pondělí 27. března 2023

Moje tlustá opilá svatba - Robert Bryndza

 

Zdroj obrázku


Autor: Robert Bryndza
Rok vydání: 2022
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Coco Pinchardová (2.)
Počet stran: 360

Anotace: Ahoj jmenuju se Coco Pinchardová a mám za sebou dost nepříjemných (ale takhle s odstupem vlastně docela vtipných) životních kotrmelců. Teď to vypadá, že se můj život konečně vrací do normálu: Po bouřlivém rozvodu a kariérní krizi mám nádherného, o čtyři roky mladšího přítele Adama, moje spisovatelská kariéra se rozjíždí, a učím se dokonce vycházet se svojí příšernou bývalou tchýní Ethel. Nebo je to zas jenom na chvíli a osud mi připraví do cesty překážky, na kterými si budu zoufat, ale moje okolí se nad nimi bude bavit?
Pořád mám své přátele Chrise a Mariku a už dospělého syna Rosencrantze, na které se můžu spolehnout. A také na to, že se ze všeho můžu vypsat v e-mailech...


Coco Pinchardová, vášnivá, starostlivá a potrhlá žena, která se konečně rozvedla, dospělý syn Rosencrantz se odstěhoval, a její kniha sklízí úspěch, který ani nečekala. A co víc, je stále zamilovaná do svého mladšího přítele Adama, a on do ní, nebo ne? Jednoho dne Adam odejde a vyškrtne Coco ze svého života. Co se stalo? Proč to všechno dělá?
Coco se vydává najít sebe samu a pokusí se zjistit, co se vlastně děje. Ale odpovědi se jí moc líbit nebudou. Ale nebyla by to Coco, aby to nevzala do svých rukou.

"Nemůžu se s tebou bavit, dokud si nenaneseš alespoň rtěnku," vytáhla z kabelky krásné zlaté pouzdro se rtěnkou od Chanele.
"Dobře, tak se se mnou nebav," odvětila jsem.
"Coco, já to myslím vážně. Vypadáš, jako by tě vyblila kočka."

Rosencrantz je stále oddaný své matce a s ním i jeho noví spolubydlící, kteří ho rychle následují. Pořád je jí velkou oporou v situacích, kdy jí není zrovna nejlépe. S bývalým manželem Danielem mají přátelský vztah, i když je trochu bezcitný a zbytečný, a pak jeho rodina, která je tak trochu šílená. Meryl se svou královskou posedlostí a Ethel, která je prostě Ethel. Stále praštěná a svá :-) A samozřejmě tu máme opět přátelé Coco. Chrise a Mariku. Přátelství s Marikou je zde trochu více rozvinuto. Má své vzestupy a pády.

"Minulý pátek jsem měla rande s úplným debilem," změnila téma Marika. "Nejdřív jsem se s ním vyspala, ale pak jsem ignorovala jako pokusy mě kontaktovat. No a v pondělí se ukázal u nás ve škole a vyšlo najevo, že je to hlavní inspektor z ministerstva školství! Bude rozhodovat o budoucnosti naší školy a mého pracovního místa!"

Kniha je opět vyprávěna prostřednictvím emailů, které Coco posílá svým přátelům a rodině. Každá postava má své klady a zápory. Jsou chvíle, kdy s nimi budete souhlasit a pak chvíle, kdy budete nevěřícně kroutit hlavou a přemýšlet, kde mají mozek :-)

"Asi nejvíc mě překvapila Ethelina víra i to, že stála na mojí straně. Hrozně mě to povzbudilo a dodalo mi to novou naději.
"Coco, sme familie, ať už se ti to líbí, nebo ne. Rodina se o svoje stará. A teď marš do koupelny a umyj se, a pořádně. Myslela sem si, že to smrtí ta stará čína, ale bohužel seš to ty!"

Tato série je jiná, než na co jsme od Roberta Bryndzy zvyklí ze série s Erikou Fosterovou nebo s Kate Marshallovou, ale i tak je skvělá. Takže pokud máte rádi britský humor a trochu romantiky, tak si knihy přečtěte, určitě se dá začít druhým dílem, pokud jste nečetli ten první, ale proč to dělat :-)

Hodnocení

Robert Bryndza
je britský autor žijící trvale na Slovensku. Psát začal ve 13 letech, kdy mu rodiče k Vánocům koupili psací stroj. Původně vystudoval herectví a z nedostatku příležitostí se rozhodl, že si napíše vlastní divadelní hru. S tou se účastnil divadelního festivalu v Edinburghu, kde sklidila velký úspěch. To Roberta povzbudilo, aby se začal psaní věnovat profesionálně.
Brzy se v Británii zapsal jako úspěšný autor humoristických románů s přídechem romantiky. Postupně vydal pět knížek s hlavní hrdinkou Coco Pinchardovou, ve kterých hledání lásky provází - jak to ostatně v životě často bývá - trapasy a šlápnutí vedle, a samostatný román Miss Wrong and Mr. Right. Spolu se svým manželem Jánem také sepsali satiru na "báječný" život v továrně na sny s názvem Lost in Crazytown, v níž se inspirovali zážitky, které sesbírali za dobu, co v Hollywoodu pracovali - Robert jako herec, Ján jako stylista hvězd.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Moje tlustá opilá svatba můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Pěkně napsáno. :) Styl vyprávění pomocí emailů mi přijde jako super nápad. Před nějakou dobou jsem četla knihu celou složenou z dopisů a překvapivě to nebylo vůbec špatné. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) Musím říct, že tento styl se mi líbí. Je to jiné než autorovo thrillery, ale na odreagování a pobavení úplně ideální :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)