úterý 23. dubna 2019

Malé sladké lži - Caz Frearová

Zdroj obrázku

Autor: Caz Frear
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Cat Kinsella (1.)
Počet stran: 432

Anotace: Cat Kinsellová bývala tatínkova holčička až do dne, kdy svého otce přistihla, jak flirtuje se sedmnáctiletou Maryanne ze sousedství. Když pár dní nato Maryanne beze stopy zmizí, Catin otec zapírá, že by ji znal. Od té doby se Cat tím tajemstvím užírá a jejich vztah tahle malá sladká lež navždy poznamená.
O osmnáct let později pracuje Cat jako detektiv u oddělení vražd a jejím nejnovějším případem je zavražděná Alice, která byla nalezena nedaleko hospody, již provozuje její otec.
Můžou spolu případy Alice a Maryanne souviset? Cat začíná vyšetřovat - ale když už se člověk noří do minulosti, zjištění se mu nemusí líbit...

"Mohla bych se naučit programovat jako každá správná osoba, která dospěla na prahu milénia. Nebo bych mohl zvládnout perfektní suflé. Ale nemůžu změnit minulost. Nemůžu přepsat hrozný konec nebo smazat špínu. Tyhle příjemně laděné, dobře míněné odpolední rozhovory, které se konají každý týden, nikdy nemůžou vymazat vzpomínku na malé červené otisky nohou na krémových dlaždicích v kuchyni, ani nemůžou smýt zaschlou krev z dětsky jemných vlasů."

Jako dítě byla Cat tátova holčička. Když v roce 1998 v sedmnácti letech zmizí hezká dívka z Irského města, Maryanne Doyleová, bylo Cat pouhých osm let. Skoro každý muž jí byl posedlý. Catin otec popírá, že by dívku kdy znal. Ale Cat ví své. Ví, že otec lže. Moc dobře si pamatuje, že jí vezli domů, viděla otce s Maryanne flirtovat, i se hádat na odlehlém místě. Stojí za zmizením on? Zjistí se někdy pravda?

O osmnáct let později Cat pracuje na oddělení vražd v Londýně. Po posledním případu musí navštěvovat psychologa, ale celkem rychle se začne podílet na dalším případu. Nyní vyšetřují případ zavražděné ženy Alice Lapainové, kdy se její tělo nacházelo poblíž hospody Catiina otce. Policie podezřívá manžela Alice, ale vše se změní ve chvíli, kdy se důkazy začnou spojovat se zmizelou Maryanne.

Čím více se Cat do případu zaplétá, tím více začíná opět podezřívat otce. Začíná se obávat toho, co by mohla zjistit a jaký dopad to na ni bude mít. Mohl by s tím mít Catin otec něco společného? Je možné, že je opravdu vrahem?

"Čtyřicet mizerných minut a všechno by bylo jinak. Problém by měl nějaký jiný otrapa, a na mě by čekala horká sprcha a láskyplná náruč manželky. Máme smůlu, Kinsellová, zatracenou smůlu."
"Mně to nevadí," lžu. "Nemám nikoho, kdo by mě objal nebo napustil horkou vodu. Tak mi tady s vámi klidně může umrznout zadek"

Cat jsem si opravdu velmi oblíbila. Byla originální. Působila na mě tak skutečně a sympaticky. Policistka, která v životě dělá chyby. Autorka skvěle vykreslila její složitý vztah s otcem a celou její rodinou.
Ale i další policejní kolegové jsou fajn. Detektiv seržant Luigi Parnell a detektiv šéfinspektor Kate Steelová. Užívala jsem si jejich hlášky. Bylo to vtipné, sarkastické, ale i vážné.

"Takže krátce něco o mně, ano?" Steelová vyskočí na stůl a pohodlně se usadí. Nedosáhne na zem, takže ve svých vzorovaných šatech a s pohupujícíma se nohama vypadá jako dítě, které se chystá odrecitovat dětskou říkanku. "Pro ty, kteří mě neznají - jsem detektiv šéfinspektor Kate Steelová a jsem pověřená tímto vyšetřováním. Můžete mi říkat šéfe nebo veliteli - jak chcete. Když budete mít pocit, že mám dobrou náladu, můžete mě taky oslovovat Kate, ale na vlastní nebezpečí. Za zády mě bezpochyby budete titulovat jako Svetrovou Kate, a to z toho důvodu, že od roku 1989 nikdo neviděl moje paže, ale to je v pořádku, jsem na to zvyklá. Bůh ví, že mi říkali i hůř. Jen si dejte pozor, ať vás neslyším, protože pak byste si přáli, aby vaši matku tu noc, kdy vás počala, radši bolela hlava."

Kapitoly jsou dlouhé tak akorát, a čtení jde jak po másle. Kniha Malé sladké lži je velmi čtivá. Netušila jsem, kdo lže a kdo mluví pravdu. Hlavní dějová linie, a to případ vraždy, byla velmi zajímavá. Vedlejší dějová linie, Catiny rodinné problémy nebyla méně zajímavá a příběhu to dalo šťávu.

Toto byl skvělý detektivní příběh plný lží, podezření a intrik. Pokud máte rádi napětí a rozplétání složitého případu, tak vám tuto novinku jen a jen doporučím. Určitě budu ráda, pokud vyjde pokračování a my se opět ponoříme do vyšetřování s detektivem konstáblem Cat Kinsellovou.

Hodnocení:


Caz Frear
vyrostla v Coventry a během dospívání snila o tom, že se přestěhuje do Londýna a napíše knihu. První sen si splnila rychle, na druhý ovšem došlo, až když se vrátila zpět do svého rodného města.
Vystudovala historii a politické vědy, což se jí velmi hodilo, když pracovala jako číšnice, prodavačka, maloobchodní prodejkyně a posledních dvanáct let také jako headhunter. Alespoň mohla brousit svůj ostrovtip.
Když se netrápí nad dialogy nebo vymýšlením nečekaných zvratů, fandí Arsenalu nebo ji najdete v hospodě, jak vede zasvěcené hovory o tématech, o nichž nic neví.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Malé sladké lži můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)