pondělí 11. února 2019

Počátek v konci - Elaine a Vincent Lóre

Zdroj obrázku

Autor: Elaine a Vincent Lóre
Ilustroval: Petr Lysáček
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 296

Anotace: Počátek v konci je příběhem nás dvou. Příběhem, který je sice zabalen ve fantaskním světě, ale události, které se v něm odehrávají, jsou mrazivě skutečné... Ne vždy byla naše rozhodnutí šťastná. Ne vždy jsme si vybrali cestu, která vedla tím správným směrem. Právě proto jsme se rozhodli, že Počátek v konci spatří světlo světa. 
Nechceme totiž utíkat před sebou samými...
Před tím, čím jsme byli...

"Až teď si uvědomuji, jak špatně jsem se rozhodla. Jak moc bylo důležité udělat krok, který by napravil situaci, do níž jsem se právě dostala. Zbývá snad už jen poslední šance, jak tohle všechno vyřešit a jednou provždy ukončit."

Eileen je mladá žena, která má pouze jednu kamarádku, a tou je Sorin. Je nedílnou součástí jejího života. Má to jeden menší zádrhel. Nikdo kromě Eileen ji nevidí. Až na Christophera, který stejně jako ony vidí stíny. Co jsou zač? Co mají Eileen a Christopher společného a co všechno Sorin tají? Pravda pomalu, ale jistě vychází na povrch.

"Něco jsem slyšel. Snad dokonce i viděl. Pokud teda můžu věřit očím lehce posilněnejm dvanáctiletou whisky. Tmavej a poněkud malej stín, jehož obrysy se vytrácely doztracena a za rohem se opět objevovaly."

Celý příběh vypráví hlavně Eileen a Christopher. Postupně nám přibývají další vypravěči, jako Sorin, Daniel, Marlén a další. Vše je vyprávěno v ich formě a v krátkých kapitolách, což mi vyhovuje a hodnotím jako plus, protože se podíváme do hlavy skoro každé postavě. I když nedostanou tolik prostoru jako právě Eileen a Christopher.

Kniha obsahuje i několik ilustračních obrázků, které nás provázejí po čas čtení. Ilustrace má na svědomí Petr Lysáček, a i když umění moc nerozumím, tak si myslím, že obrázky jsou povedené.

Počátek v konci

Přiznám se, že ze začátku jsem celkem často nevěděla, která bije a například první kapitolu jsem četla dvakrát, byla jsem zmatená. Postupně mi vše začalo docházet a kniha mi dávala smysl. Láska, nenávist, touha po moci. To vše a daleko více v této knize, od dvou českých autorů Elaine a Vincenta Lóre. Nechci prozrazovat více z děje, protože samotná anotace je tajemná a mě by mrzelo, kdybych prozradila moc a připravila čtenáře o to tajemno, které kniha skrývá. 

"I já zavírám oči a vracím se zpátky tam, odkud jsme už všichni vykročili. Kam bychom se už neměli vracet. Vybírám vzpomínky a chvíle, kdy byla šťastná. Kdy oba byli šťastný."

Počátek v konci doporučím každému, kdo má rád fantasy, napětí a nevadí mu ani trošičku té romantické části. Je to kniha, kde se z každého žánru skrývá alespoň kousíček, a to ji dělá naprosto originální. Po přečtení anotace jsem vůbec netušila do čeho jdu, a do knihy se pustila s menšími obavami, ale příběh naprosto předčil má očekávání a já jsem nadmíru spokojena.

Hodnocení:

Nejen spisovatelský pár tvořící vlastní světy žije v Plzni, kde se věnují společné tvorbě.
Zatímco Vincent je v této dvojici ten akčnější a věnuje se mimo jiné i kaskadérství, Elaine je jakožto klidnější polovička ukotvena spíše ve světě výtvarného umění.
Dohromady pak tvoří světy, do nichž lákají své čtenáře. Počátek v konci je jejich debutovým počinem, který Vincent postavil svým scénářem od úplných základů a Elaine následně tyto základy potáhla tváří viditelnou v těchto řádcích.

Petr Lysáček
Absolvent AVU Praha (1993), multimediální a konceptuální výtvarný umělec, pedagog a řemeslník. Ve své tvorbě je tematicky plovoucí mezi prvky citace, ironie, humoru, mystifikace, absurdity a sociální kritiky. Formálně upřednostňuje materiálově neomezenou recyklaci a DIY. Žije a pracuje v Praze a Ostravě.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Počátek v konci můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)