středa 23. října 2019

Čarodějka - Kristina Hlaváčková


Autor: Kristina Hlaváčková
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Fragment
Série: Dračí oči (1.)
Počet stran: 392

Anotace: Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která ji koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy... Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomoci mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!

"Na chodbách hradu zuřil boj. Ve zdánlivě nepřehledné řeži začínaly vítězit skupiny obránců. Od útočníků byly od pohledu nezkušeného oka takřka k nerozeznání. Všichni bojující byli oděni do černého stejnokroje berberských bojovníků. Jen znalé oko dokázalo rozeznat semknuté skupiny obránců bránících své posty. Boj byl krátký. Útočníci, ač měli na své straně moment překvapení, neměli proti obráncům příliš šanci ani zahaleni lstí a černým stejnokrojem."

Elena, osmiletá princezna z rodu Adragonek, Berberů, elfů a draků. Rozhodně to není princezna, která miluje růžové šatičky, tanec a ruční práce. Je to princezna, která se chce vyrovnat svým starším bratrům. Je mrštná, chytrá, trošičku umíněná a miluje bojové sporty. Jednoho dne zachrání život malého draka Charlika a rozhodne se, že zkusí obřadem, který ji kdysi učila matka, přivolat jiného draka, který se Charlika ujme. Eleně se povedlo přivolat draka Ašraka, který v ní probudil pradávnou magii země a draků. A právě tady začíná Elenino dobrodružství. Její život se otočí o sto osmdesát stupňů. Život s rodiči a bratry musí vyměnit za život s elfy, kteří ji mají naučit ovládat magii. Jak to všechno tahle malá princezna zvládne? A co její rodina, za jak dlouho je znovu všechny uvidí?

"Z moci krve dračí, jež v mých žilách koluje, volám tebe pane nebes, z rodu pradávného, tebe, nositeli ohně, moudrosti věků, síly veliké. Magii země odvěké svěřuji svou žádost, dračí mládě nalezla jsem opuštěné. Lid jeho krve volám, duše jejich vzývám, přijďte svému synu na pomoc."

Elenu jsem si velmi oblíbila. Její věk mi vůbec nevadil. Osmiletá holčička, která je na svůj věk velmi vyspělá a musí se poprat se skutečností, že by měla díky dávnému proroctví spasit svět. Michael, její kamarád a osobní strážce v jednom je jí plnou oporou. Doprovází ji na každém kroku. 

Kniha má tři sta devadesát dva stran a pouhých třináct kapitol. A i když preferuji kapitoly kratší, tak tady mi to vůbec nevadilo. Jakmile jsem se začetla, tak jsem neregistrovala, kde kapitola končí a kde začíná.

Od autorky už jsem četla Podsvětí, Ohnivé ostří a Ono samo se to... a musím říci, že styl psaní Kristiny Hlaváčkové jsem si velmi oblíbila. Když jsem zjistila, že má vyjít Dračí oheň - Proroctví, který je psán tak, že mi série Dračí oči chybět nebude, maximálně mě naláká (slova autorky), neváhala jsem, protože já vím, že by mi určitě chyběla a nepletla jsem se. A že je to prvotina? Neřeším. Bylo to skvělé, poutavé a vtipné.

"Kdyby se jí někdo zeptal, jestli zvítězil vzdor, nebo touha dokázat, že zvládne to, co její bratři, nedokázala by odpovědět. Kdyby se někdo zeptal Michaela, řekl by, že roli hrál nejen vzdor a touha ukázat svou cenu, ale i cílená snaha dožrat Ašku."

Knihu doporučím každému milovníku fantasy knih, kde rozhodně není nouze o draky, elfy a spousty magie. Kniha je naprosto čtivá a já si ji užívala plnými doušky. A rozhodně nelituji jediné stránky a těším se, až se vrhnu na pokračování, protože už teď vím, že to bude skvělé :-)

Hodnocení:

Kristina Hlaváčková
Část svého dětství strávila s rodinou v Nigérii, kde navštěvovala i výběrovou americkou základní školu. V Nigérii začala psát, ale většinou "do šuplíku". V rámci studia na Gymnáziu Arabská v Praze získala roční studijní stipendium do USA. Na střední škole v Minnesotě, kde poznala jednu ze svých životních lásek, keramiku, také poprvé odmaturovala. Druhou maturitu absolvovala v Čechách. V současnosti se při zaměstnání vrátila ke studiu na Univerzitě Karlově.
Přesto, že pochází z rodiny architektů, projevovala vždy spíše humanitní, nikoliv technické sklony. V roce 2008 složila překladatelskou státní zkoušku z angličtiny a překlady jsou velkou, i když zdaleka ne jedinou, součástí její profesní kariéry. Překládala titulky seriálů pro MTV, texty pro prestižní čínský architektonický časopis, jako překladatelka spolupracuje s ČVUT.
Kniha Dračí oči - Čarodějka je její prvotinou.

Díky za přečtení 
a mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)