pátek 30. června 2023

Třinácté znamení - Elizabeth Briggs

Zdroj obrázku

Autor: Elizabeth Briggs
Rok vydání: 2023
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Vlci zvěrokruhu (1.)
Počet stran: 320

Anotace: Ayla se už odjakživa cítí jako vyděděnec. Její matka byla člověk, takže Ayla nikdy nebyla uznána jako právoplatný člen smečky znamení Raka. Velké naděje vkládá do Konvergence - shromáždění všech smeček, kde konečně získá nejen schopnost přeměňovat se ve vlka, ale bude jí také přidělen osudový druh, partner vyvolený Slunečními čarodějkami. Naplní se konečně její sen o lepším životě? Nebo bude muset čelit ještě horším výzvám?

"Patřím mezi vlky zvěrokruhu, takže můj osud je spojený s hvězdami. Jenom škoda, že moje hvězdy vytvářejí kříž, místo aby byly pěkně zarovnány v jedné linii. Ano, škoda - jako vyděděnec smečky Raka to chápu víc než dobře."

Příběh o dvaadvacetileté Ayle Berosové, míšence vlčího rodu Raka. Každá z vlčích smeček je založena na znamení zvěrokruhu a má jedinečné schopnosti svého znamení, ale Ayla je outsiderem své smečky, už od doby, co se narodila. Její otec měl aférku s lidskou ženou a ta otěhotněla.

Ayla je týrána a šikanována jak ostatními členy smečky, tak i svým otcem a nevlastní matkou. Nenechají si ujít příležitost k ponížení a potrestání. Jedinou výjimkou je její bratr Wesley a nejlepší kamarádka Mira. Ayla má jedinou šanci na šťastný život, a to je, že bude na obřadu Konvergence, spárována s vlkem jiné smečky a konečně získá schopnost se přeměnit ve vlka. Dostane šanci zmizet ze smečky Raka, kde jí jen nenávidí a ponižují? Obřad neprobíhá, tak jak všichni předpokládají a Ayla se ocitne v situaci, kterou ani v nejmenším neočekávala. Co všechno zjistí o své minulosti? A zažije konečně pocit, že je na místě a ve smečce, kam patří?

"Brad mě zasypal smrští úderů. Zasáhly mě do zad a poslaly mě do kleku. Mohla jsem jen sledovat, jak Lori veškerou svou silou měnlivce dupe po přístroji. Zvuky tříštícího se skla a plastu byly horší než ozvěna úderů pěstí v boji tělo na tělo.
Něco se ve mně zlomilo. Ten foťák byl mým jediným spojením s vnějším světem - se světem, kde mě nikdo neodsuzuje za můj míšenecký původ ani za to, že jsem se narodila pod špatnými hvězdami. Byla to jediná věc, která mi přinášela radost a dávala mi alespoň zdání svobody."

Postavy byly opravdu zajímavé, ale u Ayly autorka dokázala skvěle vykreslit její pocity. A to vztek, touhu a zmatek v hlavě, kdy nechápala, co se s ní děje.

Sexuální scény já v knihách obvykle jen přelítnu očima, ale i přesto můžu říct, že Elizabeth Briggs je mistryně ve vytváření sexuálního napětí, ale nejen toho sexuálního. Kapitoly nejsou moc dlouhé, takže doslova mizí před očima a vy zjistíte, že máte přečteno a zíráte na konec s otevřenou pusou.

"Vyškrábala jsem se nahoru a snažila se mu uniknout, ale byl rychlejší, silnější. Měl navrch. Vrazil mi do boku a srazil mě ze skal zpátky na lesní půdu. S mohutným zafuněním jsem padla na záda a vyrazila si dech. Byla jsem tak omráčená, že jsem se několik okamžiků nemohla ani pohnout."

Knihu Třinácté znamení doporučím každému, kdo má rád fantasy s čarodějkami a vlkodlaky a nevadí mu erotika v knihách. Autorka knihu zakončila tak, že budete netrpělivě vyhlížet pokračování a doufat s Aylou, že najde to, co hledá :-)

Hodnocení

Elizabeth Briggs
je autorkou New York Times bestsellerů a jednou z pěti nejprodávanějších autorek fantasy romancí na Amazonu. Její knihy nepostrádají nečekané zvraty, erotické scény a samozřejmě happy end.
V minulosti překonala rakovinu. Pracovala s dospívajícími v pěstounské péči a působila také jako dobrovolnice v organizacích zabývajících se ochranou zvířat.
Elizabeth žije s manželem, dcerou a smečkou chlupatých psích miláčků v Los Angeles.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Třinácté znamení můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Knihu jsem nedávno dočetla a souhlasím s tebou. :) Ten otevřený závěr přímo volá po brzkém pokračování. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)