středa 7. března 2018

Modrá - Lucy Clarke


Autor: Lucy Clarke
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 306

Anotace: Lana a její nejlepší kamarádka Kitty se vydají hledat svobodu a dobrodružství. Jejich sen volně cestovat se jim splní, když získají možnost plavit se na Modré - jachtě, která pluje z Filipín na Nový Zéland. Spolu se svými novými přáteli rychle podlehnou kouzlu vzdálených ostrovů a divokých večírků na jachtě.
Z ráje se ale brzy stává peklo - Lana a Kitty zjišťují, že každý na palubě má nějaké tajemství, a navíc jeden z jejich nových přátel po jedné hádce záhadně zmizí...
Nebezpečné vlny nedůvěry a lží ohrožují nezávazné letní dobrodružství na lodi, někteří se však svého vysněného ráje nehodlají jen tak vzdát... a to za jakoukoli cenu! 


"Poklidný výlet na moři? Ani náhodou! Koupání v průzračné vodě a popíjení tropických koktejlů se až příliš rychle promění ve zlověstnou noční můru..."

Lana a Kitty jsou přítelkyněmi už od dětství. Stačila jedna lež, aby se Lana rozhodla, že potřebuje pryč. Pryč od otce, který ji celé roky lhal. I Kitty má své vlastní důvody, tak proč také nezmizet? Jednoho dne se na Filipínách seznámí s partou přátel, kteří plují po ostrovech na jachtě Modrá a přidají se k nim. To, co vypadá jako krásná idylka plná opalování, potápění, smíchu, alkoholu a dobrodružství se postupem času změní. Jaká tajemství členové posádky skrývají? A proč jeden z nich zmizel?

"Modrá nebyla jen lodí. Ne úplně. Modrá je rozpoložením duše. Místem, které máš uvnitř!"

Máme zde hned sedm hlavních postav. Lanu a Kitty, nejlepší kamarádky už od dětství. Kapitána jachty Aarona. Má jedno zásadní pravidlo. Žádné vztahy mezi členy posádky. Dennyho, který je vůči Aaronovi velmi loajální. Shell, která se nepohodla s rodiči, kvůli tomu, čím je. A pak Josepha a Heinricha, i oni mají své důvody, proč skončili na Modré.

"Jachta byla elegantní a dlouhá, dva stěžně se z ní tyčily jako stráž. V měsíčním světle bylo zřetelně vidět její jméno, napsané bílým zdobným písmem. Modrá."

Celý příběh vypráví Lana. V knize se nám střídá minulost a přítomnost. A každá končí tak, že jsem měla potřebu číst pořád dál. V minulosti máme život na jachtě. Užíváme si s našimi přáteli jejich bezstarostnou jízdu, která se ale časem změní a my postupně zjistíme, proč Lana nakonec jachtu opustila. A pak je tu přítomnost. Už je to osm měsíců, co Lana žije na pevnině bez Kitty a ostatních, když z rádia slyší informace o tom, že se Modrá potopila a začala pátrací akce, kdy se snaží najít celou posádku.

"Ježaté šípy vápencové růžice vyrůstaly ze země, sahající desítky metrů vzhůru. Vzpínaly se k nebi jako studené prsty, jež se snaží dotknout slunce. Denní světlo prosvítalo mezerami a ozařovalo neuvěřitelné matně šedé a zemité odstíny věžiček. Připadalo jí, že zabloudili do starodávné katedrály."

Moje ségra má vždycky pravdu. Její slova, že Modrá je boží, absolutně nevystihují to, jak se po dočtení knihy cítím. Došla mi slova.  

Kniha si mě opět získala už od první stránky a nepustila. Lucy Clarke má dar. Dar vtáhnout vás do příběhu tak, že máte pocit, jako kdybyste tam byli taky. Dokáže všechno vykreslit tak skvěle, že i omáčku okolo příběhu jsem si užívala. A i když jsem si myslela, že je konec předvídatelný, tak autorka překvapila. Tohle jsem nečekala. Mám pocit, že kdybych se více rozepsala, tak bych mohla prozradit nějaký ten spoiler a připravit vás o to potěšení a překvapení, které se konalo u mě. A to by byla velká škoda.

"Všichni ostatní chtěli jet dál a snažit se zapomenout. Ale tys nemohla. Vždycky jsi, co se týče pravdy, viděla černobíle - je to jedna z věcí, kterou jsem na tobě obdivovala. Ale někdy má pravda, Lano, i jiné odstíny."

Pokud máte rádi příběhy, kde máte romantiku, napětí, tajemství, dobrodružství a krásné prostředí plné moře, korálů a ostrovů, tak je to příběh jako dělaný právě pro vás. Je to oddechové čtení, ze kterého jsem opět nadšena, a mrzí mi, že příběh skončil.

Hodnocení:

Lucy Clarke
vystudovala anglickou literaturu a nějaký čas pracovala jako moderátorka společenských akcí ataké vyučovala tvůrčí psaní. V současné chvíli je spisovatelkou na plný úvazek. Miluje cestování a psaní deníků. Její debut The Sea Sisters se objevil v prestižním výběru Book Club Choise 2013 a vyšel v deseti zemích.

Za zaslání recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete knihu Modrá koupit.

Znáte spisovatelku Lucy Clarkeovou? Co říkáte na její knihy?
Mějte se krásně.
Pary

6 komentářů:

  1. O knize jsem zatím neslyšela, ale vypadá docela zajímavě :) Hlavně má takovou pěknou dovolenkovou obálku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, musím jedině doporučit, obě knihy autorky jsou super... :-)

      Vymazat
  2. Tuhle spisovatelku zatím neznám. Příběh vypadá moc dobře. Mám ráda hlavně to tajemství a dobrodružství. A hlavně to, když mě autor ve finále překvapí a všechno dopadne úplně jinak než jak jsem si myslela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říci, že autorka umí opravdu upoutat... určitě neváhej, kniha za přečtení stojí :-)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, o knize jsem ještě neslyšela, ale vypadá zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)