úterý 25. února 2020

V zajetí vlčích máků - Dominika Digtyar

Zdroj obrázku

Autor:Dominika Digtyar
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 344

Anotace: Anežka vede život jako každý maturant. Ne tak docela obyčejně žije i její nový soused. Jejich cesty se kříží až příliš často, někdy i s bolestivými následky. Je to jenom náhoda? Kromě toho poletuje ve vzduchu spousta otazníků. Kde Viktor, který si nechává říkat Falko, přišel k jizvě táhnoucí se napříč jeho tváří? Proč žije jen se svým strýcem? Co dělají a kam tak často mizí? A hlavně, jaké tajemství se ti dva snaží za každou cenu  udržet za dveřmi svého drahého domu?

Napínavý příběh, ve kterém se snoubí láska, nebezpečí a tajemno, kde nejde rozlišit dobré od špatného a hrdinové  nezachraňují svět, ale jen sami sebe!

"Kde přesně to je?"
To byla otázka. "Asi někde na druhým konci," pokrčila jsem rameny. "Od nádraží to je po hlavní rovně, pak po kruháku, do kopce, doleva, z kopce, doprava, kolem nějaký sámošky, přes most a před hřbitovem doprava."
Podíval se na mě.
"Co?"
"Chvilku jsem myslel, že se tu spustila navigace."

Anežka žije se svými prarodiči ve vesničce Zíkov. Užívá si s přáteli poslední dny školy, po maturitě ji totiž čeká převzetí rodinného podniku. Jednoho dne se naproti do domu nastěhují dva muži. Viktor, který si nechává říkat Falko a jeho strýc Riko. Anežce se seznámením s oběma muži změní život.
Přátelství Anežky a Falka se postupně mění v něco víc. Ale unese jejich vztah tajemství, které Falko s Rikem mají? A jaké hrozí Anežce nebezpečí?

Hlavní postavy jsem si oblíbila. Anežka byla velmi milá, sympatická dívka, která přišla o rodiče, ale veškerou lásku jí dávají babička s dědou, kterým velmi nerada lže. A kvůli novým sousedům musela párkrát poupravit pravdu.
Falko je mladý, charismatický kluk, který občas balancuje na hraně zákona, ale přesto se na něj Anežka může spolehnout. A Riko? I když působí jako morous, má srdce na správném místě. A jejich přestřelky mezi ním a Anežkou jsem si užívala.

"Seděla jsem před domem na trávě, vyhřívala se ve večerním slunci a neposekaná tráva mě šimrala do nohou. Kolem byl klid, teda když nepočítám dědovo nadávání při zápasení s tou nezničitelnou včelí kolonií v našem domě. Babička mu nejmíň třikrát radila, aby zavolal odborníka, ale to bylo pod jeho úroveň. Můj odhad byl, že babička na to někoho zavolá, až děda nebude doma, a potom ho nechá žít s vědomím, že to dokázal on sám. Už to tak udělala nesčetněkrát a pro mě to byl ten nejúžasnější projev lásky, jaký jsem kdy viděla."

Kniha, která má krátké kapitoly, je psána z pohledu Anežky. Ale abysme měli trochu přehled o tom, co si myslí Falko, tak zde máme občasné zápisky z jeho deníku. A aby je autorka trochu odlišila, tak je v knize použita kurzíva.

Musím říci, že kniha se četla velmi dobře, i když nespadám úplně do cílové skupiny. A myslím si, že kdyby mi bylo tak čtrnáct užila bych si knihu daleko více, ale i tak to bylo skvělé počtení.
Moje ségra řekla: "Být mi patnáct, jsem beznadějně zamilovaná do Falka." A já s touhle větou naprosto souhlasím :-)

"Tak začneme ještě jednou a správně," natáhl ke mně ruku. "Čau, Ralf," zavlnil obočím. "Morousův mladší brácha."
"Anežka," podala jsem mu ruku. "Falkova spása, Morousův trn v oku."
"Jo, slyšel jsem," přikývl a já vrhla na Rika vražedný pohled. 
"Ty sis na mě stěžoval?"
"Ne."
"Jo." Ralf.
"Ne." Riko.
"Jo?!" Já.

V zajetí vlčích máků je příběh, ve kterém najdete to, co byste měli v young adult najít. Romantickou lásku, napětí, tajemství, ale také lehké škádlení a trochu té ironie. A co v něm nenajdete? Určitě erotiku. Tomu se autorka skvěle vyhnula, a za to rozhodně dávám palec nahoru. Takže pokud hledáte odpočinkovou knihu a nepotřebujete v ní erotické scény, tak s chutí do toho. Je to příběh, který se čte lehce. Příjemná oddechová kniha, s kterou žádná dívka, která má tento žánr ráda určitě nešlápne vedle.

Hodnocení:


Dominika Digtyar 
je mladá autorka, které nedávno vyšla kniha V zajetí vlčích máků v rámci ediční řady Young Adult v nakladatelství Cosmopolis. Můžete  mrknout i na stránky Dominky, kde se o ní dozvíte více :-)

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu V zajetí vlčích máků můžete zakoupit.

Díky za přečetní a
mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)