čtvrtek 15. dubna 2021

Což takhle dát si.... zase něco ke čtení :-)

 Knižní přírůstky "4"


Máme zde polovinu dubna a já přináším další várku knih z Nakladatelského domu Grada, které mě nějakým způsobem upoutaly a nebo už mám přečtený první díl, který mě zaujal natolik, že si prostě musím přečíst další :-)
Knihy opět nejsou jednoho žánru, takže je šance, že si přijdete na své i vy :-) 

Budu ráda za každý váš názor na knihu, ať už jste četli, nebo se teprve chystáte číst. Takže jdeme na představování.




Jako první tady mám druhý díl thrilleru autorky Catherine Shepherd s hlavními hrdiny Julií Schwarzovou a Florianem Kesslerem. První díl, který vyšel v nakladatelství Grada loni se jmenuje Vražda na blatech, a já jsem ho četla teprve nedávno a musím říct, že jsem byla spokojená A právě proto se těším na pokračování knihy, která nese tentokrát název Vražda bez soucitu.

Anotace: Julia Schwarzová svou práci na pitevně miluje a se smrtí se umí vypořádat. Horší je to s nočními můrami, které ji v poslední době připravují o spánek. Soustředí se raději na to, kdo mučil a zavraždil mladou policistku, kterou našli mrtvou v kufru jejího vlastního auta. Komisař Kessler nejdříve hledá vraha mezi dealery drog, kterým byla na stopě. Předpokládaný pachatel ale skončí pod koly vlaku a začnou se objevovat nové oběti. Když Julia konečně pochopí, jak spolu jednotlivé stopy souvisejí, dojde jí, že uvízla v síti manipulací a intrik nevypočitatelného sériového vraha.




V listopadu loňského roku jsem četla první díl s Josie Quinnovou a to Mizející dívky od Lisy Reganové. Na přebalu knihy bylo napsáno, že kniha zaujme fanoušky Angely Marsonsové, Helen Fieldsové a Roberta Bryndzy. A protože jsem Robertova fanynka :-) tak jsem si knihu musela prostě přečíst a udělat si o tomto prohlášení svůj vlastní názor :-) Za sebe prohlašuji, že to bylo super. No a teď tu máme pokračování, Dívka beze jména, a já jsem zvědavá co si pro nás autorka připravila tentokrát.

Anotace: Když detektiv Josie Quinnová dorazí na místo činu na okraji města Denton, je zděšená brutalitou útoku. Jeho oběť bojuje o život a novorozené dítě zmizelo.
Na jiném místě se snaží ukrýt krásná mladá žena. Vypadá to, že by mohla být Josiiným vodítkem k případu uneseného dítěte, ale záhadná žena neví, kdo je, kde se vzala ani čeho se tak bojí. Jisté je, že je vyděšená k smrti... Nebo je možné, že svou amnézii jen předstírá?
Je dívka beze jména svědkyně, podezřelá, nebo možná budoucí oběť?
Později Josie nachází indicie, které ji utvrzují v přesvědčení, že pohřešované novorozeně a neznámá žena mají něco společného, že ten, kdo je spojuje, je velice nebezpečný a že se jí případ začíná dotýkat velmi osobně.
Měla by Josie riskovat život dítěte, aby zachránila mnoho dalších? Nebo dokáže najít jiný způsob, jak zastavit nelítostného vraha?



Čajovna v Tokiu je další kniha ze série Romantických útěků od Julie Caplinové. I když mezi svůj oblíbený žánr řadím spíše thrillery, tak občas se ozve ta romantická část a já sáhnu po takovémto druhu knihy. Musím říct, že knihy z této série jsou mé oblíbené a jsem ráda, že zdobí mou knihovnu. Autorka každou zemi představí tak, že máte chuť se sebrat a odcestovat.

Anotace: Fiona je vášnivá fotografka, má cestovatelský blog a už dlouho se touží podívat do Japonska. Když vyhraje čtrnáctidenní cestu do Tokia, má pocit, že se jí splnil sen.
Jenže na místě s hrůzou zjistí, že jejím průvodcem je muž, který jí před deseti lety zlomil srdce - přitažlivý a úspěšný fotograf Gabe.
Čas strávený s Gabem je pro Fionu zpočátku za trest. Fotograf jí dává najevo, jak ho obtěžuje, že se jí musí věnovat. Tři generace místních žen ji ale přijmou mezi sebe a Fiona v jejich domě a rodinné čajovně nachází lásku a vřelost, která jí schází. Užívá si s nimi piknik pod sakurami, poznává japonský čajový obřad. A právě díky nim se jí postupně vrací sebevědomí, které jí dávný incident pořádně pochroumal.
Mezitím k sobě s Gabem při toulkách Tokiem pomalu nacházejí cestu a začíná to mezi nimi znovu jiskřit...




Z deníku dočaskářky je útlá knížka, kde se nachází skutečné historky psích bezdomovců. Jsou to příběhy plné humoru zachráněných psů ze spolku pro opuštěná a týraná zvířata o které se s námi podělí Olga Minaříková. A co je důležité? Koupí této knihy pomůžete nakrmit a ošetřit opuštěné a týrané zvíře ve spolku Dočasky De De.

Anotace: Po příchodu domů jsem zcela zřetelně slyšela, jak Čestmír zařval "všechno ti tu počůrám", a začal běhat po bytě. Někde u třicáté louže jsem přestala počítat. Zatímco ostatní dočasky začaly hlásit tulení, něžnosti a čůrání na podložky, našel si můj nový spolubydlící imaginárního kamaráda v zrcadle a začal řvát. Celý večer řval na zrcadlo a počůral mi podzimní dýni, abychom byli úplně přesní...
Blechy na člověka jdou a svědí to! Odér bobku na kalhotách neschováte aneb vítejte v realitě psích bezdomovců a jejich dočasné bytné.




Chcete se naučit využívat léčivou sílu bylinek? Víte, které bylinky nám nabízí jaro, léto, podzim a zima? Tak se podívejte po knize Bylinková terapie od Moniky Golasovské.

Anotace: Bylinkový rok v knize začíná netradičně na podzim, v období zklidnění a "návratu ke kořenům" obrazně i doslova. Zjistíte nejenom to, jak využít různé části rostlin (i ty méně používané, jako jsou kůra, pupeny nebo míza), ale i to, jak je důležité poznat a respektovat přírodní cykly.
Dozvíte se, kdy a kde bylinky sbírat, a jak z nich vytvořit léčivé elixíry. Najdete v ní základní recepty na tinktury, masti, sirupy a odvary, přehled nejběžnějších léčivých rostlin a jejich účinků a také povídání o tom, jak je staří Slované využívali při různých magických rituálech v průběhu roku.







No a samozřejmě tu nesmí chybět také kniha pro děti. Škola jednorožců - Přehlídka mazlíčků. Řekla bych, že knihu ocení spíše holky. Moje dcera byla z knihy nadšená a přečetla jí celkem rychle. Určitě je vhodná i pro začínající čtenáře, protože obsahuje větší písmena, což dětem určitě vyhovuje.

Anotace: Ve škole jednorožců je pořád spousta legrace. Chystá se přehlídka domácích mazlíčků. Viky se nemůže dočkat, přihlásili se i všichni její kamarádi. Ale Bouřlivák se začíná chovat velmi podivně. Viky si je jistá, že ho něco trápí. co by to mohlo být?










Tak kolik knih znáte? Nebo už máte některé přečtené? Podělte se o svůj názor :-)

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Společnou mámu Čajovnu v Tokiu, Školu jednorožců a Bylinkovou terapii. Přičemž první dvě mám přečtené a jsou naprosto úžasné. :) Bylinková terapie má naprosto nádherné grafické zpracování.
    Tak ať se knihy líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky... Na Čajovnu se těším, autorku mám moc ráda, píše skvěle... S tím grafickým zpracováním souhlasím, to zaujme na první pohled :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)