pondělí 26. srpna 2019

Zlatá klec - Camilla Läckberg

Zdroj obrázku

Autor: Camilla Läckberg
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Metafora
Série: Faye (1.)
Počet stran: 432

Anotace: Napínavý psychologický román se odehrává ve Stockholmu a točí se kolem Faye, ženy připravené udělat cokoli, aby dosáhla toho, po čem nejvíc touží: pomsty.
Faye a Jack jsou dokonalý pár snů. Společně vybudovali úspěšný byznys ve Stockholmu, bydlí v luxusním bytě a jsou obklopeni "bohatými a krásnými". Narození dcery Julienne korunuje jejich štěstí.
Postupně ale Jack tráví stále víc času v práci a přestává se svou ženou sdílet věci kolem firmy. Začínají se vzdalovat. Jednoho dne Faye přistihne Jacka doma v posteli s jeho krásnou a úspěšnou kolegyní.
Poté, co ji zradí a připraví o všechen majetek, se její svět rozpadne na kusy. Nezůstane jí vůbec nic. Je naprosto zničená, dokud se nerozhodne, že mu všechno oplatí, a zosnuje krutou pomstu. Dobře zná jeho slabá místa, a co je nejlepší - nespěchá.
Navíc, Jack není první muž, s nímž si Faye musela vyřídit účty.
Zlatá klec je román o odvážné ženě, která vzala osud do svých rukou poté, co byla využita a zrazena. Dramatický příběh zrady, vykoupení a pomsty.

"Faye zůstala stát a dlouze se na ně dívala. Kolikrát je někdo zradí? Zničí jejich sny? Ležel před nimi dlouhý perlový náhrdelník zločinů, kterých se na nich muži dopustí. Zkušeností, jaké to je zůstat stranou, být souzená podle vzhledu, snažit se zapadnout, zalíbit se - zkušeností, které spojovaly ženy všeho věku, všech zemí a ve všech dobách."

Opět jedna z knih, kde nebudu popisovat děj, protože anotace vystihuje vše potřebné. Jak již bylo řečeno, toto je příběh Faye, která odešla ze školy, aby podpořila svého budoucího manžela Jacka při založení jeho společnosti. Rozhodla se zůstat jako žena v domácnosti a snažila se, aby byl jejich život dokonalý. Ale nic není takové, jak vypadá na první pohled.

Možná to bude znít divně, ale já Faye fandila. Líbil se mi fakt, že se chtěla pomstít muži, který ji tak ublížil, zradil a ponížil. Její přítelkyni Chris jsem si oblíbila. Byla to kamarádka, která se snažila Faye podporovat a pomáhat, ať se dělo cokoliv. Všechny postavy byly opravdu velmi dobře vykreslené.

"V té touze vězelo cosi primitivního. Už ve Starém zákoně se mluví o pomstě. Oko za oko, zub za zub. Obejít spravedlnost. Už ji nepoháněla jen vlastní nenávist, posiloval ji hlas tisíce a tisíce jiných žen. Probudila něco, co dřímalo příliš dlouho."

Kniha je rozdělena na tři části a ty pak do několika krátkých kapitol, které jsou velmi čtivé a střídá se zde přítomnost a minulost Faye. Camilla Läckberg si vše naplánovala do nejmenšího detailu. Nic nenechala náhodě. Dokázala úplně perfektně přecházet z minulosti do přítomnosti, aniž byste měli problém se orientovat.

Styl psaní autorky byl opravdu výtečný, příběh je snadno čitelný. Autorka mě vtáhla do děje a já se ocitla ve Stockholmu a měla jsem vše přímo před očima. Pro tuto knihu mám prostě a jednoduše samá superlativa.

"Ty flirtuješ s pokladníma?" "Ale ne, já neflirtuju. Miluju tě, Jacku, to přece víš, ale nemůžu přece za to, že mi někdo složí poklonu?" Jack si odfrkl. Sledovala jeho napjatá záda, když šel zpět do pracovny. Ačkoli cítila knedlík v krku, zároveň měla z jeho výbuchu podivnou radost. Zajímá ho, napadlo ji. Skutečně mu na ní záleží."

Tahle knížka byla prostě "WAU". Já jsem spokojena a ještě víc. I když Zlatá klec působí předvídatelně, tak na konci mi spadla brada. Co z toho všeho plyne? Nezkoušejte nas.at ženu, nikdy nevíte čeho je schopna a jak se vám pomstí :-)

Za mě rozhodně palec nahoru. Láska, zrada, přátelství a pomsta. Tohle všechno a ještě daleko víc. Tato autorka má můj obdiv a já nejenže si chci přečíst pokračování, já si s radostí přečtu i její další knihy, protože tohle byla má první kniha a mě velmi těší, že jsem nesáhla vedle. :-)

Hodnocení:

Camilla Läckberg
Švédská autorka Camilla Läckberg (1974, Fjällbacka) je jednou z nejčtenějších spisovatelek na světě. V rámci úspěšné série Fjällbacka vydala deset knih, jichž se prodalo 23 milionů výtisků v 60 zemích světa, dva romány byly zfilmovány. Knihou Zlatá klec (2019), první dvoudílné série temných, napínavých psychologických románů, se vydala jako autorka novým směrem, vytvořila nezapomenutelnou hlavní hrdinku a vyslala do světa jasnou zprávu o právech žen.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora, kde si knihu Zlatá klec můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)