sobota 7. října 2023

Knihomolové - Emily Henryová

 

Zdroj obrázku


Autor: Emily Henryová
Rok vydání: 2023
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 384

Anotace: Nora je úspěšná a supervýkonná literární agentka a ani trochu typ křehké romantické hrdinky. Charlie je zase vynikající, jen poněkud nerudný knižní redaktor, ale žádný lamač dívčích srdcí. Když se tihle dva ocitnou na dovolené ve stejném městečku, začíná to vypadat, že jejich příběh píše někdo, kdo má na nose minimálně troje růžové brýle.

"Už se nevrátím, Noro. V minulém týdnu se pro mě všechno změnilo." V jeho hlase slyším úsměv. "Já jsem se změnil."
Mé bezcitné a chladné srdce holky z velkoměsta zběsile tluče. "Je to pekařka?" odkašlu si.
Na vteřinu je ticho. "Cože?"
"Je to pekařka?" zopakuju, jako kdyby to byla ta nejlogičtější otázka, kterou musíte položit, když se s vámi přítel rozchází po telefonu. "Ta holka, kvůli který mě opouštíš."

Nora Stephensová, workoholická městská dívka, kterou muži vnímají jako chladnou a uzavřenou, a proto jí žádný vztah nevydržel dlouho. Muži ji opouštějí kvůli ženám, které pečou, starají se o domácnost a jsou připraveny založit rodinu. S Norou mají pocit, že jsou nepotřební. Nora má mladší sestru Libby, pro kterou by udělala cokoliv, vždy pro ni bude na prvním místě, i když má manžela a děti. A pak je tu Charlie Lastra, knižní redaktor, který umí být nerudný, sarkastický a nedůtklivý. A první setkání s Norou nedopadne zrovna nejlépe.

Libby naplánuje dovolenou v městečku Sunshine Falls a připraví prázdninový seznam, aby zažily ještě nějaké dobrodružství, než se Libby narodí další dítě. A právě tam se Nora opět setká s Charliem, začnou spolu pracovat na knize a ona zjistí, že je jiný, než si myslela. Je upřímný, chápavý, loajální a dokáže říct všechno správně. Pan úžasňák.

"A to já zase čas mám," mávnu rukou. "Jenomže ten botox, co mám vzadu na krku, mi úplně neumožňuje, abych mohla tolik zaklonit hlavu."
"Nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by byl tak marnivej a zároveň praktickej," zavrtí hlavou, ale nezní to moc pohoršeně.
"A tuhle větu mi vytesají na náhrobní kámen."
"To je škoda," opáčí, "všechno tohle kouzlo vyplýtvat na chovatele vepřů."

Kapitoly jsou krátké a čtivé, což je super. Kniha se četla opravdu dobře. Charakteristika postav je skvěle popsána, ale i prostředí městečka Sunshine Falls působí zajímavě. Každý zná každého, nic tady není tajemství a je to doslova zapadákov. Ale i tak by se tam člověk jel podívat. Knihomolové je skvělá kniha pro každého, kdo nepohrdne romantikou a humorem. Romantika je tady hlavní zápletkou, ale problémy Nory a Charlieho nezůstaly zastíněny. 

"Další "obecná pravda" Jane Austenové by mohla zaznít na začátku románu Pýcha a předsudek nějak takhle: Když si řekneš, že bys na něco neměl myslet, tak je to zaručeně to jediné, na co myslet budeš."

Toto je má třetí kniha od autorky a musím říct, že zatím mě ani jedna nezklamala. Nenáročné čtení, kdy si prostě zalezete do svého čtecího koutku, nad ničím nepřemýšlíte a prostě jen čtete. Takže nejen že doporučím tuto knihu, ale zároveň doporučím i knihy Alex, léto a já a Letní sázka

Hodnocení

Emily Henryová
je podle New York Times autorkou bestsellerů # 1. Vystudovala tvůrčí psaní na Hope College a New York Center for Art & Media Studies a od roku 2016, kdy jí vyšla první kniha The Love That Split the World (Láska, která rozdělila svět), se literární tvorbě věnuje na plný úvazek a na kontě má už sedm románů. Bestseller Letní sázka (Metafora, 2021) ji katapultoval mezi TOP autory nejen romantických komedií. Podle jejího románu Alex, léto a já (Metafora, 2022) se právě natáčí film v režii Bretta Hayleyho. Knihy Emily Henryové byly přeloženy do více než dvaceti jazyků. Její zatím poslední titul Knihomolové překonal podle nadšeného přijetí v tisku i u čtenářů její dosavadní tvorbu a okamžitě se vyšplhal na vrchní příčky žebříčků prodejnosti. Spisovatelka žije střídavě v Cincinnati a v severním výběžku státu Kentucky.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora, kde si knihu Knihomolové můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Souhlasím, také jsem byla z knihy nadšená. :) A ze všech zmíněných autorčiných knih se mi líbila nejvíc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)