sobota 17. března 2018

Knihkupkyně - Cynthia Swanson


Autor: Cynthia Swanson
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 317

Anotace: 1962: V new Yorku jsou možná zlatá šedesátá léta, ale v Denveru - jako v mnoha jiných městech - je to jinak: život svobodné dívky po třicítce je téměř bohémský. Osmatřicetiletá Kitty Millerová se smířila se svým netradičním životem. Kdysi měla vážnou známost, ale nevyšlo to. Teď se naplno věnuje svému knihkupectví a každý večer se vrací do svého útulného domu.

A pak jsou tu ještě ty sny...

1963: Katharyn Anderssonová je provdaná za Larse, lásku svého života. Žijí v dokonalém domě na předměstí Denveru, což je ideální místo pro výchovu dětí. Katharyn má všechno, po čem Kitty vždycky toužila. Jenže v Katharyn existuje pouze tehdy, když Kitty spí.

Zpočátku si Kitty výlety do světa snů užívá. Ale s každou další nocí se noční okouzlující život stává skutečnějším. Když se hranice mezi oběma světy začnou stírat, Kitty najednou čelí nejisté budoucnosti. Jakou cenu musí zaplatit, aby mohla zůstat? A co musí obětovat, pokud chce odejít?


"Nenechávej mě ve světě... plného nenaplněných snů... ubliž mi hned, ať to máme za sebou... možná se naučím znovu milovat..."

Kitty Millerová, svobodná a bezdětná, kdysi bývala učitelkou na základní škole. Nyní vlastní, se svou nejlepší kamarádkou Friedou Greenovou, malé knihkupectví U dvou sester. Jejich podnikání není zrovna růžové, a ony se musejí potýkat s nějakými těmi problémy. Ale i tak má poklidný život s kocourem Aslanem a výborný vztah se svými rodiči. Jednoho dne, nebo spíše jedné noci začnou přicházet sny. Sny, ve kterém není Kitty, ale Katharyn, není svobodná, ale je vdaná. A má děti. Žije úplně jiný život.
Který svět je realita a který je skutečný?

"Lehnu si do imaginární postele v tomhle imaginárním domě. Imaginárně usnu, a až se probudím, budu zase ve skutečném světě."

Hlavní hrdiny si musíte oblíbit, i kdybyste nechtěli. Hlavně Kitty. Je uvěřitelná, milá, zajímavá. Prostě a jednoduše, velmi sympatická žena. Měla jsem ji ráda jak v podobě Kitty, tak i Katharyn. Zamilovala jsem si i její rodiče, manžela Larse ze snového světa, byl to rozumný sympaťák a kde kdo, by ho Katharyn mohl závidět. 

Musím říci, že u knihy mě na první pohled zaujal název a následně obálka. Poté, co jsem si přečetla anotaci, nebylo co řešit. Knihkupkyni jsem si prostě musela přečíst. A rozhodně nelituji. Autorka si udržela mou pozornost od začátku do konce. Opravdu se to četlo dobře a lehce. Pro mě to bylo dokonalé.

"Nevím, kde se probudím," zašeptám. "Vždycky, když tady usnu, mám pocit, že bych se s tebou měla rozloučit, protože by to mohlo být navždy."

I když je to oddechová četba, byla jsem napnutá, jak to jenom může skončit. V průběhu čtení už jsem totiž nevěděla, co je skutečnost, a co je pouze sen. Byla jsem ztracena, má mysl si se mnou zahrávala a já se potřebovala dostat na konec knihy (pak mě samozřejmě mrzelo, že ten konec nastal a já knihu dočetla).

Předpokládám, že muži si tuto knihu nepřečtou. Takže knihu doporučím především ženám, které mají chuť na nenáročnou četbu o lásce, přátelství, rodině, knihách a úniku z reality. Je to velmi krásný román, s přesvědčivým příběhem. Autorka si mě svým prvním dílem získala. Kniha předčila má očekávání. Pokud u nás vyjde další kniha autorky, já budu jedině ráda, a určitě se po ní poohlédnu (jak jinak).

"Cynthia Swanson mistrně vykresluje světy Katharyn i Kitty a nechává čtenáře do posledních stran v nejistotě, který z nich je skutečný. Její podmanivý román neotřelým způsobem pokládá věčnou otázku "Co kdyby?" Publishers Weekly

Hodnocení:

Cynthia Swanson
je spisovatelka a designérka. Své povídky publikovala v časopisech 13th Moon, Kalliope, Sojourner a dalších. Její povídka, která vyšla v časopise 13th Moon získala nominaci na Pushcartovu cenu. Knihkupkyně je její první román.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Omega. Pokud si chcete knihu koupit, můžete na stránkách Omegy nebo v knihkupectví Dobrovský.

A jak zaujala kniha vás?
Mějte se krásně
Pary

4 komentáře:

  1. Jani, musím říct, že tvůj nový vzhled blogu se mi moc líbí, a taky recenze jsou moc povedené ;-) Jen tak dál :-)
    Kátfoblog

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, knihu jsem nedávno dočetla a musím říct, že jsem z ní byla velmi příjemně překvapená. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)