sobota 13. července 2019

Prokurátor - Paulina Świst

Zdroj obrázku

Autor: Paulina Świst
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Kontrast
Série: Prokurátor (1.)
Počet stran: 304

Anotace: Třicetiletá a mimořádně atraktivní Kinga Blońská je šťastná žena. Teda vlastně byla. Dlouhá léta žila po boku jednoho muže a jako brilantní advokátka dosahovala řady úspěchů v soudní síni. Teď jí však štěstí přestalo být nakloněno. Nestačilo, že přistihla svého muže při nevěře, ale navíc se musela zhostit případu nebezpečného zločince zvaného Šedivák. A co hůř, tento zločinec je její nevlastní bratr, s nímž už hodně dlouho neměla - a nechtěla mít - vůbec nic společného.
Nešťastné události posledních týdnů se pokouší dostat z hlavy na diskotéce. Poprvé ve svém životě ji popadne chuť zachovat se nezodpovědně... a podaří se jí to snad až příliš. Skončí v bytě jistého Łukasze, kterého jen krátce předtím poznala na tanečním parketu. Po extatickém milostném dobrodružství se - uspokojená sexuálně, ale s morální kocovinou - nepozorovaně vytrácí domů. O pouhých pár hodin později však zjišťuje, že smůla se jí na paty přilepila snad definitivně. Ten "milenec na jednu noc" je totiž prokurátorem, který vede vyšetřování případu jejího nevlastního bratra. A aby toho nebylo málo, všechno nasvědčuje tomu, že mimopracovní styky Kingy a Łukasze nezůstanou jen u jednoho žhavého setkání...

Kinga Blońská je temperamentní třicetiletá žena, která není zrovna šťastná, a ještě ke všemu se musí vydat do Gliwic, aby hájila, ne zrovna dobrovolně, svého nevlastního bratra Mariusze Przytulu, zvaného také jako Šedivák, vůdce gangu a muže obviněného z těch nejzávaznějších zločinů. Łukasz Zimnicky je čtyřicetiletým atraktivním prokurátorem, který velmi často střídá ženy do třiceti let a vede vyšetřování proti Šedivákovi.

"Stála jsem proti chlapovi, kterého už jsem nikdy v životě neměla potkat, a dívala jsem se do jeho rozezlených očí, které mě provrtávaly téměř skrz naskrz."

Vše by dopadlo úplně jinak, kdyby se nepotkali před procesem a nestrávili spolu jednu nezávaznou noc. Kinga ještě ke všemu urazila Łukaszovu hrdost tím, že odešla dřív, než se vzbudil. Tohle přece dělá on, ne? A jak to dopadne, když se po oné strávené noci setkají v soudní síni?

Kapitoly, jestli se tomu tak dá říkat, jsou krátké, ve kterých se nám střídají dva vypravěči. A to právě Kinga a Łukasz. Jejich vyprávění na sebe buďto navazuje, nebo máme jednu událost ze dvou pohledů, ale rozhodně se nic neopakuje.

"Nevěřícně jsem zíral, co se děje. Jako by se mě to netýkalo. Celou dobu jsem se díval do hlavně, která na mě mířila, ale jak jsem poslouchal Šediváka, chápal jsem čím dál míň. Vyčítal jí, že ho podfoukla. Úplně stejně jako já včera. O co tady kurva jde?"

Není to jen erotický příběh, to určitě ne. Erotiky tam zas tolik není. Únos, zabíjení, střelba, ale také humor, kde se hlavní hrdinové chovají jak kočka a pes. Kniha je plná zvratů a napětí. Spojení detektivního příběhu, romantiky a erotiky je opravdu zajímavé. Bylo to i vtipné, a já si čtení opravdu užívala.


"Kinga nemá whisky ráda," řekl Tom a usmál se. "Dospěli jsme k tomu asi před měsícem v Anyway. Kdybych tušil, že tě tu potkám, přinesl bych přísady na Long Island," pokračoval
"Longy mi moc neprospívaj," řekla jsem a zírala na Lukaszova záda. Zrovna míchal maso na pánvi.
"V takovym množství neprospívaj nikomu," nepřestával se Tom smát. "Varoval jsem tě, ale neposlouchala jsi mě. Ještě jsi mi říkala, že se chovám jako tvoje matka."

Příběh je velmi čtivý a styl psaní autorky mi sedl. Jakmile jsem začala číst, nemohla jsem přestat. Je zde vidět, že Paulina Świst je právnička se zkušenostmi trestního práva a určitě měla z čeho čerpat.

Knihu Prokurátor bych doporučila všem ženám (je možné, že knihu ocení i nějaký ten muž), které mají rády napětí, sarkasmus a nevadí jim ani trocha toho sexu. Bylo to příjemné čtení k vodě a já budu jen doufat, že pokračování u nás vyjde brzy.

Hodnocení:


Paulina Świst
narodila se 27. září 1986 v Glivicích v polském Horním Slezsku. Vystudovala práva na Jagellonské univerzitě v Krakově. Pracuje jako právnička ve vlastní advokátní kanceláři ve Vratislavi. Zaměřuje se na trestní právo. Během své kariéry působila jako obhájkyně v řadě soudních sporů, drobnými krádežemi počínaje a organizovaným zločinem konče. K jejím zálibám patří fotbal, Long Island Iced Tea a válečné počítačové hry.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji knihy Dobrovský, kde si knihu Prokurátor můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Kniha vypadá vážně dobře.

    OdpovědětVymazat
  2. Po této recenzi se na knihu těším ještě víc. Snad se k ní brzy dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě přečti, kniha špatná rozhodně není a za přečtení stojí :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)