úterý 5. února 2019

Hříšnice - Petra Hammesfahr

Zdroj obrázku

Autor: Petra Hammesfahr
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 464

Anotace: Klidné slunečné odpoledne u jezera naruší hrůzný čin. Cora Benderová zničehonic ubodala muže. Proč? Co by mohlo přimět tu tichou, laskavou mladou maminku, aby opakovaně bodla naprosto neznámého člověka do hrdla před zraky své rodiny a přátel?
Pro místní policii je to jasný případ. Cora se okamžitě přizná a o svědky není nouze; některé otázky však zůstávají nezodpovězeny. Policejní komisař, pronásledován tímto případem, jej odmítá uzavřít a zahájí vlastní vyšetřování. Cořina minulost a její soukromé peklo začíná pomalu vyplouvat na povrch.
Hříšnice je temný, strhující román, ve kterém je potřeba zpochybňovat pravdu na každém kroku. Není divu, že se stal světovým bestsellerem a předlohou pro úspěšný seriál.


"Byl horký den počátkem července, když se Cora Benderová rozhodla zemřít. V noci s ní Gereon spal. Spával s ní pravidelně v pátek a v sobotu večer. Nedokázala mu odmítnout, příliš dobře věděla, jak moc to potřebuje. A ona Gereona milovala. Bylo to víc než láska. Byla to vděčnost, bezpodmínečná oddanost, cosi absolutního."

Cora Benderová je pětadvacetiletá mladá manželka a maminka. Jednoho dne se se svým manželem a dvouletým synem vydá na rodinný piknik. Byla rozhodnuta spáchat sebevraždu. Utopit se. Ale vše se změnilo ve chvíli, kdy uslyšela tu píseň a ta slova. Bylo to jako spínač. Ztratila nad sebou kontrolu, vzala nůž, kterým svému synovi loupala jablko a ubodala muže, který ležel vedle se svou ženou a přáteli. Co ji k tomu vedlo? Nikdo to nedokáže pochopit.
Měl by to být jednoduchý případ. Spousta svědků a Cora přiznává svou vinu, ale neřekne proč. Komisař Rudolf Grovian, který má případ na starosti není ochoten případ uzavřít, dokud tomu neporozumí a nedokáže, že Cora oběť znala. A právě zbytek knihy se zaměřuje na to, proč Cora spáchala zločin a vracíme se s ní do minulosti a jejímu nelehkému dětství.

"Paní Benderová, pak si asi přece jen budu muset promluvit s vaším otcem." Usmála se. "Zkuste to raději s mojí matkou, ta pravdu sežrala s půldruhým kilem biblických stránek. Ale postarejte se, abyste měl dobře vypolstrovaná kolena."

Zjistíme, že Cora měla mladší sestru Magdalenu, která už od narození bojovala o svůj život. Doktoři jí nedávali žádné šance k přežití. Nábožensky posedlá matka, která svou starší dceru obviňovala za nemoc Magdaleny. Postupně odhalujeme Cořin život, který nebyl jednoduchý.

Cora není zrovna spolehlivým vypravěčem. Vypráví jeden příběh, ale postupně mění detaily svého příběhu a my se musíme s komisařem Grovianem právě těmito lživými detaily a polopravdami prokousat.

"Druhého dne jsem jí vyprávěla, že jsme tomu klukovi napsaly dopis. A kamarádka mě požádala, abych ten dopis klukovi podstrčila. Lži! Lži! Lži! Někdy mi připadalo, že můj život je jedna velká lež."

Tato kniha má opravdu celkem dlouhé kapitoly. Na čtyři sta šedesát čtyři stran dostala autorka pouhých patnáct kapitol. Vyprávění občas působilo zmateně, ale na to jsem byla tak nějak připravená z různých hodnocení knihy, a proto mi to až tak nevadilo.

Pokud máte rádi psychothrillery a nehledáte nějaké jednoduché čtení, ale knihu, u které je potřeba se trochu soustředit a přemýšlet, tak je pro vás Hříšnice to pravé. Je to kniha, která je promyšlená a zajímavá.

Hodnocení:


Petra Hammesfahr
napsala svou první knihu v sedmnácti letech. Poté, co se z jejího Tichého pana Genardyho stal bestseller, následovala jedna úspěšná kniha za druhou, a dnes je z ní jedna z nejznámějších německých spisovatelek krimi románů. Žije poblíž Kolína nad Rýnem.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji Knihy Dobrovský, kde si knihu Hříšnice můžete zakoupit.

Díky za přečtení 
a mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Pěkná recenze :) kniha ale nejspíš nic pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si žádné recenze na knihu před čtením nečetla a ty dlouhé kapitoly mi zde opravdu vadili. Ale pouze jen z toho pohledu, že jsem zvyklá, že si třeba kapitolu stihnu přečíst mezi reklamou v TV. :D Takže to nebylo vůbec na škodu knihy. každopádně jinak se mi líbila. Začátek skvělý, prostředek takový zmatenější, ale bohužel to tak muselo být, přeci jen hlavní hrdinka je taková zmatenější a přesně jak říkáš, nespolehlivá ve vyprávění. Ale závěr byl skvělý, nečekala jsem, že se to vyústí až v to, jak se ve vzpomínkách na tom místě objevila i sestra.
    Takže za mě ten konec knihu vyzvedl mnohem výš. Jinak bych knize nedokázala dát 4 hvězdičky, ale nakonec jsem dala. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapitoly jsou opravdu dlouhé... čtu hlavně před spaním, takže, když už cítím, že se mi klíží oči, tak dočtu kapitolu a knihu odkládám. U této knihy mi chvilku trvalo než jsem dočetla kapitolu :-) Konec byl vážně skvělý a jak říkáš, díky němu 4 hvězdičky :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)