úterý 22. prosince 2020

Čtyři strany mince - Lukáš Záleský

 

Zdroj obrázku

Autor: Lukáš Záleský
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 144

Anotace: Čtyři hororově laděné povídky, které vás rozhodně nenechají klidnými!

Mladému účetnímu a jeho krásné ženě se podaří najít skvělého finančního poradce a peníze se jen kupí. To je skvělé, nebo snad ne? Jen kdyby.
***
Halloween v malém americkém městě je většinou veselou a radostnou událostí napěchovanou sladkostmi, dětským smíchem a západem slunce. Tenhle ale bude jiný...
***
Hrdinný doktor vytrhne přejetého chodce ze spárů smrti, lidé ve městě ho pochvalně plácají po zádech. Vše se pak postupně vrátí do starých poklidných kolejí, i když...
***
Sedmileté holčičky bývají roztomilé a nevinnost sama, tedy většinou...


"Frank ten hlas neznal. Ale cítil ho. Když ta slova zazněla, cítil něčí dech u pravého ucha. Skoro jako by se ho tam dotkly něčí rty. Hlas to byl vysoký, ale vůbec nezněl jako Karen. Karen měla milý, konejšivý hlas. Tenhle byl jiný. Ledový a výsměšný."

Kniha Čtyři strany mince mě nejprve zaujala svou obálkou a hned poté anotací. Už od základní školy mám ráda hororové příběhy. Ještě teď si pamatuji, když jsem si do knihovny chodila půjčovat Stopy hrůzy, které mi v té době přišly dost strašidelné :-)

Ukázka z knihy


Kniha od mladého autora Lukáše Záleského obsahuje čtyři krátké povídky, které slibují, že vás nenechají klidnými. Nemůžu říct, že bych se vyloženě při čtení bála, ale od knihy jsem neměla přehnaná očekávání, proto mě mile překvapila. 

"Cesta ven, zdá se není. Dveře jsou pevně zabedněné a zdí to rozhodně nepůjde. Jídla a pití je tu tak stěží na dva týdny. Dokonce mi tu ani nenechal otvírák, parchant jeden."

K jednotlivým povídkám se rozepisovat nebudu. Tím, že jsou opravdu krátké, tak bych mohla nevědomky prozradit nějaký spoiler, a to by mě mrzelo. Myslím, že anotace sama o sobě je taková tajemná a prozrazuje tolik, aby vás nalákala na čtení.

"Přežil to. Zachránil jsem ho. Zachránil jsem ho stejně jako toho předtím. Bylo to úžasné. Naprosto úžasné. 
Předtím to ale bylo lepší. Jako by teď bylo něco  špatně, jako by mi to začínalo být jedno. To ne. Jedno ne, pořád to bylo neuvěřitelné zachránit někomu život, ale neměl jsem ten pocit. Skoro jako by bylo něco nesprávného na záchraně toho jednoho konkrétního života. Jako by mi na něm až tolik nezáleželo."

Jak už jsem psala, povídky jsou krátké a velmi čtivé. Je to taková jednohubka na večer. Každý příběh je rozdělen do několika krátkých kapitol. A i když jsem se nebála, tak jsem si čtení užívala. Napětí knize určitě nechybí.

Pokud se alespoň trošičku chcete bát, máte rádi povídkové příběhy a hledáte knihu na jeden večer, tak je kniha pro vás jako stvořená. Musíme přeci podporovat českou tvorbu. I naši autoři mají talent. 

Hodnocení

Lukáš Záleský
Narozen v těžké době v den jedné z největších bitev války v Bosně a Hercegovině v roce 1993. Už v sedmi letech absolvoval svůj první bojový seskok, při kterém si holýma rukama probojoval cestu přes 420 ozbrojených vojáků. V deseti měl už přes 1000 potvrzených zabití včetně pěti žraloků, sedmi divokých lvů, padesáti krokodýlů a jedné velmi zlé velryby, která podváděla na daních. Ve svých dvaceti se pak pravidelně umisťoval v seznamu nejnebezpečnějších mužů světa, zároveň byl také osobností roku časopisu LIFE, třikrát nejkrásnějším mužem světa a nejžádanějším mládencem a rovněž pro svůj multi miliardový majetek osobnost roku časopisu FORBES. V šestadvaceti pak nezištně daroval ledvinu, plíci a část jater umírajícímu pětiletému, velmi roztomilému sirotkovi a dostal ocenění prezidenta republiky, které ale pokorně odmítl.
Všechny tyto úspěchy ale blednou před událostí z roku 2020, kdy napsal knihu Čtyři strany mince. Už se šušká o ceně Jaroslava Seiferta, ceně Magnesia Litera, pochopitelně také o Nobelově ceně a Steven Spielberg už udělal nemalou nabídku na filmová práva.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmpolis, kde si knihu Čtyři strany mince můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)