středa 21. března 2018

Neplakej - Mary Kubica


Autor: Mary Kubica
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 312

Anotace
Pohřešovaná dívka... 
Chicago: Jednoho dne brzy ráno zmizí beze stopy ze svého bytu Ester Vaughanová. Její spolubydlící Quinn hledá stopy, ale jediné, co objeví, je schovaný dopis nadepsaný "Miláčku", který obrátí vzhůru nohama všechno, co o Ester věděla.

Cizinka...
Jezero Michigan: V poklidné kavárně, kde pracuje osmnáctiletý Alex Gallo, se objeví tajemná dívka. Od prvního okamžiku ho přitahuje. Co však začíná jako nevinná zamilovanost, rychle přerůstá v něco mnohem zlověstnějšího.

Jsou obě dívka těmi, kterými se zdají být?
Jak Quinn, tak Alex si brzy začnou pokládat otázku, jestli tu druhou osobu vlastně znají? A pokud ne, jak si můžou být jistí, že jim říká pravdu?


"Pozorovala jsem tě oknem. Stála jsem uprostřed ulice, neschovávala jsem se ve stínu ani za stromy. Sledovala jsem tě!"

Quinn Collinsová, třiadvacetiletá dívka, která už skoro rok bydlí v malém bytě s dívkou jménem Ester. Jednoho rána, ji po prohýřené noci vzbudí Esteřin budík, která ho ne a ne vypnout. Proč? Zmizela. V pokoji nalezne Quinn otevřené okno a síť proti hmyzu, kterou někdo sundal a položil na podlahu. Svěří se kolegovi z práce, do kterého už je nějakou dobu zamilovaná, Benovi, a ten ji s hledáním začne pomáhat. Ale není to jednoduché. Ani jeden z nich nezná Esteřinu rodinu, a o Ester toho vlastně moc neví.

"Chytrá rozhodnutí nepatří zrovna mezi moje silné stránky. Od toho je tu Ester. Proto možná hned nevolám policajty, jelikož tady není Ester, aby mi řekla, že to mám udělat."

Alex Gallo, osmnáctiletý mladý muž, který žije pouze s otcem. Matka je opustila, když byl ještě malý chlapec a z jeho otce se stal alkoholik. Aby mohl platit účty, odmítne plné stipendium a pracuje v malé kavárně, kde myje nádobí a uklízí stoly. Jednoho dne se tam objeví dívka, která ho na první pohled okouzlí. Začne jí říkat Perla.

"A naše město představuje opravdu maloměsto se vším všudy. Máme tu jeden semafor a jednoho místního opilce. Všichni ví, kde je ten opilec: můj otec. Každý si o tom za zády vykládá."

Příběh se odehrává v listopadu, od neděle do čtvrtka a je vyprávěn ze dvou úhlů. Střídá se nám pohled Quinn a Alexe. S Quinn hledáme pravdu, snažíme se zjistit proč Ester zmizela a co jí vedlo k některým krokům, které podnikla. Z pohledu Alexe se seznámíme s místními občany, jako například s doktorem Gilesem a Ingrid, která trpí agorafobií. A pak již zmíněnou Perlou. Kdo je to? Co každý den sleduje z okna kavárny? A proč přespává jako bezdomovec v rozpadlém domě, o kterém se vypráví, že tam straší duch mrtvé holčičky Genevieve? Proč Ester zmizela a co má společného s Perlou?

"Pokoj kolem mě zmodrá, začne se odtrhávat od stěn a přes dřevěnou podlahu ke mně přichází příboj. Nohy se mi noří do písku. Nořím se do vody, modrá voda jezera mě možná utopí, anebo mě možná odnese domů."

Postavy byly velmi věrohodné. Bylo mi hrozně líto Alexe. Na osmnáctiletého chlapce si toho už vytrpěl víc než dost. U Quinn jsem měla smíšené pocity. Jednou byla fajn, podruhé bych jí nejradši propleskla, aby se vzpamatovala.

"Vůbec netuší, že je sleduji. A i kdyby to tušili, asi by jim to bylo jedno. Vypadá to tak. Nicméně viděl jsem už dost. Dál se dívat nemusím."

I když mi chvilku trvalo, než jsem se začetla, tak potom kniha dostala takový spád, že ji nešlo odložit. Každá kapitola končila tak, že potřeba číst dál, byla větší a větší. Ať už to bylo z pohledu Quinn nebo Alexe. Bylo to napínavé, a i když jsem si myslela, že přesně vím, kdo je klaďas a kdo záporák, tak jsem zjistila, že vím úplný prd. 

Mary Kubica je velmi talentovaná spisovatelka. Už jsem od ní před pár lety četla knihu Hodná holka a ta se mi líbila o malinko více. 
Kniha Neplakej je plná tajemství a zvratů a určitě ji doporučím každému, kdo má tento žánr rád. Je to skvělý psychologický thriller. A i přes slabší rozjezd určitě za přečtení stojí. Nic není takové, jak se na první pohled zdá. 

Hodnocení:

Mary Kubica
je autorkou světových bestsellerů Hodná holka a Andílek. Studovala na Miami University v Oxfordu ve státě Ohio, kde získala magisterský titul v oboru dějiny a americká literatura. Žije nedaleko Chicaga s manželem a dvěma dětmi.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Pokud si knihu chcete koupit, můžete na stránkách Omegy nebo v knihkupectví Dobrovský.

Znáte některou z knih od této autorky?
Mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)