čtvrtek 19. srpna 2021

Když jsme ještě věřily na mořské víly - Barbara O´Nealová

 

Zdroj obrázku

Autor: Barbara O´Nealová
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 376

Anotace: Sestry Kit a Josie byly jedno tělo a jedna duše. Vyrůstaly v idylickém prostředí prosluněné kalifornské pláže. Až do jednoho osudového léta. Cesty obou sester se rozešly a nedlouho potom Josie zahynula při teroristickém útoku. Nebo si to alespoň Kit myslí - do chvíle, než svou sestru zahlédne v televizi. Podaří se Kit nalézt ztracenou sestru a smířit se s minulostí?

"Moje sestra je skoro patnáct let po smrti, když ji spatřím ve zprávách v televizi.
Mám za sebou dlouhou směnu na pohotovosti, kde jsem třídila podle naléhavosti raněné z plážového večírku, kde došlo k přestřelce. Dva lidé byli postřeleni, u jednoho kulka zavadila o ledvinu. Někdo měl zlomenou lícní kost, jiný zápěstí a mnoho jich mělo zranění v obličeji, každý jinak vážné."

Kit a Josie Bianciovi. Dvě sestry, které si byly velmi blízké. Vyrostly v Santa Cruz, milovaly surfování a jejich rodiče vlastnili restauraci. Vše vypadalo na idylické dětství. Nebo to bylo jinak?
Už je to patnáct let, co se Josie stala obětí teroristického útoku, alespoň to si Kit s matkou myslí, dokud ji s matkou nezahlédnou v televizi při záběrech z klubového požáru. Ta podobnost je neuvěřitelná. Kit se nechá matkou přesvědčit a odlétá na Nový Zéland, kde se pokusí najít svou sestru. Uprostřed toho všeho potkává sympatického muže, Javiera Veleze, který se jí pokusí pomoci vypátrat Josie a zažije s ním trochu té romantiky.

"Oči má stejně hluboké a šedé jako rozbouřený Pacifik. Teď zrovna září radostí z vydařeného překvapení a přímočarou nepokrytou láskou, kterou ke mně chová. Napadne mě jeden známý citát ze Shakespeara, který mi uvázl v paměti ze střední školy, z jedné z mála hodin, kam jsem pravidelně chodila. "Nevěř hvězdám proradným; nevěř pravdě, umí lhát; nevěř slunci - nemá rým; věř jenom, že mám tě rád."

Mari Edwardsová, manželka a matka dvou dětí. Své děti, devítiletého Lea a sedmiletou Saru, a manžela Simona nade vše miluje. Žije si šťastný život, ale má svá tajemství, která nikdo nezná. Co se stane až se vše dozví Simon? Mohla by pravda všechno zničit?

Kit působí trochu jako zlomená žena, která si kolem sebe vybudovala obranné zdi a nehodlá je jen tak zbourat. Mohlo by se to Javierovi podařit? Dokážou se ženy postavit pravdě tváří v tvář?

"Když mi bylo osm a Kit šest, chtěly jsme jít na Halloween za mořské panny. Navzdory matčinu vysvětlování, že je nemožné s rybím ocasem obcházet a koledovat ve čtvrtích Santa Cruz, jsme tvrdošíjně trvaly na svém. Našla nám tyrkysové taftové sukně, namalovala nám obličeje a jako třešničku na dortu nám opatrně namalovala na ruce a nohy šupiny."

Kniha má třicet pět kapitol a prolog a je psána z pohledu Kit a Mari. A to velmi oceňuji, protože díky tomu dokážete pochopit, jak se obě ženy cítí a zjistíte co ovlivnilo jejich život. Je zde také spousta flashbacků, která nám pomalu otevírají všechna jejich tajemství z minulosti.

Kniha Když jsme ještě věřily na mořské víly je příběhem o ztraceném dětství, hledání pravdy, odpuštění, vykoupení a nalezení vnitřní síly. I když je zde postav několik, tak pouto mezi sestrami je jádrem celého příběhu. Určitě bych jí doporučila každému, kdo má rád citlivé romány a chce se spolu s hlavními hrdinkami dopátrat pravdy.

Hodnocení

Barbara O´Nealová
vydala dosud dvanáct románů pro ženy. Její knihy se pravidelně umisťují v bestsellerových žebříčcích The Washington Post, The Wall Street Journal a v žebříčku nejčtenějších knih Amazonu a byly přeloženy do více než deseti jazyků. Za knihu The Lost Recipe to Happiness obdržela v roce 2008 ocenění RITA Award. Žije v nádherném městě Colorado Springs se svým partnerem, britským vytrvalostním sportovcem, který přísahá, že nikdy neztratí svůj přitažlivý přízvuk.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora, kde si knihu Když jsme ještě věřily na mořské víly můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně
Pary

3 komentáře:

  1. Moc krásně napsáno. :) Knihu mám připravenou doma, takže tahle se na ni budu těšit ještě víc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tak snad se bude líbit... budu se těšit na recenzi :-)

      Vymazat
  2. Od autorky jsem včera přečetla román Jak se dědí tajemství a příběh se mi moc líbil. Teď mě mrzí, že jsem nesáhla i po tomto díle.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)