sobota 5. března 2022

První chyba - Sandie Jonesová

 

Zdroj obrázku

Autor: Sandie Jones
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 344

Anotace: Nenapadlo ji, že se ještě někdy bude mít tak dobře.
Po smrti prvního manžela se Alice znovu provdala, se svým druhým mužem má úspěšnou firmu, dvě báječné děti a překrásný dům.
Uvědomuje si, že život by byl jiný, kdyby její první muž tragicky nezemřel. Ale s Nathanem se jí vrátilo štěstí, po kterém tolik toužila.
Alice také ví, že s nejlepší přítelkyní Beth po boku zvládne všechno dobré i zlé. Beth je ten nejspolehlivější a nejoddanější člověk, jakého zná. Takže když se Nathan začne chovat podivně a Alice se zmocní podezření, že má milostný poměr, požádá Beth o pomoc.
Nejlepší kamarádce může věřit za všech okolností, nebo snad ne?

"Na první letmý pohled vypadáme jako šťastná rodina, která se raduje ze všeho, co jí život může nabídnout. Ale když se podíváte opravdu pozorně, v mých a Sophiiných očích spatříte bolest. Jako by přes ně byla zatažená clona - průhledná bariéra, která od nás drží svět na délku paže. Zračí se v nich obrovský strach pustit si někoho příliš blízko k tělu, protože víme, že jakmile na chvíli polevíme v ostražitosti, můžou nám ho vzít."

Už je to několik let, co Alice přišla o svého prvního manžela Toma a celkově se zhroutila. Zachránil ji její druhý manžel Nathan, s nímž má další dceru a který s ní pracuje v podniku. Alice podnik vybudovala s prvním manželem Tomem. S Nathanem jde všechno skvěle. Je to skvělý manžel i otec, až do chvíle, kdy se začne chovat podivně.

"Jsem tvoje matka, ne tvůj otrok. A kromě toho už ti je osm, měla bys být trochu zodpovědnější." Rozčiluje mě, ale abych pravdu řekla, s radostí bych jí školní tašku balila ještě dalších deset let, kdyby to znamenalo, že moje holčička zůstane ještě na chvíli malá. Zdá se, že vyrostla mrknutím oka. Jak mi ten čas mohl tak rychle protéct mezi prsty?"

Beth je Alicina nejlepší kamarádka a osoba, které se svěří s tím, co jí trápí ohledně Nathana. Ona sama si před lety prošla něčím podobným. Zradil ji muž, kterého milovala. Věci se začínají zamotávat a je těžké někomu věřit. Kdo mluví pravdu a kdo tady lže? Komu může Alice věřit?

Kniha je rozdělena na tři části. První máme ze současnosti a vypráví nám jí Alice. Tu druhou máme z minulosti a je z pohledu Beth. Zjistíme, co se jí stalo a jakým způsobem ji zradil muž, kterého milovala. A ve třetí se opět vracíme do současnosti, kterou máme z pohledu obou hlavních hrdinek a vše do sebe začíná zapadat.

"Stoupla jsem si právě včas, abych viděla, jak auto projíždí kolem a z okna spolujezdce na mě hledí usměvavá žena. Nevěděla, kdo jsem, netušila, že muž, s nímž se před chvílí líbala, je můj přítel. Viděla ve mně mladou ženu, která se vrátila z výletu, je ráda, že je doma, a těší se, až uvidí svého chlapa. Já jsem v ní zase viděla mrchu, která mi toho chlapa právě ukradla."

Při čtení jsem si samozřejmě myslela, že přesně vím, co se děje, ale zároveň (už jenom proto, že jsem četla autorčiny předchozí knihy) jsem věděla, že nic není takové, jak to vypadá. Autorka vás během chvilky vyvede z omylu.

Celý příběh je čtivý a obsahuje vše co by měl psychologický román mít. Tajemství, lži, zradu, lásku a přátelství. Sandie Jones si to opět dobře promyslela a skvěle vykreslila charakteristiku postav. Nechci prozrazovat víc, abych něco nepropálila, protože v tomto případě, by to šlo snadno :-)

Knihu První chyba doporučím každému, kdo má rád psychologické romány. Pokud máte přečteny předchozí knihy a jako já je hodnotili kladně, tak neváhejte ani u této. A pokud autorku neznáte? Není nic jednoduššího, než se po knihách Matčina hra nebo Nevlastní sestra poohlédnout :-)

A i když knihu hodnotím pěti hvězdičkami, tak pořád u mě vede kniha Matčina hra :-)

Hodnocení

Sandie Jones
je autorkou bestsellerů Matčina hra a Nevlastní sestra. Jako novinářka na volné noze přispívá mimo jiné do Sunday Times, Daily Mail, Woman´s Weekly a časopisu Hello. Kdyby nebyla spisovatelkou, stala by se návrhářkou interiérů, protože je až nezdravě posedlá tapetami a polštářky. Žije v Londýně s manželem a třemi dětmi.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu První chyba můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary


2 komentáře:

  1. Moc pěkně napsané. :) Já psychologické romány vyhledávám jen zřídka, ale tato autorka mě docela zaujala.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju... psychologické romány tato autorka opravdu umí :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)