úterý 19. června 2018

Ono samo se to... - Kristina Hlaváčková

Zdroj obrázku

Autor: Kristina Hlaváčková
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 155

Anotace: Vážně nejsem žádné střevo. Jsem skutečný magnet na maléry. Vlastně jsem obvykle jen nezúčastněný pozorovatel jaksi ve středu dění. Ale nemůžu za to. Vážně. Ono samo se to... Většinou. No uznejte, můžu snad za to, že mi samovolně vybuchují dýně, medvědi mi lezou do stanu, lepí se na mě zvířátka všeho druhu a různého počtu nohou? Se speciálním talentem na mužské jsem se narodila. Romantiku zvládám s neodolatelným kouzlem nešikovného klauna v obrovských botách. Na poli milostných vztahů úspěšně válčím, ale i prohrávám. Nejen vesmír si ze mě utahuje. Tak proč se s ním nezasmát?


"Víte, jak vypadá pravá blondýna? Vysoká, štíhlá, ladných křivek, 1,5 metru nohou, modré oči, vlasy po pás a sebevědomí až do nebes. Tak přesně taková blondýnka já nejsem."


Autorka si mě poprvé získala knihou Artefakt (recenze zde). A i když její první kniha, kterou jsem četla, byla ze žánru fantasy, humor byl nedílnou součástí. Proto, když Kristina vydala knihu praštěných historek, musela chtěla jsem ji mít. Musím říci, že jsem opět spokojená.


Kniha je plná krátkých historek. Historek ze života Kristiny Hlaváčkové. Humoru je zde opravdu dostatek. Dozvíte se, jak moc miluje růžovou barvu a hady. A také, kdo byl jejím knižním vzorem pro jednu postavu z její fantasy série.

"Za těch dvacet minut, než jsem dojela domů, jsem vymyslela postavu. Během chvíle jsem věděla, kdo je, co je, jak do příběhu vstoupí, a hlavně že umře příšernou smrtí během maximálně dvaceti stránek."

V knize si autorka utahuje hlavně ze sebe samé, ale s takovým Ferdou to také nebylo asi lehké. Jak sama říká, za jeho eskapády mohla třeskutá puberta, ze které na rozdíl od ní vyrostl. :-)

"Vy toho Ferdinanda znáte?" zeptal se mě důstojník poté, co jsem se celkem neochotně k předmětu zájmu přihlásila, vysvětlila, že tašku měl hlídat spolucestující, a pes shledal, že z jeho pohledu v zavazadle není nic zajímavého. "Ano, znám, jen jsem zapomněla, že je idiot."

Ono samo se to... je milou oddechovkou. Velmi příjemné čtení na chvilku klidu, kdy nemáte chuť na nic náročného a chcete se prostě jen uvolnit a zasmát. Autorka vše píše velmi lehkou a nenásilnou formou, kdy vám stránky ubíhají před očima a vy najednou zjistíte, že jste na konci. Musím říci, že Kristina se mi opravdu trefila do noty. Jak stylem psaní, tak jejím smyslem pro humor. Je fajn se občas pobavit na cizí účet.

Knihu doporučím každému, kdo se rád zasměje. Jak už jsem psala, autorka si ze sebe umí udělat legraci a má skvělý smysl pro humor, který mi opravdu sedl. A jak to, tak u mě bývá, na přečtení už doma čeká další její kniha Ohnivé ostří.

Hodnocení:

Kristina Hlaváčková
Kristina strávila část svého dětství s rodiči v Nigérii. První školní léta tak střídavě navštěvovala základní školu v Čechách a výběrovou americkou školu v Nigérii. byla přijata ke studiu na Gymnáziu Josefa Škvoreckého, ale vzhledem k technickému zaměření celé rodiny nakonec vystudovala Gymnázium Arabská.
Přesto, že pochází z architektonické rodiny, projevovala vždy spíše humanitní, nikoliv technické sklony. V roce 1997 získala výběrové stipendium a strávila rok na střední škole v Minnesotě, kde poznala jednu ze svých životních lásek - keramiku, a poprvé odmaturovala. Druhou maturitu absolvovala v Čechách. V roce 2008 složila překladatelskou státní zkoušku z angličtiny a překlady jsou velkou, i když zdaleka ne jedinou, součástí její profesní kariéry.
Do světa literatury vstoupila jako autorka úspěšné fantasy trilogie Dračí oči. Překládala titulky seriálů pro MTV, texty pro prestižní čínský architektonický časopis, jako překladatelka spolupracuje s ČVUT. Studium na Karlově univerzitě dokončila při zaměstnání a v současnosti pracuje jako Office Manager v architektonické firmě.

Za zaslání recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Ono samo se to... můžete koupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)