středa 28. března 2018

Do posledního dechu - Robert Bryndza



Autor: Robert Bryndza
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Erika Fosterová (4.)
Počet stran: 394

Anotace: Šaty nasáklé krví, víčka násilně zavřená. Tak vypadá mrtvá dívka v kontejneru. Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová je sice na místě nálezu jako první, případ ovšem nespadá do její kompetence. Tento fakt ale Eriku nedokáže zastavit.
Nejprve si musí zajistit místo ve vyšetřovacím týmu, přesto se Erika rovnou vrhne do práce - a rychle odhalí souvislost s jinou, čtyři měsíce starou nevyřešenou vraždou. Obě dvě oběti se našly ve stejném prostředí a zemřely stejným způsobem. Navíc si obě smluvily schůzku po internetu...
Když za podobných okolností zmizí další dívka, musí Erika Fosterová, Mossová i Peterson jednat co nejrychleji. Kolik času jim zbývá, než dívku sadistický vrah také zabije?
Kdo se skrývá za falešnými profily na Facebooku a láká naivní mladé ženy na schůzku? Jak chytí Erika vraha, který vlastně existuje jen virtuálně?


"Nejstrašnější příšery jsou ty, které číhají uvnitř našich duší. - Edgar Allan Poe"

A je to tady. Erika Fosterová již po čtvrté musí najít vraha dřív, než udeří znovu. A i když už nepracuje na vraždách, ale v Projektovém týmu na pozici, kterou čím dál více nesnáší, tak udělá vše pro to, aby se k vyšetřování vraždy dostala (jinak by to snad ani nebyla Erika). Samozřejmě, že v týmu nesmí chybět Mossová a Peterson. Setkáme se i se superintendantem Andym Sparksem, u kterého poznáme i jeho jinou stránku osobnosti.

"Joshi, tohle není můj případ. Měl jste se obrátit na superintendanta Sparkse." "To je ten hrozný chlap, co vypadá jako upír s hemeroidy?" Erika potlačila úsměv. "Přesně ten."

Erika je pořád stejně tvrdohlavá a drzá. Jde si za tím, co chce a nikomu přitom neleze do zadku. Je velmi impulzivní a občas jde proti rozhodnutí svých nadřízených, ale pořád je to v dobré víře toho, že najde vraha a pomůže obětem zločinu. A díky tomu jsem si jí velmi oblíbila.

Autor se tentokrát zaměřil na problém dnešní doby. A to sociální sítě, nebo spíše na temnou stránku sociálních sítí, kde lidé sdílí všechno a se všemi. Jeden by nevěřil, co všechno jsou ochotni poslat úplně neznámému člověku (a že jsem toho jako manželka policajta už slyšela). Nehledí na to, co se může stát a jak se toho dá velmi rychle zneužít. 

V této knize se vrah zaměří na krásné mladé dívky a přes sociální sítě, kde si zřídí falešný profil, se s nimi sblíží a domluví si schůzku na slepo. Poté je unese, mučí a nakonec zabije. Kolik dívek musí zemřít, než se týmu podaří vraha odhalit?

"Jeho oči byla mírné a hnědé, ale hluboko zasazené a malé, takže vypadaly jako prasečí očka. Měl drobný kulatý obličej, tenké rty a ustupující bradu. Vlastně šlo o tučný lalok, který mu visel mezi spodním rtem a krkem. Ale ze všeho nejvíc ji zneklidňovaly ty jeho dětské zuby. Malé a ostré."

U tohoto dílu jsem měla opět nervy na pochodu, jedna akce střídala druhou a já knihu nedokázala odložit. Ke konci už mě chytaly infarktové stavy a já ji musela za každou cenu dočíst (co na tom, že mi měl v půl páté ráno zvonit budík do práce).

Kniha se dá určitě číst i bez znalosti předchozích dílů, ale já jsem tentokrát opravdu ráda, že se mi do rukou dostal nejprve první, Dívka v ledu, kde se seznámíme s Erikou a jejím týmem. Postavy se nám postupně vyvíjejí a byla by škoda se o to připravit. A pokud vás první díl zaujme, tak nezbývá než pokračovat knihou Noční lov, kdy po této následují Temné hlubiny.

"Takže vy si myslíte, že jste absolutně čistá?" "Jsem čistší než většina ostatních, madam. Nebojím se nahlas říkat to, co si myslím. Proto mě také váš předchůdce přeskočil, když se jednalo o povýšení."

A já nemůžu jinak, než doporučit i tento díl, protože stejně jako u předchozích, to bylo zábavné, vzrušující, čtivé, napínavé a dokonalé. No prostě a jednoduše. Bylo to skvělé. A i když skoro od začátku víme, kdo je náš vrah, tak o překvapení zde nouze není. Robert Bryndza rozhodně umí psát, zatím nezklamal a já ho řadím mezi své TOP autory.


Hodnocení:

Robert Bryndza
je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. jeho prvního thrilleru, Dívky v ledu, se v zahraničí již prodaly více než dva miliony výtisků, byl označen jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller a práva byla prodána do devětadvaceti jazyků. The Girl in the Ice (Dívka v ledu) je první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I jeho další pokračování Night Stalker (Noční lov), Dark Water (Temné hlubiny), Last Breath (Do posledního dechu), Cold Blood a Deadly Secrets se drží na předních příčkách nejprodávanějších knih a na dalších případech Eriky Fosterové Robert Bryndza pracuje. Kromě této série je taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Do posledního dechu můžete koupit.

Robert Bryndza dostal přednost před vším ostatním (jako vždy).
Mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, která mě jenom ještě více nalákala na autora. Vážně už se do jeho knih musím pustit. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jeho knihy jsou vážně skvělé a já můžu jedině doporučit, určitě bych neváhala a zkusila... pokud se ti bude líbit první díl, tak nepochybuji o ostatních :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)