sobota 26. června 2021

Na dovolenou jedině s knihou :-)

 Knižní přírůstky "5"


V lednu 2019 spojila Metafora síly s nakladatelským domem Grada a společně pod značkou Metafora vydávají spousty krásných knih. A já bych vám ráda představila čtyři novinky, které pod touto značkou vyšly.

Jsme v polovině roku 2021 a nastal čas letních dovolených. A co si nesmí zapomenout správný knihomol? Samozřejmě, že knihu :-) A i když nejsem dovolenkový povaleč a aktivní dovolená je mi přednější, tak já osobně vozím minimálně dvě knihy, protože večery s knihou musím mít. 
Tak jdeme na představování :-)



Jako první tu mám thriller Mrchožrouti od Magnuse Jonssona. Je to druhý díl volné trilogie Nenávist, kde se opět setkáme s expertkou na šifrování Linn a s detektivy Rickardem a Erikem. První díl, který nese název Muž, který si hrál s panenkami byl autorovým debutem, a já ho četla před rokem, takže jsem celkem zvědavá, co si na nás autor připravil.
 
Anotace: Kam až může zajít člověk, který cítí hlubokou nenávist?

Sídlo banky SEB ve Stockholmu se ocitne pod palbou odstřelovačů. Před budovou zůstane ležet několik mrtvých, ale pachatelé uniknou. Stalo se snad Švédsko dějištěm dalšího teroristického útoku? Detektivové Rickard Stenlander a Erik Svensson mezi oběťmi brzy nacházejí nečekanou souvislost, na jejímž základě je k případu přizvána také Linn Ståhlová...



Druhou knihou, kterou tu mám připravenou je krimi Lež vedle mě od Gregga Olsena. Od tohoto autora jsem zatím nic nečetla, ale musím říct, že u této knihy mě na první pohled zaujala obálka, a potom samotná anotace. Takže jsem zvědavá na příběh samotný. Protože psychologické příběhy já mám ráda :-)

Anotace: Nejzrádnější propasti se skrývají v těsné blízkosti...

Když se Adam stane svědkem únosu své manželky Sophie, odstartuje to spirálu podezření, paranoie a zneklidňujících odhalení, týkající se nejen známých lidí, které potkali na dovolené na odlehlém místě, ale i jich samotných. Všichni totiž mají co skrývat - nejen před cizími, ale především před těmi, vedle nichž každý večer uléhají do postele.






Jako třetí jsem vybrala knihu Na život a na smrt od Laury Griffinové, která je v současné době nejprodávanější autorkou romantických thrillerů podle žebříčků New York Times a USA Today. Knihu Oko za oko, která u nás vyšla v roce 2019 jsem zatím nečetla, takže toto bude mé první seznámení s autorkou, ale vzhledem k hodnocení, které kniha má, co není může být :-)

Anotace: Ví příliš mnoho... a to se neodpouští

Soukromé vyšetřovatelce Kiře Vanceové zastřelí před očima parťáka a mentora Ollieho. Když se ukáže, že šlo o vraždu na objednávku, Kira přijme nabídku bohatého právníka Brocka Logana, aby pokračovala v práci na případu, který měl Ollie před svou smrtí na starost. Evidentně přitom narazil na někoho hodně nebezpečného.
Brock Logan najme pro svůj tým bezpečnostní agenturu a Kira musí přijmout skutečnost, že bude mít ve dne v noci po boku ochranku. Na starost ji dostane bývalý mariňák Jeremy.
Přestože se Kiře vůbec nehodí, aby se jí někdo při jejím soukromém pátrání neustále pletl pod nohy, přítomnost Jeremyho je jí víc než příjemná. A Jeremy z ní nemůže spustit oči.
Mezi oběma to jiskří, ale když zemře další nevinný člověk, je jasné, že vše musí stranou, protože teď jde o život...


A je tu čtvrtá kniha. Letní sázka od Emily Henryové. Když se podívám na obálku a název knihy, tak už se vidím na dovolené u vody, s touto knihou v ruce. Úplně to z ní prýští, na nic nemyslet a jen si užívat trochu toho nenáročného čtení. Musím říct, že anotace zní velmi slibně. Dva spisovatelé, co si vymění své role :-)

Anotace: Dva spisovatelé, tvůrčí blok, prázdniny u jezera a romantická komedie na spadnutí...

January, autorka románů pro ženy, která právě teď nevěří na lásku a šťastné konce, má přes léto napsat další milostný román, ale vůbec jí to nejde. Uznávaný spisovatel Augustus zrovna prožívá životní i tvůrčí krizi.
Dva dávní známí, nyní nečekaně sousedé, spolu uzavřou sázku, která možná změní jejich představy o tom, co šťastný románový konec vlastně znamená.



Četli jste některou z těchto čtyř knih, nebo máte v plánu přečíst? A co vaše léto a dovolené? S knihou nebo bez?

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Zrovna včera jsem dočetla Letní sázku a jsem s ní spokojená. Jako odpočinkové příjemné čtení na léto je ideální. :)
    Co se týče dovolené, samozřejmě že s knihou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Letní sázku jsem docela zvědavá, občas mám období, kdy bych četla hlavně odpočinkové čtení :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)