sobota 7. listopadu 2020

Spolu jsme dokonalá holka - Ariel Kaplanová

 

Zdroj obrázku

Autor: Ariel Kaplanoá
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 376

Anotace: Aphra je vtipná a odvážná. Bethany je k zbláznění krásná. Aphra a Bethany jsou nejlepší kamarádky. Obě potřebují zapracovat na svém sebevědomí. Ale spolu? Spolu dohromady dají jednu dokonalou holku. Až na to, že se obě zakoukaly do jednoho kluka, do Grega, který shodou okolností plynule ovládá šest řečí - vlastně sedm, pokud počítáte řeč žhavých pohledů... Aphra je přesvědčená, že o ni Greg nestojí, takže když jí napíše v domnění, že si píše s Bethany, rozhodne se kamarádce pomoct. Začne mu jejím jménem odepisovat. Bethany pak vyráží s Gregem na rande. Prostě geniální plán. Co by se mohlo pokazit?

"Bethany jsem poznala na základce. Byla nejstydlivější děcko ve třídě a já nejhlasitější, a tak nás paní Whiteová posadila vedle sebe v naději, že jedna od druhé něco pochytíme.
Tenkrát jsem neměla žádné jiné kamarády. Ostatní holky ve třídě o mně říkaly, že  jsem nesnesitelná. Mluvila jsem moc nahlas, vyprávěla jsem moc vtipů, byla jsem moc sarkastická a zástupkyně budoucí generace amerických škrobů se s tím nehodlaly smířit."

Aphra a Bethany jsou nejlepšími kamarádkami už od doby co jim bylo osm let. Aphra je ukecaná, milá, chytrá, pohotová a jen tak se něčeho nezalekne. Její největší slabinou je vzhled. Myslí, si že není krásná a je velmi sebekritická. Chtěla by zažít romantickou lásku, aby se na ní kluk díval, stejně jako na Bethany, a ne jen na její velký nos. Naopak Bethany je velmi rezervovaná. Je stydlivá a promluvit s někým jiným, než s Aphrou je pro ni velký problém. Její silnou stránkou je naopak vzhled. Každá má své vlastní nedostatky, ale společně jsou dokonalé.

"Mám ti podat polštář, aby ses do něj mohla vykřičet?" nabídla jsem jí.
"Ne, ne. Jsem v pořádku. Přítel mé dcery si vydělává balík. To je dobře, ne? Člověk přece chce, aby jeho děti měly víc než on."
Vstala jsem a podala jí polštářek z pohovky.
"To je v pohodě, mami," ujistila jsem ji. "Jen to ze sebe dostaň."

Bethany se velmi líbí Greg D´Agostino, je chytrý, krásný a je v plaveckém týmu. A navíc vůbec není namyšlený. Naopak je to velmi milý kluk. Ale jak to udělat, když s ním Bethany nedokáže prohodit jediné slovo?

Aphra pracuje na svém závěrečném projektu na informatiku. Vytvořila chatbot jménem Deanna, který má fungovat jako poradní aplikace. Aplikaci Deanna použije také Greg, ale místo aby Gregovi odpověděla aplikace, začala mu odpovídat Aphra osobně. Shodou okolností si Greg začne myslet, že si píše s Bethany. Přizná Aphra pravdu? A dokáže s ním Bethany mluvit?

Protočila jsem panenky, ale věděla jsem, že jsem ji zlomila. Bylo to jediné logické řešení. Když je plán A na houby, zkus nejdřív plán B."

Kniha má třicet šest krátkých kapitol a celý příběh máme z pohledu Aphry. Víme, co se jí honí hlavou a posedíme s ní u terapeutky. Moc se mi líbilo, jak byly Aphra s Bethany vykreslené. Každá své vlastní problémy, ale přesto byly velmi sympatické. Ale nejen ony. Greg i když byl sportovec a byl oblíbený, tak působil mile a byl velmi chytrý. A malý Kit? Devítiletý bratr Aphry? To bylo vyloženě zlatíčko.

"Takže," začala doktorka Pascalová. "Vypadá to, že ten emoční hurikán je tu zas."
"Myslím, že teď už je to tajfun. Počkat co je horší hurikán, nebo tajfun?"
"Stejná věc, jiný oceán."
"Vážně? Myslela jsem, že tajfun je silnější."
"Jinými slovy, dnes jsi obzvlášť nenaložená."

I když už nespadám do věkové kategorie, pro kterou je kniha Spolu jsme dokonalá holka určena, tak musím říct, že se mi velmi líbila. Není to sice bestseller, ale je to skvělá oddechovka, kdy nepotřebujete číst nic náročného a chcete si prostě jen odpočinout. Knihu určitě ocení dívky od třinácti let.

Hodnocení

Ariel Kaplanová
vstoupila do života jako nedokonalé mimino, vyrostla v nedokonalé dítě a zůstává nedokonalým dospělákem, i když občas upeče dokonalý čokoládový cupcake. (Mezi námi, trik je v tom, že vynecháte vajíčka, která  narušují chuť čokolády). Její první dvě knihy Grendel´s Guide to Love and War a We Regret to Inform You obdržely pětihvězdičková hodnocení a mimo jiné se jim dostalo té pocty, že byly zařazeny na seznam nejlepších knih Kirkus a Bank Street. Žije se svou rodinou ve Virginii, kde také pracuje na svém dalším románu.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Spolu jsme dokonalá holka můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Moje slova. Knihu jsem v průběhu týdne dočetla a líbila se mi moc. :) Je to příjemná, odpočinková kniha, ve které je ale lehoučce nastíněno i závažnější téma. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)