pátek 5. června 2020

Pláž v Chorvatsku - Julie Caplin

Zdroj obrázku

Autor: Julie Caplin
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Romantické útěky (5.)
Počet stran: 360

Anotace: Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže.
Práci ji dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází z úplně obyčejné farmářské rodiny, ale teď chodí s modelkou Tarou, se kterou se seznámil, když na jeho farmě probíhalo focení módy.
Maddie se snaží obstát v roli hostesky a vyhovět zhýčkaným hostům, jenže arogantní Tara jí to moc neulehčuje. Mezi Nickem a Tarou to začíná pomalu skřípat, přece jen pocházejí každý z jiného světa. O Maddie se zajímá hezký a bohatý Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky - myslí to ale upřímně? Zároveň si Maddie uvědomuje, že se jí čím dál víc líbi Nick...


Maddie strávila rok v Paříži a po ukončení studií dějin umění by ráda pracovala jako výtvarnice. Profesor Gregory jí dá doporučení do jedné galerie, kde pracuje jeho přítel, ale i tam je Maddie odmítnuta. Potřebuje vydělat nějaké peníze, proto, když jí zavolá kamarádka Nina, se kterou se seznámila v Paříži (s Ninou se seznámíte v knize Cukrárna v Paříži), a nabídne jí letní brigádu hostesky na výletní lodi, neváhá ani chviličku. Mezi cestujícími by měl být i Nick, bratr Niny, který se bude plavit se svou novou přítelkyní Tarou a svými bohatými přáteli.

"Něžně jí zasypal polibky křivky rtů. Upřeně na něj pohlédla a přinutila se otevřeně mu povědět, jak se cítí. "Připadá mi, jako bych se ocitla v pračce zapnuté na plný výkon a teď jen čekám, kdy mě vyplivne ven."

Maddie se na Nicka těší, zná ho z vyprávění své kamarádky, a z toho co slyšela, doufá, že bude jejím spojencem na lodi. Ale po prvním trapném setkání je Nina nemile překvapena. Vypadá to, že je jiný, než jak si ho představovala. Jak dny plynou a poznává Nicka blíž, zjišťuje, že nebude tak špatný a začíná se jí líbit víc, než by měl. Ale co jeho přítelkyně? Mají Nick s Maddie šanci na nějaký vztah?

Maddie jsem si oblíbila už když jsem četla předchozí knihu a tady tomu nebylo jinak. Ví, že není dokonalá a nedělá si z toho velkou hlavu. Je vtipná a nenechá se rozhodit. Seznámíme se blíže s farmářem Nickem, opět se podíváme za jeho úžasnou rodinou, a také poznáme jeho bohaté "přátele". Kdo z nich je upřímný a kdo si jen na něco hraje? Ukáže Simon svou pravou tvář? Jsou všichni Nickovi přátelé rozmazlení zbohatlíci s velkým sebevědomím, nebo je někdo i upřímný?

"Co... ehm... co se stalo?" I když se snažila působit sebejistě, zachvěl se jí hlas. Nepřemýšlej o jeho stehnech! Copak se nestydíš? Tomu chudákovi je špatně, je v tvé moci a tebe nenapadne nic lepšího, než na něj hladově zírat!"

Julie Caplin mě nezklamala ani po čtvrté. Všechny její knihy ze série Romantické útěky jsem si zamilovala. Procestovali jsme Kodaň, Brooklyn, Paříž a nyní Chorvatsko. Kniha plná slunce, křišťálově čisté vody a oblohy bez mraků. Je zde spoustu míst a jídla. S hlavními hrdiny procestujeme kus Chorvatska, které autorka popsala úplně skvěle. Na přebalu knihy je uvedeno "Romantická plavba zalitá sluncem a letní pohodou" a to je výstižné víc než dost.

"Zadívala se na protější dům a snažila se vtisknout si do paměti detaily: vysoká obdélníková okna s oprýskanými dřevěnými okenicemi, masivní okenní římsy a popínavé víno, plazící se po balkonech. Každý z nich zdobila spousta květináčů nejrůznějších tvarů a velikostí, ze kterých rašily jasně červené muškáty. Květiny prorůstaly také zábradlím z tepaného kovu podél schodiště, vedoucího k dvoukřídlým vchodovým dveřím. Z každé strany u nich stál na stráži jeden olivovník v obrovském květináči."

Kniha je vyprávěna z pohledu Maddie a Nicka. I když na začátku kapitol není uvedeno, ze kterého pohledu je vyprávěno, vůbec to nevadí. Poznáte to hned. Kniha se dá číst i bez znalosti dílů předchozích, autorka má skvělý způsob, jak zrekapitulovat všechny postavy z předchozích dílů.

Pláž v Chorvatsku doporučím každé romantické duši. Je to milý a vtipný příběh. Jakmile jsem se do knihy pustila, nechtěla jsem přestat číst. I když u těchto knih víte, jaký je konec, tak stejně čtete a čtete a hltáte každou stránku. Je tam vše, co tam má být. Jak už jsem se zmiňovala. Tuhle sérii zbožňuji a už se těším na Hotýlek na Islandu, který nakladatelství připravuje.

Hodnocení:

Julie Caplin
je závislá na cestování a dobrém jídle. Neustále se snaží vypátrat dokonalý gin a je až nezdravě vybíravá, co se sklenic, toniku a ozdob týče. Mezi ochutnávkami ginu napsala svůj první román, který se odehrává v jednom z mnoha měst, která během života poznala.
Jako PR ředitelka se několik let potloukala po Evropě a brala nejlepší žurnalisty zabývající se jídlem a pitím na novinářské exkurze (takzvané služební cesty), aby ochutnali gastronomické pochoutky v nejrůznějších městech v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Dánsku a Švýcarsku. Byla to náročná práce, ale někdo to dělat musel. Tyto exkurze se staly inspirací k napsání série Romantické útěky.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Pláž v Chorvatsku můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze. :) Já jsem zatím četla ze série jednu knihu a byla jsem z ní nadšená. Pláž už na mě čeká doma a nemůžu se jí dočkat. :) Jsem ráda, že si série pořád drží vysokou laťku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Já jsem si tuto sérii velmi oblíbila. Zatím mě nezklamala žádná kniha autorky a doufám, že to tak i zůstane :-)

      Vymazat
  2. Tuto sérii ještě neznám, tedy vlastně znám, ale ještě jsem nečetla, ale tvoje recenze opravdu láká ke čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda romantické příběhy, tak určitě neváhej... mě si tahle série opravdu získala a po přečtení knihy se vždy těším na další díl :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)