úterý 28. května 2019

Hoď se do pogody - Sandra Pogodová, Richard Pogoda

Zdroj obrázku

Autor: Sandra Pogodová, Richard Pogoda
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 208

Anotace: Většina lidí má tátu, ale já mám tatu. Můj tata je, jak to jen hezky říct... přírodní úkaz, lokální baron Prášil. Na jeho obhajobu uvádím, že za to nemůže. Naše rodina Pogodů je totiž hodně bizarní seskupení bláznů a toto není ani tak kniha, jako dokořán otevřené okno do našeho obýváku. Vítejte! Doporučuji odskočit si, pak se posadit, slabší nátury se prosím přikurtují, a můžeme začít. Přísaháme s tatou, že všechny příběhy, které zde vyprávíme, se opravdu staly. To je na tom to nejlepší!

"Tričko se mi vyhrnulo až ke krku a moje břicho a ksicht plnily na cestě dolů funkci hoblíku. Kůra a jehličí lítaly na všechny strany. Nemohla jsem ani ječet, protože jsem měla plnou hubu stromu. Když jsem přistála dole, vypadala jsem jak komparzistka z filmu Noc oživlých mrtvol. Myslím, že se mi tenkrát mé rozedrané břicho nezanítilo jen proto, že jsem měla tolik alkoholu v krvi. Strup, který se mi udělal, byl tak nacucaný chlastem, že vlastně plnil jakousi funkci dezinfekce přímo v ráně."

Když se řekne jméno Sandra Pogodová, vybaví se mi seriál Helena a její hlavní představitelka. Tuto herečku mám velmi ráda, a proto jsem si nemohla nechat ujít autogramiádu v Praze. Sandra ukázala, že je to bavička nejen v seriálu, ale i ve skutečném životě.

Ukázka z knihy

Kniha Hoď se do pogody je sbírkou vtipných rodinných historek. Ve vyprávění se nám autoři střídají. Jednu historku vypráví Sandra, další její otec. Ač každý má vlastní styl psaní a každý používá jinou češtinu, tak je to příjemné čtení, u kterého můžete vypnout, dát si nohy nahoru a prostě jen tak relaxovat. Kapitoly neboli historky jsou krátké a já se nejednou hlasitě zasmála. A jako bonus kniha obsahuje několik fotek z rodinného fotoalba.

Já osobně mám tento druh knih ráda, je to něco, u čeho se ráda odreaguji. Vtipné příhody ze života, kdy můžu jen tak vypnout, nepřemýšlet a od srdce se zasmát. Například historka z Ameriky byla vážně dobrá. :-)

"Když jsem obdržela řidičský průkaz, začala jsem být daleko pozornější chodec, protože mi došlo, že řidičák může dostat opravdu každé hovado. Jezdila jsem špatně, ale zato rychle."

Co víc dodávat? Asi už mi nezbývá nic jiného než přejít rovnou k doporučení. Takže. Pokud máte chuť na nenáročné čtení, na knihu, u které nemusíte vůbec přemýšlet, ale chcete si jen odpočinout a trochu se zasmát, tak kniha Hoď se do pogody je pro vás to pravé. Taková jednohubka, u které budete nevěřícně kroutit hlavou a říkat si "Vážně se tohle stalo?" A víte co? Já tomu prostě věřím. :-)

Malá ukázka z autogramiády :-)

Hodnocení:


Sandra Pogodová
se narodila 16.4.1975 v Olomouci. Sklony k divadlu podědila po svém otci, který se divadlu nadšeně věnoval v Olomouci, spolu s bývalým (tehdy teprve budoucím) ministrem Pavlem Dostálem. Vystudovala pražskou konzervatoř, mihla se ve filmu Kamarád do deště II, další čtyři roky zpívala v muzikálu Jesus Christ Superstar. Živila se také jako barmanka a pekařka. V roce 1998 odešla do New Yorku, kde pracovala jako au-pair. Po návratu pokračovala v herectví účinkováním v ostravském divadle Aréna a v pražských divadlech Bez zábradlí, Ta Fantastika, U hasičů a dalších. Do povědomí diváků se dostala díky Juraji Jakubiskovi, který ji obsadil do svých filmů Post coitum a Bathory.

Richard Pogoda
se narodil 16.8.1944 v Olomouci. Jeho otec byl dlouholetým ředitelem Divadla hudby a Filmového klubu v Olomouci. Vystudoval Slovanské gymnázium, typografickou školu v Praze, dále klavír a dirigování u prof. Františka Preislera na olomoucké konzervatoři. Od r. 1965 byl členem Amatérského studia při olomouckém Divadle Oldřicha Stibora a spolu s Pavlem Dostálem výraznou autorskou a hereckou dvojici (zde vystupoval např. s Janem Kanyzou či Hanou Maciuchovou). V letech 1966 - 1967 působil společně s Pavlem Dostálem v legendárním DEX-klubu (zde začínali svoji kariéru Karel Kryl, Jaroslav Hutka či Hana Ulrychová). V době normalizace se živil jako diskžokej, s Emilem Viklickým psal jazzové pořady pro Divadlo hudby, hrál na klavír v kapele Falešní hráči s Karlem Plíhalem. Přátelil se s Miroslavem Horníčkem - zkomponoval hudbu k jeho hře Tvrďák a od konce 80. let se stal doprovodným pianistou a jevištním kolegou v představení Hovory H o V + W. S Pavlem Dostálem upravili Horníčkovu hru Dva na smetišti.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Hoď se do pogody můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Herečku mám ráda a pokud je tahle její kniha stejně pohodová a optimistická jako ona, není co řešit. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)