úterý 12. prosince 2017

Blízko obzoru - Jessica Koch


Autor: Jessica Koch
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Omega
Série: The Danny Trilogy 1
Počet stran: 441

Anotace: Když sedmnáctiletá Jessica poznala o tři roky staršího Dannyho, nikdy by neřekla, že se do něj může zamilovat, ani že dokáže ve vztahu překonávat ty nejtěžší překážky. Danny je neodolatelný, úspěšný a sebevědomý, vždy má výbornou náladu a nic ho nerozhází. Silný muž, který opustil rodinu a žije sám daleko od domova.
S Dannym nabírá její bezstarostný život puberťačky úplně jiný směr. Brzy pozná, že její první dojem z Dannyho byl velmi klamný. Čím blíže ho poznává a odhaluje pravdu o jeho dětství, tím beznadějnější se stává jejich společná budoucnost.
Zatímco Jessica má před sebou zářnou budoucnost, Dannyho vyhlídky jsou temné. Jejich vztah se brzy změní na závod s časem, který nelze vyhrát. Unese Jessica tíhu Dannyho osudu?


"Pravdivý příběh o lásce, odvaze, důvěře, bolesti, sebevědomí, odhodlání a moci odpuštění."

Je hrozně moc těžké k tomuto příběhu napsat pár řádek. Bylo to tak srdcervoucí, že mi dochází slova, ale zároveň se mi toho hlavou honí tolik, až to není možné. Už jen to, že je kniha založena na pravdivém příběhu mi moc nepomáhá.

"Kdo mě má rád, říká mi Danny," pokračoval. 
"A kdo tě rád nemá?" 
Na zlomek vteřiny jsem ho rozhodila, ale okamžitě se zase chytil. 
"Všichni mě mají rádi!"

Když jsem poprvé narazila na Dannyho, tak mi připadal jako takový arogantní pitomec. Hodný zlý hoch, a ještě ke všemu krásný. Smrtelná kombinace. V průběhu čtení zjišťujeme, že nic není takové, jak se na první pohled zdá.
Jessica, sedmnáctiletá puberťačka musela najednou hrozně rychle dospět a překonávat překážky, které jí a Dannymu osud přichystal. Opravdu jsem si jí za to velmi oblíbila. Vše jsem prožívala s ní. To jak se postavila k přátelství, které spolu měli Danny s Tinou. Obdivuji ji za to. Tohle by jen tak někdo nedokázal.

"Všechno je v pořádku, Danny," uklidňovala jsem ho.
"Brána 2. Se všemi důsledky. Všechno je to moje rozhodnutí. Nezajímá mě, jak vypadají ostatní možnosti. Vždycky to bude brána 2!"

Kapitoly nejsou klasicky číslovány. Ale místo toho je zde vždy uveden měsíc a rok, kdy se příběh odehrál, máme alespoň perfektní představu, jak plynul čas. Kniha se četla lehce a zároveň složitě. Musela jsem ji několikrát odložit, ale ne proto, že by to bylo špatné, nebo že by se to špatně četlo, musela jsem to prostě a jednoduše rozdýchat, vzápětí jsem knihu brala zpět do rukou, abych pokračovala.

"Dannyho nepřítomnost se nedala ničím překrýt. Brzy jsem svých normálních kamarádů měla plné zuby a nepřála si nic jiného, než aby se mi vrátil můj přítel se všemi svými vrtochy."

U tohoto příběhu nemůžete říct, že je nudný. Je to tak dechberoucí příběh, který ve mně zanechal tolik, že to ani není možné. Už jenom to, že autorka si tohle všechno prožila na vlastní kůži a dokázala to sepsat. To, jak lidé umí být krutí, to nikdy nepochopím.

"Super," nadával dál. "Teď už po mně házíš i opičí žrádlo. Co bude další? Budeš mě krmit whiskasem?"

Nebudu vypisovat komu bych knihu doporučila, protože mám v plánu ji doporučovat na každém kroku, tento příběh nenechá nikoho chladným. Život opravdu není spravedlivý a já jsem ráda, že jsem dostala možnost si toto dílo přečíst. Myslím, že tento příběh v sobě budu mít opravdu dlouho.

"Už nemrazí mě země chlad,
už temnota mě nesvírá,
paprsek světla ke mně pad,
svoboda se mi otvírá." 

Tohle jsem po přečtení anotace určitě nečekala. Blízko obzoru mi vzal vítr z plachet. Nikdy jsem při čtení knihy nezažila tolik pocitů, jako právě teď. Člověk si najednou více váží toho, co má. Musím říci, že v průběhu čtení se mi několikrát podlili oči a posledních několik stran už jsem jen brečela. I psaní této recenze mi činí trošičku problémy. Hotové slzavé údolí, jinak to nazvat nejde.

Hodnocení:
 

Jessica Koch
(*1982) pochází z německého Ludwigsburgu a dětství prožila na vesnici mezi poli a koňmi. V sedmnácti letech se seznámila s Dannym, s nímž prožila neuvěřitelně silnou lásku, kterou však provázelo mnoho obtíží a komplikací. Tento vztah jí zcela změnil život a ukázal, že za úspěchem a sebevědomím se může skrývat i netušená druhá strana mince.
Svůj příběh poprvé sepsala již v roce 2003, ale nezveřejnila ho. Psaní pro ni představovalo spíše terapii a vyrovnání se se ztrátou přítele. Až za podpory manžela jej s velkým časovým odstupem dokázala vydat. Poté co román Blízko obzoru vyvoval u čtenářů velký ohlas, rozhodla se pokračovat románem o Dannyho těžkém dětství (Blízko propasti) a o jeho vztahu s Christinou (Blízko oceánu). 

Já tímto děkuji nakladatelství Omega za zaslání recenzního výtisku. Pokud si chcete knihu koupit, můžete přímo na stránkách Omegy nebo v knihkupectví Dobrovský.

Tahle kniha mě chytla za srdce a jen tak ho nepustí.
Mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)