neděle 14. ledna 2018

Infernum - Mark Maria Kraft


Autor: Mark Maria Kraft
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 312

Anotace: Z Vltavy je vytaženo zohavené ženské tělo. Honby po bestiálním vrahovi se ujímá mladá atraktivní vyšetřovatelka Eva se svým kolegou Jakubem. V průběhu vyšetřování vyplouvají na povrch zcela očividné důkazy proti Samovi, naivnímu americkému příteli mrtvé Heleny. Evě ale instinkt napovídá, že něco není v pořádku. Je jediná, kdo se zabývá i nenápadnými detaily a klade si další a další otázky. V pátrání po pachateli ji podporuje i její bývalý přítel Martin, který jí coby státní zástupce pomáhá, jak může, ač se sám ocitá v ohrožení a hrozí mu ztráta místa. Martin ale není jediný muž, který se v Evině blízkém okolí pohybuje. Její divoký osobní život se stále více prolíná i s jejími případy.
Během vyšetřování se Eva ocitá stále hlouběji v soukolí moci, chtíče a intrik. V pozadí mezitím spřádají své sítě policejní prezident a ministr vnitra - a oba sledují své vlastní zájmy... 


"Každé zlo má svou příčinu"

Vše začíná jedné sobotní noci, kdy se ve Vltavě o jeden betonový blok zachytila v pytli na odpadky mrtvola mladé ženy. A jak už z anotace víme, případ nebude jednoduchý. Opravdu by mohl být vrahem Helenin přítel Sam? Nebo je vše úplně jinak, než jak to vypadá? 

"Eva Jelínková se musela odvrátit a zvracela. To se komisařce stalo za dvanáct let služby jen jedinkrát, tehdy, hned při prvním případu, když po škole pracovala druhý den v oddělení vražd. Tohle však překonávalo všechno, co doposud viděla."

Eva, hlavní hrdinka příběhu, atraktivní, mladá (něco málo přes třicet) to v životě neměla lehké, pravděpodobně díky tomu byla tak trochu nedůvěřivá. Ze začátku mi byla velmi sympatická, ale postupem sympatie ubývaly (rozhodně to nic nemění na mém názoru na knihu). Eva  moc dobře věděla, jak použít své tělo, aby získala některé informace, které potřebovala k vyšetřování. Byly zde chvíle, kdy jsem měla chuť jí praštit, aby se trochu vzpamatovala, nechápala jsem ji a občas mi lezla na nervy. Zato Jakub, čtyřiadvacetiletý, inteligentní a profesionální. Její kolega a asistent v jednom. Toho jsem si opravdu oblíbila. Dále zde máme státního zástupce Martina, Evina bývalého přítele, který ji stále miloval. Olgu, patoložku, která znala tajemství skoro každého a fungovala pro všechny jako zpovědnice. A tak bych mohla pokračovat dál a dál a vyjmenovat všechny postavy. Ale pravděpodobně bych dost spoilerovala a vyzradila nějaké to tajemství, a to opravdu nechci.

"Je mi líto, ale kompletní zpráva bude trvat dost dlouho. Ta ubožačka byla popravená tak krutým způsobem, že ti nemůžu slíbit, jestli se mi vůbec podaří rekonstruovat přesný průběh činu, natož pak stanovit přesnou příčinu smrti."

I když byly kapitoly delší (mám radši kratší kapitoly), tak se mi kniha četla velmi dobře. Co kapitola, to jeden den a ještě ke všemu se podíváme na zoubek všem postavám a nevidíme to pouze z pohledu vyšetřování. Naprosto mi to vyhovovalo a v postavách ani ději jsem se neztrácela.

Musím říci, že autor si nebral servítky... Bylo to zvrhlé, brutální, drsné. A napínavé. Bavilo mě s vyšetřovateli rozplétat to tajemství. Nemohla jsem se od příběhu odtrhnout. Musela jsem vědět, co si pro nás autor ještě připravil. A moc se mi líbili části z minulosti, které mi odpověděli na některé mé otázky. A rozuzlení? No, páni. Tohle jsem nečekala.


Knihu určitě doporučím dál. Je to opravdu dobrý thriller z prostředí Prahy. A pokud vám nevadí brutalita a surovost, kterou kniha skrývá, tak je to opravdu dobrá volba. Rozhodně bych neřekla, že Infernum je autorův debut.

Hodnocení:

Mark Maria Kraft
se narodil v roce 1960. Vystudoval podnikovou ekonomii, informatiku, později také filozofii. Je mezinárodně činným obchodníkem a kreativním nezávislým novinářem. V současné době žije střídavě ve Švýcarsku, Německu a v Čechách.
Thriller Infernum je jeho debutem. Po velkém úspěchu v Německu se připravuje také maďarské vydání.

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete knihu Infernum koupit.

První, co mě zaujalo, byla rozhodně obálka, to zlo z ní sálá. :-)
Mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Super recenze, kniha vypadá jako přesně pro mě. Mám ráda i tu brutalitu a surovost a to, že je kniha z Prahy je nejskvělejší. Ta se bude líbit i mamce.:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je pravda že dobrý thriller z prostředí Prahy jsem už dlouho nečetla... Tahle kniha mě opravdu zaujala, a pokud máš tenhle žánr ráda, určitě doporučuji... Dva večery a byla přečtená :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)