jak to dopadne s hyperaktivním klučinou Folkem, který na školním výletě v lese sní jedovatou houbu? Zamilovaným Egilem, který si nechce připustit, že si z něj Olivie dělá jen srandu? A najde lásku i Mildred Bofjär? Pokud vás to zajímá, neváhejte a přečtěte si knihu.

"Je mi na nic. Kde jsou všichni ti zábavní lidé? Kde je moje párty? Angeliko, pro mého syna jsi moc stará. Neříkala jsem to už? Já chci vnoučata. Já chci..."


Tato kniha je příjemnou oddechovkou, určenou spíše ženám. Budete se smát, ale budou chvíle, kdy budete dojatí. Je to příběh o lásce, rodině a přátelství.

Na konci knihy jsou uvedeny opět recepty, které jsou v knize zmiňovány. Některé možná vyzkoušíte, některé ne. V recenzi na Bohyni osudu ze salonu d´Amour se zmiňuji, že mám v plánu vyzkoušet Šafránové krekry (ještě jsem se k nim samozřejmě nedostala), tak snad se to do vydání pokračování, které ponese název Nevyvážený pár podaří.

"Ohledně Mildred Bofjär bychom si neměli dělat žádný velký naděje," podotkne Ricky, "už jen to, když ji člověk zvládne ostříhat a nepohádat se s ní, je malej zázrak. Není schopná se vůbec bavit s lidma, i když měla skoro sedumdesát let na to, aby se to naučila."

Hodnocení:


Anna Jansson
vyrůstala s knihami. Všechny, které napsala - kriminální romány, dětské knihy i literaturu faktu -, jsou prostoupeny duchem pohádkových příběhů. Mnoho let pracovala jako zdravotní sestra. Její prvotinou byly příběhy lidí, které potkala v nemocnici. I do kriminálních příběhů dokáže vložit současné etické problémy, týkající se vztahu lidí k životu a smrti. Kromě psaní románů pořádá také přednášky o etických otázkách zdravotní péče a na toto téma napsala řadu knih.
Její kniha podivný pták (Främmande fågel) byla v roce 2006 nominována na cenu Glasnyckeln, cenu pro nejlepší skandinávský kriminální román. Podle jejích předloh byla natočena celá řada celovečerních a televizních filmů, které měly úspěch ve Švédsku, Německu i Spojených státech.

Já tímto děkuji nakladatelství Omega za zaslání recenzního výtisku. Pokud si knihu chcete koupit, můžete na stránkách nakladatelství Omega nebo v knihkupectví Dobrovský.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) knihu jsem dočetla zrovna dneska a musím říct, že jsem s ní spokojená. Oproti minulému dílu sice chybí detektivní zápletka, za to je ale více o vztazích i závažnějších tématech. :) Má vyjít i třetí díl, tak uvidíme jesti si udrží stejně vysokou laťku. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju... jsem zvědavá, co si na nás autorka připravila ve třetím díle :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)