neděle 19. listopadu 2017

Temné hlubiny - Robert Bryndza


Autor: Robert Bryndza
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Inspektorka Erika Fosterová (3.)
Počet stran: 416

Anotace: Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.
Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.
Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře.
Někdo si totiž nepřeje, aby byl případ vyřešen. A udělá všechno, aby Eričino pátrání zastavil... 


"Některá tajemství mají raději zůstat hluboko skryta..."

Už je to dva a půl roku co se Erika přestěhovala do Londýna, a tři měsíce, co byla přeložena na policejní stanici v Bromley, pořád se snažila sehrát s týmem. Při řešení případu drogového dealera najdou v lomu tělo, a nebyla by to Erika, aby se nesnažila udělat vše pro to, aby případ dostala ona. A právě tady začíná ta jízda. Vyšetřování vraždy, která se stala před šestadvaceti lety, není žádný med. Kdo to mohl udělat? A kde po tolika letech najít usvědčující důkazy? Pomůže jim Amanda Bakerová, která kdysi případ vyšetřovala? Je možné, že by si po tolika letech mohla na něco z případu vzpomenout? Přece jen už je to šestadvacet let. Eriku a její tým čeká nelehký úkol.

"Kdo to byl? Kdo by něco takového mohl udělat? Chci tě najít. Najdu tě. Chci tě zavřít a zahodit klíč..."

Konečně jsem se dočkala a mohla jsem se opět setkat s našimi úžasnými postavami, pro mě těmi nejdůležitějšími, s Isaacem, který se od chvíle, co se Erika přistěhovala, stal jejím dobrým přítelem, a samozřejmě také s Mossovou a Petersonem. Do příběhu patří úplně stejně jako Erika. Bez nich už by to nešlo. Samozřejmě zde máme další známé postavy, jako je Marsh, Oakley, Sparks a Eričinu sestru Lenku, která také dostane trochu prostoru.

"A co superintendant Yale?"
"Nemá toho snad sám dost?"
"Myslí si, že jsem mu to udělala za zády."
"V tom má ale pravdu."
"Nebylo v tom nic osobního."
"Eriko, ve vašem případě se vždycky zdá, že to osobní je."
"Co tím chcete říct?"
Marsh se zamyslel. "Nikdy nevím, co si myslíte. Jste tak přímá, že dokážete být krutá. Není moc lidí, kterým byste věřila."
"A?"
"A s něčím takovým se jen těžko pracuje." 

Kapitoly byly opět krátké, takže kniha se opět četla jedna radost, a já ji dala na dva zátahy (kdybych nemusela do práce, dám ji na jeden). Robert Bryndza a jeho styl psaní mi vyloženě sedl, a to už od prvního dílu. Úplně jsem se do Temných hlubin ponořila a zapomněla na čas. Mám pocit, že se u této série opakuju, ale já si nemůžu pomoci. Příběhy Eriky patří k těm oblíbeným, vlastně můžu říct nejoblíbenějším.

"Je to dobrá parta. I když detektiv konstábl Crawford je tak trochu debil. I když jsem už viděla větší debily."

A já se budu zase opakovat, nenudila jsem se. Opět to bylo čtivé, napínavé a dechberoucí a prostě celkově skvělá jízda. Kdo byl vrahem? Jediné co můžu prozradit, že tohle jsem vážně nečekala. Autor mě dostal a já valila oči, co si pro nás přichystal.


No a co dodat? Nemohu jinak, než doporučit i tento díl. Pokud máte přečteny první dva, tak vám prostě nezbývá nic jiného, než si přečíst i ten třetí. A pokud jste je nečetli? Tak to je velmi jednoduché. Blíží se Vánoce a jako dárek pro někoho kdo má rád napětí, je to skvělá příležitost udělat si radost (a nač být troškař, rovnou si přejte od Ježíška všechny tři).

Hodnocení:
 

Robert Bryndza
spisovatel, scénárista, žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Vystudoval prestižní Guilford School of Acting v Londýně. V roce 2007 napsal divadelní hru Branko & Branka, ve které sám hrál a s velkým úspěchem ji představil na mezinárodním divadelním festivale v Edinburgu. V kariéře scénáristy pokračoval v Los Angeles.
Jeho prvního thrilleru, Dívky v ledu, se v zahraničí již prodaly více než dva miliony výtisků, byl označen jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller a práva byla prodána do devětadvaceti jazyků. 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji  nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Temné hlubiny můžete koupit.

A co dodat na závěr? Nutně potřebuji další díl Eriky Fosterové. Protože co díl, to pro mě hvězda navíc. Bryndza je pro mě TOP. :-)
Mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

Děkuji za vaše komentáře :-)