pátek 12. března 2021

Den, kdy jsem zahlídla lásku - Josie Silverová

 

Zdroj obrázku

Autor: Josie Silver
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 368

Anotace: Podle Laurie láska na první pohled prostě neexistuje. Život přece není scéna z romantického filmu, že? Avšak jednoho šedivého prosincového dne si z okna londýnského autobusu všimne muže. A on si všimne jí... Ten magický moment, kdy se jeden druhému podívají do očí... A vzápětí autobus i s ní ze zastávky odjíždí.
Laurie je jasné, že toho blonďáka se zelenomodrýma očima už nikdy neuvidí. Přesto jej po celý další rok hledá na každé zastávce a v každé kavárně v Londýně. Ale marně. Co na tom záleží? Jenže na vánočním večírku jí její nejlepší kamarádka Sarah představí svého nového partnera Jacka. Prý je to láska jejího života. Jack ovšem není nikdo jiný než "blonďák ze zastávky".
Laurie se rozhodne jít Sarah z cesty a žít si svůj vlastní život. Ale co když má osud jiné plány?

"Obličej jí zaplaví úžasná vřelost a její zranitelnost se mi propálí do morku kostí. Bodavá, nesnesitelná touha, hořkosladký pocit, jako by jí už strašlivě dlouho chyběla celá část její bytosti. S těžkým povzdechem se opře zády o gauč vedle mě, přitáhne kolena pod bradu a obejme je rukama. Když znovu promluví, zní její hlas hlouběji a odměřeně, jako když někdo pronáší nacvičenou řeč na pohřbu milovaného člověka."

Laurie je mladá a rozhodně nevěří v lásku na první pohled. Dokud jí to jednoho prosincového dne nepotkalo. Je na cestě domů. A právě z okna autobusu si všimne mladého muže a nemůže z něj spustit oči. Něco jí k němu nevysvětlitelně přitahuje. Ten okamžik je krátký, ale když se on podívá na ni, je to jasné. Než se Laurie k něčemu rozhodne, tak se autobus rozjede a "možná ten pravý" jí zmizí z očí. Laurie ho od té doby všude hledá. Jednou ho přeci jen najde, ale v nejnevhodnější dobu. Její spolubydlící a zároveň nejlepší kamarádka Sarah jí představí svého nového přítele Jacka. Bohužel pro Laurie je to on. Muž ze zastávky. I když Sarah pomáhala Laurie najít onoho tajemného neznámého, tak se Laurie rozhodne, že nic neřekne a půjde jí z cesty. Ale život je nevyzpytatelný a osud je mrcha. Co všechno si pro Jacka a Laurie připravil? Mají šanci být spolu, anebo zjistí, že přátelství je pro ně lepší volba?

Celý příběh je vyprávěn z pohledu Laurie a Jacka. V průběhu deseti let sledujeme jak jejich život, tak i život Sarah. Jak ty šťastné chvilky, tak ty smutnější. Jejich vztahy, zármutky. Samozřejmě jejich přátelství je od samého počátku složité a prochází obrovskou zkouškou.

"A ani v nejmenším nepřeháním, když řeknu, že jsi mi jednou zachránila život, Laurie. Viděla jsi mě, když jsem byl na dně, a neobrátila ses ke mně zády, i když jsi pro to měla důvod. Choval jsem se ohavně, a ty jsi byla laskavá. Zapomněl jsem, kdo doopravdy jsem, a ty jsi mi to připomněla. Myslím, že jsem ti za to nikdy nepoděkoval, a tak to dělám teď. Děkuju. Kráčíš životem lehce, ale necháváš za sebou hluboké stopy, které ostatní jen stěží zaplní."

Kniha Den, kdy jsem zahlídla lásku je poutavá a zábavná. Je to romantický příběh, kde jsou postavy dokonale vadné a působí tak skutečně. Několikrát jsem s nimi chtěla pořádně zatřást, jestli se nechtějí trochu vzpamatovat. Úplně cítíte, že k sobě ohledně svých citů nejsou upřímní, a to mě tak vytáčelo. Nemyslím to určitě špatně, ráda cítím při čtení knih ty emoce, nadávám postavám a fandím jim :-)

Kniha se velmi dobře čte. Kapitoly jsou krátké a jak jsem již zmiňovala, ve vyprávění se střídají právě Laurie a Jack. Je zde od všeho něco. Přátelství, ztráta, odpuštění, láska, nové začátky.

"Sara nakloní hlavu na stranu a maličko přikývne. "Řekla bych, že v tomhle má Gwenda pravdu. Nechceme, aby Laurie vypadala jako chodící sukně, ne? Byla by nevyvážená jako taková ta panenka na držení toaleťáku." Zlehka se zasměje, vezme mamku pod paží, mrkne na mě a natočí ji mým směrem. Oplatím jí úsměv, ale v pohledu si neodpustím pár menších nabroušených dýk."

Musím říct, že tato kniha má srdce a já knihu doporučím každé romantické duši. Není to typický milostný příběh. Ponořila jsem se do příběhu a musela jsem vědět jak to s Laurie a Jackem dopadne, i když jsem samozřejmě svoje představy měla, ale co kdyby náhodou :-) A já teď vůbec nechápu, proč jsem s přečtením tak dlouho otálela. Rozhodně už se těším na autorky další knihu, která u nás vyšla a už na mě čeká v knihovně :-)

Hodnocení

Josie Silverová
je nenapravitelná romantička. Svého muže poznala tak, že mu v den jeho jednadvacátých narozenin stoupla na nohu. Se svými dvěma dětmi a kočkou žijí v malém městě v Midlands. Den, kdy jsem zahlídla lásku (One day in December, 2018) je její debut, který se okamžitě stal bestsellerem ve Velké Británii i dalších zemích. 

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Den, kdy jsem zahlídla lásku můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Knihu jsem četla v prosinci a také se mi líbila. :) Musím ale říct, že autorčina druhá kniha Dva v srdci mě dostala mnohem víc. :) Pokud jsi nečetla, doporučuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Druhou knihu od autorky mám připravenou... tak to už se na ní těším :-)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :) Knihu jsem četla a moc se mi líbila :) určitě si chci přečíst i další knihu od této autorky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)