pátek 4. ledna 2019

Hraj mrtvého - Julia Heaberlin

Zdroj obrázku

Autor: Julia Heaberlin
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 376

Anotace: "Milá Tommie... Většinu svého života tě hledám. Jsem přesvědčená, že jsi má dcera."
Dopis začínající touto větou dostala Tommie McCloud jen několik dní po smrti otce a převrátil jí život vzhůru nohama. Žena, která dopis napsala, tvrdí, že Tommie je její dcera, kterou neznámý člověk, když byla ještě dítě, před jednatřiceti lety unesl.
Tommie chce věřit tomu, že je to podvod, ale ať chce nebo nechce, je vtažena do hrůzné minulosti: vyvraždění rodiny v Chicagu, vraždy oklahomské královny krásy a únosu dívky jménem Adriana.
Tommie svádí boj s časem, neviditelný stalker ji pronásleduje a tajemství zůstává uzamčené v demencí postiženém mozku staré ženy, o které si Tommie vždycky myslela, že je její skutečnou matkou.


"Byla jsem celá udýchaná. Kolem mě byla jen tma a drobná mihotavá světýlka, jako třpytky uprostřed černé díry. Zvedla jsem rozbolavělé ruce a mé dlaně se zapřely do saténového víka rakve. Ubývalo mi sil. Snažila jsem se už celé hodiny. Někde bzučel mobil, tlumeně, ale blízko."

Tommie McCloudová, dvaatřicetiletá dětská psycholožka. Vrátila se do texaského městečka Ponder na rodný ranč kvůli pohřbu svého otce. Několik dní po návratu přijde Tommie dopis od Rosaliny Marchetti, která tvrdí, že Tommie je její dcera. Je možné, aby to byla pravda? Bohužel od ženy, kterou celých třicet dva let považuje za svou matku, se pravdy nedočká. Před pár lety u ní doktoři odhalili demenci a nyní žije v pečovatelském domě. Otec je po smrti a sestra Sadie také nic neví, může jí sdělit pouze to, co zaslechla jako dítě. A proto Tommie musí pravdu zjistit jinde. Ale komu může věřit? Říká Rosalina pravdu? A co Jack Smith? Muž, který tvrdí, že je novinář a pracuje na článku se kterým by mu mohla pomoci. Je to lhář nebo říká pravdu? A mohl by něco vědět její strýc Wade?

Tommie jsem si oblíbila již z prvních stránek. Byla veselá i sarkastická a také velmi neúnavná v hledání pravdy. Uměla používat zbraně, ale vůbec na mě nepůsobila, že by se cítila neohroženě.

"Říkají mi, že na holku mám divné jméno, strkám nos, kam nemám, a že jsem moc drobná na to, abych měla pistoli. V prvních dvou věcech mají pravdu."

Ale i u ostatních postav autorka dokázala úžasné věci. Neměla jsem nejmenší tušení, kdo je dobrý a kdo zlý. Kdo je naživu a kdo doopravdy zemřel. Jedno tajemství střídá druhé. Je to příběh plný napětí a nepředvídatelných postav, které autorka skvěle vykreslila.

Kapitoly nejsou dlouhé, takže se kniha čte opravdu dobře. Děj přirozeně plyne a já byla zvědavá kam mě příběh zavede. Při čtení jsem se určitě nenudila.

"Nevěděla jsem, jestli vejít a zavřít dveře. Nebo utíkat jako o závod. Byla jsem si celkem jistá, že tenhle chlap je blázen. Neseděl úplně do žádného psychologického profilu. V duchu jsem si prošla různé možnosti. Schizofrenie, narcismus, bipolární afektivní porucha."

Knihu určitě doporučím každému, kdo má rád thrillery. Pokud jste četli knihu Papíroví duchové (má recenze) a líbila se, tak neváhejte a přečtěte si i tuto. Až do konce jsem nevěděla, jak tohle může skončit. Co si na nás autorka připravila.

Hodnocení:

Julia Heaberlin
je oceněná novinářka která pracovala pro Forth-Worth Star Telegram, Detroit News a Dallas News. Před zahájením kariéry spisovatelky pracovala jako asistentka šéfredaktora ve velkých metropolitních novninách. Editovala kriminální příběhy ze života, včetně série o vraždách náhodně vytipovaných dívek, které byly pohřbeny v mexické poušti. Vyrostla v Texasu a se svou rodinou žije poblíž Dallasu / Fort Worthu. Je autorkou bestselleru Černooké Zuzany (Omega 2017).

Za zaslání recenzního výtisku děkuji Knihy Dobrovský, kde si knihu Hraj mrtvého můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem četla knihu Papíroví duchové a musím říct, že se mi dost líbila. Určitě se chystám i na tuhle knížku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji... Pokud se ti líbila kniha Papíroví duchové, tak tuto opravdu doporučuji :-)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, teď mě mrzí, že jsem po knize také nesáhla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)