neděle 16. prosince 2018

Čarodějovy hodiny - John Bellairs

Zdroj obrázku

Autor: John Bellairs
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: King Cool 
Série: Lewis Barnavelt (1.)
Počet stran: 152

Anotace: Lewis Barnavelt je sirotek. 
Když přijde za svým strýcem Jonathanem, očekává, že se setká s obyčejným člověkem. Ale není tomu tak.
Strýček Jonathan a jeho sousedka, paní Zimmermannová, jsou čarodějové! Lewis je nadšený. Nejprve pozorně sleduje, jak oba kouzlí. pak začne experimentovat sám a nevědomky vzkřísí bývalou majitelku domu jménem Serenna Izardová.
Zdá se, že Serenna a její manžel zazdili do stěn domu hodiny: hodiny, které by mohly zničit lidstvo. A jen Barnavelt je může zastavit...

Poprvé jsem o knize slyšela z upoutávky na celovečerní film. Po shlédnutí traileru jsem si knihu chtěla ihned přečíst. Proto jsem neváhala ani vteřinu, když mi přišla nabídka recenzního výtisku.

Lewis Barnavelt je desetiletý chlapec, který žil donedávna s rodiči v malém městečku. Jeho rodiče bohužel jedné noci zemřeli při autonehodě a Lewis se proto musel přestěhovat ke svému strýci Jonathanovi do Nového Zebedea. Strýce v životě neviděl, o to ho čeká větší překvapení, když zjistí, že on a jeho sousedka paní Zimmermannová jsou čarodějové.

"Lewis nelhal. Navzdory strýčkovu podivínství a poťouchlé vlezlosti paní Zimmermannové si první večer v Novém Zebedeu náramně užil. Ve skutečnosti měl co dělat, aby neposkakoval na židli, což se prý ve společnosti nedělá."

Lewis je malý hrdina, který není zrovna sportovně založený, a ještě má trochu nadváhu. Proto se snaží zapůsobit na svého jediného kamaráda a rozhodne se, že mu ukáže, jak umí sám používat kouzla. A jak už to, tak v knihách bývá, nedopadne to podle jeho představ. Nyní Jonathana, paní Zimmermannovou a Lewise čeká závod s časem, aby zachránili lidstvo. Musí najít hodiny dřív, než bude pozdě.

"Isaac tvrdí, že hodiny nejsou seřízené. Jenže už roky tikají. Jejich tikot se ozývá snad ze všech zdí tohoto domu. Nechce se mi věřit, že si ty hodiny jen krátí dlouhou chvíli, než si to přihasí tetka Izardová s klíčem. Co ty hodiny dělají?"

Kniha je opravdu útlounká. John Bellairs se nezabýval dlouhými popisy, šel rovnou k věci. Dospělý jedinec by určitě uvítal více propracované a obsáhlejší dílo, ale pro mladší čtenáře je kniha ideální. Přes to všechno, je to velmi čtivé. Kouzla a čáry protkané humorem a napětím. Na sto padesát dva stran autor dostal jedenáct kapitol, které jsou dlouhé tak akorát. Ilustrace, které má na svědomí Edward Gorey se do příběhu opravdu hodí.

Ukázka z knihy
Jak už jsem zmiňovala, kniha je určena spíše mladším čtenářům, ale určitě nadchne nejednoho dospělého. I když už se neřadím do té správné věkové kategorie, tak mě kniha opravdu nadchla. Takže pokud máte rádi kouzla a čáry, nebo hledáte vhodný dárek k Vánocům, tak neváhejte.

Hodnocení:


John A. Bellairs 
(1938 - 1991) byl americký spisovatel známý především svými detektivkami pro dospívající - s postavami Lewisem Barnaveltem, Rose Ritou Pottingerovou, Anthonym Mondayem a Johnnym Dixonem. Poté, co získal tituly na Notredamské a Chicagské univerzitě, vyučoval několik let angličtinu na různých vysokých školách, než se v roce 1971 stal spisovatelem na plný úvazek.
Do svého nejznámějšího fantasy románu The Face in the Frost se pustil během pobytu v Anglii poté, co si přečetl Tolkienova Pána prstenů. Čarodějovy hodiny spolu s The Treasure of Alpheus Winterborn byly zfilmovány.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji Knihy Dobrovský, kde si knihu Čarodějovy hodiny můžete koupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. I já jsem o knize slyšela až díky filmu a musím říct, že mě zaujala. :) Super recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, i když je kniha pro mladší čtenáře, než jsem já :-D tak se mi kniha líbila :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)