úterý 19. dubna 2022

Poslední slib - Kathryn Hughesová

 

Zdroj obrázku

Autor: Kathryn Hughes
Rok vydání: 2022
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 344

Anotace: Tara Richardsová byla ještě dívka, když přišla o matku. Když Tara po letech dostane dopis od londýnského advokáta, jeho obsah s ní otřese. Někdo jí zanechal klíč od bezpečnostní schránky, v níž se skrývá předmět, který změní vše, co si Tara myslela, že ví. Zavede ji na cestu do Španělska, kde hledá odpovědi, které ji pronásledují už čtyřicet let.
Violet lituje svého rozhodnutí vycestovat do zahraničí bez své čtrnáctileté dcery. Zatímco slunce zapadá za obzory hor nad starodávnou španělskou vesnicí, připomíná si, že to dělá pro jejich budoucnost. Dnešní noc, 4. června 1978, pro ně bude začátkem nového života. Tato noc skutečně změní Violetin osud, a to tím nejočekávanějším způsobem...


Rok 1978. Violet je svobodná matka, která se snaží pro svou čtrnáctiletou dceru udělat to nejlepší, co může. Nemají zrovna peněz na rozdávání a přežívají, jak jen to jde. Jednoho dne potká Violet v práci muže, do kterého se zamiluje a přijme pozvání na dovolenou ve Španělsku. Svou čtrnáctiletou dceru nechává doma s Alfem, mužem, u kterého si pronajímají pokoj. Violet doufá, že se svou dcerou konečně najdou štěstí, které si zaslouží.

"Všechno to začalo v listopadu. Jasně si vzpomínám na zataženou oblohu, černou jako uhel, a mlhu, která visela asi půl metru nad trávníkem. Vlhký zápach tlejícího listí smíšený s kouřem z ohně. Bylo to, jako by celá zahrada nesla tíhu svého břemena. Vlastně si ani nejsem jistá, jak s tím počasí souvisí, ale mnoho příběhů tak začíná. Dobře, možná se snažím až příliš. Možná jsem měla začít tím dopisem."

Rok 2018. Když bylo Taře čtrnáct let, její matka zmizela. A nyní po letech dostane dopis, který vše změní a otevírá bránu do minulosti. Tara začíná mít více otázek, jak odpovědí, a proto se vydá do Španělska hledat odpovědi na otázky, které ji už roky trápí. Najde, co chtěla, nebo bude vše úplně jinak? Tara odhaluje dlouho skrytá tajemství a musí čelit nové realitě.

Minulost a přítomnost. Dvě části, které jsou opět skvěle propojeny. V minulosti máme trochu více vypravěčů, a já si pořád říkala, co mají s Violet nebo Tarou společného, proč nám ho autorka vypráví? Samozřejmě, že tam ten příběh není jen tak a postavy mají v příběhu svou roli :-) Z příběhu víc prozrazovat nechci, tak nějak si myslím, že to, co uvádí anotace je dostačující :-)

"Vím, že vypadá, jako by tváří padla do krabice s háčky na ryby," řekla. "Ve skutečnosti je to ale milá holka." Přirozeně, to, že jsem jí jednu vrazila, nám nepomohlo vytvořit si přátelské pouto, ale poté, co jsem roztřískala ředitelčinu kancelář, jsem si u ní získala respekt a navzdory všemu se z nás staly přítelkyně."

Kathryn Hughes je opravdu skvělá vypravěčka. Její příběhy nemají chybu a rozhodně si vás získají. Dojemné příběhy, které vám vykouzlí úsměv na tváři. Autorka si prostě umí pohrát s vašimi emocemi. Používá jednoduchý styl psaní a píše tak, že máte pocit, že život prožíváte s hlavními hrdiny. Krátké kapitoly vám doslova mizí před očima.

"Postrčila jsem holčičky do místnosti tak mírně, jak mi to jen moje podrážděná nálada dovolila. Koneckonců nic z toho nebyla jejich chyba. "Mohl bys prosím informovat svou přítelkyni, že můj dům nejsou nějaké volně dostupné jesle a že tam nemůže jen tak kdykoli vyklopit děti, které jste si spolu udělali, a odplout na nějaké zastřihování obočí nebo něco podobného?"
Klientka se v tu chvíli moc dobře bavila. "Vytrhávání," prohlásila najednou. "Obočí se vytrhává, nezastřihuje."

Knihu Poslední slib doporučím každému, kdo má rád příběhy, které mají srdce, anebo četl nějakou knihu od autorky a líbila se. Zatím mě ani jedna kniha nezklamala a hodnotila jsem plným počtem. Všechny knihy jsou prostě a jednoduše skvělé, a pokud neznáte, mrkněte na stránky nakladatelského domu Grada, třeba vás také zaujmou :-)

Hodnocení

Kathryn Hughes
"Vždycky jsem ráda psala krátké povídky a vymýšlela si příběhy, ale v žádném případě nejsem příliš plodnou autorkou a nemám za sebou bohatý katalog prací jako někteří jiní spisovatelé. Chtěla jsem už dávno napsat román a poprvé mě napadlo napsat Dopis v roce 2007. Celé to vzešlo z myšlenky, že někdo najde neotevřený dopis a zajímá ho, co se v něm píše. Ale kdo dotyční lidé byli a co stálo v dopise, jsem netušila. Nicméně semínko bylo zasazeno a na mně bylo jen, abych se o něj dobře starala. Ten, kdo řekl, že napsat knihu je jako naplnit bazén vodou pomocí injekční stříkačky, vůbec nepřeháněl. Trvalo tři roky, než jsem jí dokončila, ale na svou obranu musím říct, že jsem v té době ještě pracovala, vychovávala děti a zdokonalovala se v umění prokrastinace!" Kathryn Hughesová

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Poslední slib můžete zakoupit.

Díky za přečtení a 
mějte se krásně.
Pary


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)