neděle 11. července 2021

Ne tak úplně soukromé e-maily Coco Pinchardové - Robert Bryndza

 

Zdroj obrázku

Autor: Robert Bryndza
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Coco Pinchardová (1.)
Počet stran: 320

Anotace: Ahoj, jmenuju se Coco Pinchardová a ještě před pár dny jsem byla šťastná manželka a matka (před chvílí) dospělého syna, která si splnila svůj největší sen - vyšla mi moje první kniha.
U vánočního stromečku jsme se měli všichni sejít jako velká šťastná rodina a já jsem se těšila, jaké  skvělé věci mi další rok přinese.
A pak to šlo všechno do háje. Z toho všeho mi zbyl jenom iPhone a pár přátel (díkybohu), kterým píšu e-maily o tom, co se mi všechno děje, a já po čtyřicítce začínám znova. Jak? Moc slavné to není, co si budeme povídat, ale snad mi zbyl aspoň nadhled a smysl pro humor, když už ne můj starý život...
Chcete vědět, jak se to všechno seběhlo?

"A jsem na facebooku! Bingo! :-) Snažím se pochopit, jak funguje. Co znamená, když Tě někdo na facebooku šťouchne? Bývalý spolužák ze základky Rhydian mě před chvílí šťouchnul. Byl to můj první kluk. Rozešel se se mnou, protože jsem mu hodila písek do očí. Bylo mi tehdy teprve  šest :-)

Roberta Bryndzu zná většina čtenářů jako autora skvělých thrillerů s Kate Marshallovou, nebo Erikou Fosterovou. Já tyto dvě série miluju, podlehla jsem jim :-) a nyní nakladatelství Comsopolis vydalo první díl s Coco Pinchardovou. Je to úplně jiné, než známe, ale pořád je to skvělé.

Coco Pinchardová už si chtěla jen užívat života. Je vdaná, má dospělého syna Rosencrantze, a právě jí vyšla první kniha. Ale život nikdy není takový, jaký chceme, a není to pohádka. A že Coco má co vyprávět. Je čas Vánoc a Coco dostala od manžela Daniela nový iPhone (i když čekala trošku jiný dárek, více osobní) a píše svým přátelům e-maily o tom, co jí život nadělil.

Ukázka z knihy

Kniha je psána pouze formou e-mailů, které Coco píše svým přátelům Marice a Chrisovi, nebo třeba Rosencrantzovi, jen aby mu řekla něco "důležitého", když je ve svém pokoji.  Popisuje, jak našla svého manžela v posteli se Sněhurkou, a co všechno ji postihlo, když stáhli její knihu z prodeje. Je to zajímavější o to, že zde máme pouze odchozí e-maily, které píše hlavní hrdinka. Některé jsou kratší a některé delší a dá se říct, že jeden e-mail je jedna kapitola, takže než se nadějete zjistíte, že jste skoro na konci :-)

Ukázka z knihy

Většina postav je sympatická. Ale nejvíce jsem si oblíbila zážitky s Ethel, což je tchýně Coco. Mít takovou tchýni, tak skončím asi brzy v blázinci, ale moje tchýně to není a já ji milovala :-D Ethel je veselá a příšerná a Coco z ní šílí. Dá se říct, že Ethel jí má vážně ráda, ale Coco si díky ní občas prochází peklem. Coco musí ujít kus cesty, aby v životě něco dokázala, a kdo ví, třeba ve svém věku ještě najde novou lásku.

"Hej, Coco," křikla na mě Ethel, "vohřej jídlo pro mýho šikovnýho synka. Za chvilku začne královnin vánoční proslov" Daniel mi uhýbal očima.
"Musím si promluvit s Danielem." Tlak mi rapidně stoupal.
"Můj Daneček bude sledovat královnu Alžbětu," dupla Ethel.
Poodešla jsem k vánočnímu stromečku, obrátila ho na stranu s barevnými koulemi a podívala se na Daniela. "Kde je mikrovlnka, víš."

Pokud máte rádi britský humor, tak neváhejte, je to opravdu lehké a nenáročné čtení. I když thrillery od Roberta Bryndzy mi k srdci přirostly trochu víc, tak ani tato kniha mě nezklamala a já se u čtení bavila.

Hodnocení

Robert Bryndza
je britský autor žijící trvale na Slovensku. Psát začal ve třinácti letech, kdy mu rodiče k Vánocům koupili psací stroj. Původně vystudoval herectví a z nedostatku příležitosti se rozhodl, že si napíše vlastní divadelní hru. S tou se účastnil divadelního festivalu v Edinburghu, kde sklidila velký úspěch. To Roberta povzbudilo, aby se začal psaní věnovat profesionálně.
Brzy se v Británii zapsal jako úspěšný autor humoristických románů s přídechem romantiky. Postupně vydal pět knížek s hlavní hrdinkou Coco Pinchardovou, ve kterých hledání lásky provází - jak to ostatně v životě často bývá - trapasy a šlápnutí vedle, a samostatný román Miss Wrong a Mr. Right. Spolu se svým manželem Jánem také sepsali satiru na "báječný" život v továrně na sny s název Lost in Crazytown, v níž se inspirovali zážitky, které sesbírali za dobu, co v Hollywoodu pracovali - Robert jako herec, Ján jako stylista hvězd.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Ne tak úplně soukromé e-maily Coco Pinchardové můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary


2 komentáře:

  1. Musím říct, že mě docela překvapil žánr, na který se autor zaměřil. :)) Ale vypadá to jako milá a vtipná oddechovka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. opravdu vtipná a milá oddechovka... a i když jsou mi autorovo thrillery bližší, tak jsem si čtení užívala :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)