čtvrtek 17. června 2021

Hodná holka, zlá krev - Holly Jacksonová

 

Zdroj obrázku

Autor: Holly Jackson
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Návod na vraždu pro hodné holky (2.)
Počet stran: 352

Anotace: Zmizel Jamie Reynolds. Policie nic nedělá. Ani Pipa se nechce do případu zaplést, není přeci žádný profík. Jamieho rodina se k ní obrátí o pomoc. Je jejich jedinou nadějí. Všichni poslouchají její detektivní podcast, sledují vyšetřování, ale mluvit nechce nikdo.
Kolik temných tajemství může městečko skrývat? Jak postupně vyplouvají na povrch, Little Kilton začíná vřít. S každou další stopou je mezi sousedy víc a víc zlé krve. Sama Pipa se ocitá v ohrožení života. Dokáže propojit všechny souvislosti a najít Jamieho dřív, než bude pozdě?

"Člověk by čekal, že vraha po hlase pozná.
Že jeho lži budou mít jinou strukturu, nějaký ten stěží rozeznatelný odstín. Ztěžklý hlas, který se přiostří a roztřese, když pravda proplouvá pod povrchem rozeklaných vět. Člověk by to přece čekal, ne? Každý si myslí, že by vraha poznal, kdyby měl příležitost. Ale Pipa ho nepoznala."

Filipa Fitz-Amobiová a Ravi Singh jsou zpět. Po vyřešení případu, kdy Pipa očistila jméno Raviho bratra Sala a našla skutečného vraha Andie Bellové byla připravena promluvit. Na internetu, prostřednictvím svého podcastu, oslovila širší publikum o postupu vyšetřování, kde sdílí rozhovory a další podrobnosti o tom, jak zjistila pravdu o Andiině smrti.

Pipin život se vrací postupně zpět do normálu a potom, co měla na mále, sama sobě dá slib. Už nebude posedlá žádným případem a život bude žít, jako každá normální dospívající dívka. Ale jednoho dne za Pipou přijde její kamarád Connor s tím, že zmizel jeho bratr Jamie, a požádá jí o pomoc, protože policie to nebere vážně. I přes svůj slib, který si Pipa dala, nedokáže jen tak sedět a nic nedělat, zatímco Jamie může být v ohrožení života.

"Někdo zmizel. Někdo, koho znám. Jamie Reynolds z Little Kiltonu. Je to starší bratr jednoho z mých nejbližších kamarádů, Connora. Během nahrávání těchto slov v sobotu 28. dubna ve 23:27 se Jamie pohřešuje dvacet sedm hodin. A nikdo nic nedělá. Policie klasifikovala Jamieho případ s nízkým rizikem a nemá dostatek lidí, aby se tím mohl kdokoliv z nich zabývat. Domnívají se, že tu jen není, nepovažují ho za pohřešovaného. A upřímně doufám, že mají pravdu."

Pipa se opět ocitá v nebezpečí života a pomalu odhaluje jedno tajemství za druhým. Co všechno Jamie skrýval? 

Když vyšetřovala Pipa vraždu Andie, tak stihla naštvat celkem dost lidí z města, ale je houževnatá a stejně tvrdohlavá, jako v předchozí knize, pořád má v sobě ten žár, aby zjistila pravdu. Ale už působí o něco vyspělejším dojmem. Ravi je pořád stejně roztomilý a vtipný, a je pro Pipu oporou, kterou potřebuje.

"Možná to není moje práce, ale mám pocit, že je to moje zodpovědnost," řekla. "Vím, že máte tisíc námitek, proč to tak není. Jen vám říkám, jak to cítím. Je to moje zodpovědnost, protože jsem s něčím začala a už to nemůžu vzít zpátky. Ať už se mně, nebo komukoliv jinému stalo cokoliv, tak jsem loni vyřešila dvě vraždy. A teď mám šest set tisíc odběratelů, kteří mě poslouchají, a já toho můžu využít, abych lidem pomáhala. Třeba Jamiemu. Proto jsem neměla na vybranou."

Autorka zachovala stejný styl psaní, jako v předchozí knize. Krátké kapitoly, které jsou opět proložené protokoly, přepisy rozhovorů nebo zpráv. Tohle se mi opravdu na knize líbí. Nemá to chybu.

Ukázka z knihy

I když se dá kniha Hodná holka, zlá krev číst bez přečtení prvního dílu Návod na vraždu pro hodné holky, tak já doporučuji začít prvním dílem. Ačkoli ve druhém díle řešíme s Pipou nový případ, tak se zde řeší i případ z první knihy, a právě proto bych doporučila začít prvním dílem. Byla by škoda se o to připravit :-)

Takže pokud máte rádi young adult a ještě k tomu rádi řešíte záhady s hlavními hrdiny, tak je tato kniha pro vás jako dělaná. Je návyková a já už se určitě budu těšit na pokračování s Pipou, protože Holly Jackson je skvělá vypravěčka.

Hodnocení

Holly Jacksonová
začala psát příběhy jako velmi mladá a svůj první (a špatný) pokus o román dokončila v patnácti letech. Odpromovala na univerzitě v Nottinghamu z angličtiny se specializací na literární lingvistiku a kreativní psaní. Žije v Londýně. Kromě čtení a psaní ji baví videohry a sledování dokumentů a zločinech, při kterých si může představovat, že je detektiv. Hodná holka, zlá krev je volným pokračováním jejího debutu Návod na vraždu pro hodné holky, který se stal okamžitým bestsellerem podle New York Times a získal i několik dalších ocenění jak laické, tak odborné veřejnosti.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Hodná holka, zlá krev můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Na tuhle knihu se také brzy chystám. Z prvního dílu jsem byla nadšená, takže mám i od tohohle vysoká očekávání. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I tenhle díl je skvělý, jsem zvědavá na tvůj názor :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)