úterý 24. října 2017

Dívka v ledu - Robert Bryndza


Autor: Robert Bryndza
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Inspektorka Erika Fosterová (1.)
Počet stran: 448

Anotace: Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně.
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala?
Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti.
Dopadne ho dříve než udeří znovu? 


"Její pootevřené rty
jako by se chystaly promluvit.
Její mrtvé tělo zamrzlé v ledu...
A není jediná."

Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová, byla povolána z Manchesteru, kvůli vyšetřování vraždy Andrey Douglasové-Brownové. Je to kvůli jejím skvělým schopnostem, nebo potřebujou obětního beránka, který vše zpacká? A proč do vyšetřování tolik zasahuje Lord Douglas-Brown? Bojí se pouze o svou pověst nebo je v tom něco víc?

"Až zemřu, pusť mě, nech mě jít.
Je tolik věcí, co chci vidět a udělat,
Nepoutej se ke mně proudem slz, musíš zřít,
Ale buď vděčný, že jsme prožili tolik hezkých let."

Jako první mě zaujala obálka a poté anotace. Na nálepku Světový Bestseller moc nedám, ale tahle kniha si jí zaslouží. Kniha má třiaosmdesát kapitol plus prolog a epilog. Kapitoly jsou krátké a dobře se čtou, takže každá další kapitola je přece hned přečtená, tak proč knihu odkládat a nedat ještě jednu, že? No a vzhledem k tomu, že jsem se ani na jedné stránce rozhodně nenudila, tak než jsem se nadála, hned najednou byl konec.

"Ano, překročila jsem jisté hranice, když jsem přišla až k vám domů, je to přes čáru. Ale dokážu žít s tím, že jsem kráva. Nedokážu ale žít s tím, co se stalo těm dívkám."

Hlavní hrdinka Erika si šla tvrdě za svým. Neohlížela se napravo ani nalevo. Nekoukala na to, jestli se to nadřízeným bude líbit nebo ne. Pokud věřila svému úsudku, a myslela si, že na něco kápla, šla za tím. Má své démony z minulosti a to se podepisuje i na její práci. Její postup se nelíbí mnoha nadřízeným a někteří kolegové jí hází klacky pod nohy a to jí přece jenom trochu stěžuje práci. 

"Erika se rozhodla - a její rozhodnutí bude mít dalekosáhlé následky... Zhluboka se nadechla, uhladila si vlasy a vstoupila do místnosti, kde probíhala tisková konference."
 
Ale najdou se i takoví, kteří jí pomáhají, co to jde. Taková Mossová a Peterson. Mají srdce na pravém místě. Když Erice nikdo nevěří, pořád tu jsou ti dva.

"Až do téhle tiskovky jsem měl za to, že představuje poškozené zboží. Že je jen vyhořelou troskou kdysi skvělé policajtky."

Dívka v ledu má spád od začátku až do konce. Je to velmi čtivé a já četla jedním dechem. Vůbec jsem netušila, kdo by mohl být vrahem, takže na konci jsem koukala jak blázen. Pořád jsem tomu nemohla uvěřit.

"Pane, přišla jsem už téměř o všechno. O Marka, o život na severu, který jsem milovala, kde jsem kolem sebe měla přátele, o místo, kterému jsem mohla říkat domov. Jediná věc, které se musím držet je smysl pro morálku."

Jsem ráda, že jsem dostala možnost si tuto knihu přečíst, bylo to moje první seznámení s autorem. A já jsem hrozně moc nadšená. Je jedno jestli jste muž nebo žena, vůbec nezáleží jestli je vám dvacet nebo padesát, prostě pokud máte rádi thrillery s detektivní zápletkou, tak hurá do Dívky v ledu, protože autor si vás získá od první strany. Už se těším až zjistím co si autor pro Eriku přichystal v druhém díle.

"Slez z toho kříže, někdo to dřevo potřebuje!"

Hodnocení:

Robert Bryndza
je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu, které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller. Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou.
Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů.
Více o autorovi je možné se dočíst na webu www.robertbryndza.com, Twitteru @RobertBryndza či na Facebooku a Instagramu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete knihu Dívka v ledu koupit.

Chystáte se také na tuto knihu? Já se chystám na další díl, protože na můj seznam oblíbených autorů se dostal i Robert Bryndza.
Mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)