sobota 7. října 2017

Marná touhy snaha - Láska podle Shakespeara - Georgina Guthrie


Autor: Georgina Guthrie
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Láska podle Shakespeara (2.)
Počet stran: 480

Anotace: "Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží..."
Aubrey Priceová má před sebou posledních pár týdnů studia na Torontské univerzitě. To, co mělo být nejkrásnějším obdobím jejího života, se pro ni ale stává utrpením. Tajný vztah s Danielem Grantem, asistentem na katedře angličtiny, čelí mnoha překážkám. Jeho odhalení by obzvlášť Daniela stálo nejen pověst, ale i celou kariéru. Oba doslova odpočítávají minuty, než budou moci být konečně otevřeně spolu. Mezitím hledají útěchu v tajných vzkazech a tolik výmluvných slovech Shakespearových dramat a sonetů. Dokážou svou zakázanou lásku udržet v tajnosti? 


"Slečno, jak vy jste moje, tak já jsem váš."
Za vás dávám sebe a vroucně prahnu po výměně.
(MNOHO POVYKU PRO NIC, JEDNÁNÍ DRUHÉ, SCÉNA PRVNÍ)" 

A máme tu druhý díl Lásky podle Shakespeara. Setkáváme se zde s našimi oblíbenými hrdiny Danielem a Aubrey, Jeremym a Julií, Bradem a Penny. A trochu prostoru dostala i babička Patty, za to jsem opravdu ráda, protože já tu ženskou prostě žeru. Ty její hlášky nemají chybu. Skvěle jsem se bavila.

"Měníš si pravidelně olej, že ano?" zeptala se ho. Co to sakra? Penny říkala, že je Patty doslova kulervoucí, ale na tohle mě nemohlo připravit vůbec nic! Byla úžasná!"
 
Samozřejmě tu máme i další známé postavy jako jsou Matt, Cara a další. Ale setkáme se i s postavami, se kterými budeme mít tu čest poprvé. A těmi jsou Aaron O´Connor, muž, který má na univerzitě na starosti odborné asistenty a Sabrina, bývalá přítelkyně Daniela. (Doufám, že dostanou trochu více prostoru ve třetím díle, byla by velká škoda, kdyby ne).

"... neuvěřitelně nádherná knihovna," skočila jsem mu do řeči. "Tohle všechno jsi vážně četl?" "Ano, tak trochu se stala dominantou tohohle pokoje," přiznal s nesmělým úsměvěm. "Knihy jsou moje slabost."

Ale musím se vyjádřit k Danielovi. Bože, já toho chlapa fakt miluju. Romantik tělem i duší. Miluje černou kávu, bez ničeho, miluje knihy, vanilkovou zmrzlinu a narozeniny má ve stejný den jako já, a i když má své démony, tak já stejně musím použít vyjádření Aubrey: "Ten muž byl neuvěřitelný - žhavý jako peklo samo a roztomilý zároveň."

"Vydrž. Já jsem byl na pokraji toho, abych se udělal do kalhot, a tys myslela na moje prostřední jméno a na zmrzlinu?"

Řekla bych, že se v celém příběhu nic převratného neděje, a v knize není žádné velké napětí, ale vůbec to není na škodu. Georgina si s tím poradila skvěle. Pořád mě to nutilo číst. Ty tajné vzkazy, kde se opět setkáváme s naším milým Shakespearem a jeho slovy, vtipné přestřelky mezi hlavními hrdiny (kam na to autorka chodí?). To vše stačí, abych si knihu zamilovala.

"Láska láskou není, když zradou trestá zrádné křehké tělo a změnu tím, že sama se hned mění. Ne, láska je jak maják, pevný bod, hvězda, co vede bárky ztracené po pustých pláních rozbouřených vod."

Kniha byla čtivá a já jí přečetla během dvou dnů (kdybych nemusela do práce, dám ji na jeden zátah). Je to milá oddechovka a pokud si chcete odpočinout tak mohu jen a jen doporučit, ale samozřejmě až po přečtení prvního dílu. Bez toho by to ani nešlo.

"Miluju takové západy slunce. Když mraky vypadají, jako by je někdo namaloval štětcem. Jako by se ponořily do zapadajícího slunce, vtáhly do sebe všechny jeho barvy a pak je rozesely po obloze?"

I když autorka ukončila tento díl k naší spokojenosti, zůstalo nám spoustu nezodpovězených otázek, na které, doufám, dostanu odpověď v posledním díle. A proto já nemůžu jinak, než se vrhnout do dalšího dílu, který už na mě čeká v knihovně, protože autorky smysl pro humor se mi opravdu zamlouvá.

Hodnocení:

Georgina Guthrie
se otevřeně prohlašuje za objímače knih už tak dlouho, kam až její paměť sahá. Je vášnivou čtenářkou a notorickou pisatelkou deníků a je unešená z toho, že mohla nakouknout do velkého světa knih. Georgina žije v Torontu v Kanadě, ale pořád se považuje za Britku skrz naskrz a často ji můžeme najít, jak se prochází uličkami svých oblíbených britských obchodů.
Je absolventkou Torontské univerzity, kde studovala anglickou literaturu. Georgina ráda vyplňuje svůj čas čtením a psaním, ale stejně tak si ráda užije i dobrý film s manželem, kolotoč v kuchyni se svou dcerou nebo odpočinek s přáteli a rodinou, ten vesměs vždy ve společnosti sklenky červeného vína v jedné ruce a cibulových kroužků v druhé.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete knihu Marná touhy snaha koupit.

Už jste přečetli první díl a chystáte se na tento? Mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Celá tahle série se mi moc líbila a díky Cosmopolisu jsem měla šanci se ní vrhnout :) Druhý díl se mi líbil asi nejvíc, ale ani trojka není špatná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milý komentář... Já jsem z této série také nadšená :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)