středa 19. června 2019

A na nebi čekají hvězdy - Lori Nelson Spielman

Zdroj obrázku

Autor: Lori Nelson Spielman
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 320

Anotace: Erika, úspěšná realitní makléřka z New Yorku, má všechno - skvělou kariéru a dvě krásné dospívající dcery. Jenže jedna z nich, Kristen, zemře při vlakové nehodě. Kromě smutku nad ztrátou dcery se trápí také výčitkami. Ten den měla obě dcery vézt do školy ona, jenže dala přednost kariéře. Annie, druhá Eričina dcera, má svoje vlastní výčitky. Neměla nechat Krissie ten den odjet. Objeví se však jiskřička naděje. Co když došlo při identifikaci k záměně a Kristen je stále naživu? Její nezvyklé chování v den, kdy zemřela, i tajemné vzkazy, které Erika začne dostávat, tomu nasvědčují.
Propast mezi Erikou a Annie se rozšiřuje, a tak zatímco Erika začíná pátrat na odlehlém ostrově Mackinac, kde sama vyrostla, odjíždí Annie do Paříže, protože věří, že Kristen se skrývá právě tam. Ale je Krissie opravdu to jediné, co je dokáže znovu sblížit?

Lori Nelson Spielman přichází s dalším krásným a dojemným románem, kde se matka a její dcera musí smířit se svou minulostí.

Erika Blairová je úspěšná realitní makléřka v New Yorku, má dvě dcery, Annie a Kristen, které plánují svůj další semestr na univerzitě. Do školy je měla odvézt Erika, ale kvůli práci musí jet dívky vlakem. Kristen zemře při dopravní nehodě a Aniin svět se zhroutí. Ona sama měla v tom vlaku také sedět, a proto hledá útěchu u své matky, která naopak utíká před vinou do práce.

"Nepleť si to, co je důležité, s tím, na čem záleží."

Annie nevěří tomu, že je Krissie mrtvá, a proto se rozhodne ji najít. Část knihy se odehrává i v Paříži, kde by se Kristen mohla skrývat. Annie začne pracovat jako au-pair a ve volném čase hledá svou sestru. Tyhle části jsem si opravdu užívala.

"Olive popadne balíček a sedne si s ním na zem. Chystá se roztrhat papír, ale zarazí se. Dívá se na balíček ve svém klíně. "Dneska ale nemám narozeniny, víš to?"
"Vím. Ale něco jsem uviděla a řekla jsem si, že by ti to mohlo udělat radost. Chtěla jsem, abys to měla."
Olive se kousne do rtu. "Ale já pro tebe nic nemám."
"To nevadí. Nic nepotřebuju."
Olive vzhlédne. "Můžu ti něco dát zítra."
"Ne. Díky. Pro mě je největší dárek tvé přátelství. Nic víc nechci."
Olive odhrne roh papíru a znovu se zarazí. "Ale já nikdy neřekla, že jsi moje kamarádka."
"Já vím. To nemusíš říkat. Opravdoví přátelé takové věci poznají."

Annie byla na jednu stranu velmi vyspělá, a na tu druhou nezkušená mladá dívka. Nechápe, co se s její matkou stalo, to Erika měla přece na všechno dokonalou radu. Mohla se své matce se vším svěřit, žádný problém nebyl tak velký, aby ho nevyřešila. Ale nyní po smrti Kristen je všechno jinak. Erika neví, jak se vypořádat se ztrátou dcery, a nechce před nikým ukázat svou slabou stránku, a špatnou komunikací mezi nimi vzniká spousta nedorozumění.

"Za každý nával lítosti počítej tři radosti."

Ve vyprávění se nám střídají pohledy Eriky a Annie a my díky tomu víme, co se jim honí hlavou, cítíme jejich bolest, procházíme si jejich osobním rozvojem a doufáme s nimi, že Krissie opravdu žije. Je to možné, opravdu by se mohlo stát, že ve vlaku neseděla a skrývá se?

Velmi se mi líbil styl psaní knihy, který je plný soucitu a nabitý emocemi. Ale co jsem si v knize zamilovala, tak to jsou použité citáty, které vedou hlavní hrdinky životem. Mám pocit, že jsem si z knihy vypsala úplně všechny. Příběh mě zasáhl na tom správném místě a já nad ním přemýšlela dlouho po přečtení. Autorka krásně vykreslila, jak málo stačí, aby se lidé nepochopili.

"Rodina: ti, kteří tě nechají odejít, ale nikdy tě neopustí."

Román A na nebi čekají hvězdy doporučím všem ženám, které mají rády citlivé příběhy. Ač autorku znám, tak toto byla moje první kniha a rozhodně nelituji přečtení. Krásný příběh, který za to stojí. 

Hodnocení:

Lori Nelson Spielman
pracuje jako učitelka, školní poradce a logoped. Její největší vášní je psaní. Její první kniha Seznam tajných přání (The Life List, česky 2013) vyšla ve třiceti zemích po celém světě a stala se bestsellerem. O dva roky později, v roce 2015, vydala svůj druhý román Sladké odpuštění (Sweet Forgiveness, česky 2016). Žije v Michiganu s manželem a kočkou.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu A na nebi čekají hvězdy můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. Kniha vypadá opravdu dojemně a silně, navíc má moc hezkou obálku. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)