středa 26. června 2019

Vzorný syn - Čong Judžong

Zdroj obrázku

Autor: Čong Judžong
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Vendeta
Počet stran: 320

Anotace: Jednoho brzkého rána šestadvacetiletého Judžina probudí podivný kovový zápach a telefonát od jeho bratra, který se ptá, jestli je doma vše v pořádku - uprostřed noci totiž volala jejich matka. Judžin nedlouho poté objeví její mrtvé tělo ležící v kaluži krve pod schodištěm v jejich stylovém apartmánu v Soulu. Na předešlou noc si příliš dobře nevzpomíná; jelikož celý život trpí záchvaty a má problémy s pamětí. Vše, co si vybavuje, je mlhavý moment, v němž matka volá jeho jméno. Křičela snad o pomoc? Nebo prosila o svůj život?

"Vzbudil mě pach krve. Ten pach jsem neucítil nosem. Naráz prostupoval celým mým tělem. Odrážel se ve mně a násobil jako řev rezonující v trychtýři zvukovodu. Před očima se mi míhaly podivné výjevy. Zkalené žluté světlo pouliční lampy ztrácející se v mlze, říční proud vířící v hloubce, rudý deštník kutálející se po zmáčené silnici, ve větru se zmítající umělohmotná plachta natažená na zátarasech kolem staveniště. Někde nade mnou se vznášel mužský hlas, notující sotva srozumitelnou písničku."

Vzorný syn je chladným příběhem o šestadvacetiletém muži Judžinovi, který nám celý příběh vypráví, ale není zrovna spolehlivým vypravěčem. Nepamatuje si, co se předchozí noci stalo, a proto se rozhodne pravdu zjistit sám, ví, že to pro něj nevypadá zrovna nejlépe. Judžinovi se začnou pomalu vracet vzpomínky na to, co se stalo minulou noc, ale stále to nedává smysl.

"Hlavou mi probleskla myšlenka na to, že zatímco se nechávám unést spekulacemi, něco důležitého mi opět uniká. Vzpomínky na uplynulou noc nebyly kompletní. Vybavil jsem si sice co přesně se stalo, ale pořád jsem netušil proč. Z příběhu jsem znal sotva půlku."

Jak kousek po kousku odhalujeme minulost, tak se přestáváme ptát, kdo zločin spáchal, ale ptáme se proč. Většina příběhu se odehrává právě v bytě, kde se stala vražda. Záblesky z Judžinova života se prolínají s přítomností a my se postupně dovídáme, jaký měl vztah s matkou, tetou a bratrem. A i když jsem si žádnou postavu neoblíbila, tak je autorka vykreslila skvěle.

"Normální člověk prý zalže v průměru osmnáctkrát za hodinu. Já, při svých potížích s upřímností, budu průměr nejspíš mírně přečnívat. A nadprůměrné četnosti lhaní odpovídá i má vybroušená technika. Příběhy se začnou samy splétat stačí je jen postrčit."

Z počátku jsem měla velký problém se začíst. Kniha má velmi dlouhé kapitoly. Na tři sta dvacet stran je zde pouhých pět kapitol. A nějak jsem měla problém s přechody mezi přítomností a minulostí. Ale nakonec se to zlomilo a já se začetla a kniha mě bavila. A musím říct, že konec se autorce opravdu povedl. Ten byl dle mého názoru bravurní. Lépe to zakončit nemohla.

Knihu doporučím každému, kdo má rád temné psychologické thrillery. A i přesto, že jsem se rozhodovala mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami, protože, jak už jsem psala, jsem měla problém dostat se do příběhu, tak se mi kniha líbila a příběh byl zajímavý. 

Hodnocení:


Čong Judžong
Přední jihokorejská spisovatelka kriminální beletrie a psychologických thrillerů Čong-Judžong je oceněnou autorkou čtyř románů včetně Seven Years of Darkness, který Die Zeit (Německo) vyhlásil jako jeden z deseti nejlepších kriminálních románů roku 2015. Její dílo bylo přeloženo do sedmi jazyků. Bestseller číslo jedna v Koreji Vzorný syn je první z jejich knih, která byla přeložena do češtiny.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji knihy Dobrovský, kde si knihu Vzorný syn můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)