neděle 12. prosince 2021

Vražda v ledu - Catherine Shepherd

 

Zdroj obrázku

Autor: Catherine Shepherd
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Julia Schwarzová a Florian Kessler (3.)
Počet stran: 304

Anotace: Jedné mrazivé zimní noci je patoložka Julia Schwarzová zavolána k mrtvému tělu. Na efektně nasvícené ploše na náměstí však vidí jen krásnou ledovou sochu. Při pohledu zblízka si s hrůzou uvědomí, že uvnitř je mladá žena. Nikdo neviděl, jak se tam socha dostala, nikdo neví, jak byla oběť v ledu uvězněna. Navíc není možné provést pitvu, dokud socha neroztaje. Než však Julia může vzít do ruky skalpel, podivný umělec udeří znovu.

"Cítím ledový chlad, který ve mně velmi pomalu zastavuje život. Vstupuje do mě zvenčí a zcela se mě zmocňuje. Proniká stále hlouběji do mého nitra. Dříve nebo později dorazí až k srdci. Nejprve ho jenom zahalí a pak postoupí do jeho svaloviny. Přes tuto ponurou vyhlídku si nemohu pomoct a musím obdivovat krásu ledu. Třpytí se a září. Světlo se tisíckrát lomí a vytváří fascinující kouzelný svět, ledový palác. Při tom pohledu na okamžik zapomenu na bolest celého těla."

Snad každý by si přál být jednou na vrcholu, ale ne každému se to splní, a to je to, co vrah nedokáže přijmout, a proto se rozhodne s tím něco udělat.

Když je Julia Schwarzová přivolána na místo činu, tak jediné, co vidí je velká osvětlená ledová socha. Až když přijde blíž, uvědomí si, že uvnitř ledu je tělo mrtvé ženy. Nedokáže si vysvětlit, jak vrah ženu do ledu dostal a detektiv Florian Kessler nenašel jediného svědka, který by něco viděl, ačkoli místo činu je na frekventovaném místě.
Julia a Florian svádí boj s časem a snaží se vraha dopadnout co nejdříve. Ale ještě, než se Julia dostane k pitvě první oběti, protože musí počkat, než tělo rozmrzne, vrah udeří znovu.

"Julia si svého šéfa, který vedl ústav skoro dvacet let a představoval neuvěřitelnou pokladnici zkušeností, nesmírně vážila. Vždy kladl důraz na to, aby jeho pracovníci měli co nejširší rozhled. Úspěšný forenzní lékař se podle jeho názoru musel v ideálním případě vyznat i v práci vyšetřovatelů. Jedině ten, kdo viděl místo činu a dovedl si názorně představit, jak pachatel postupoval, mohl správně vyložit celou řadu změn na mrtvém těle."

Po událostech, které se odehráli v předchozím díle má Julia novou asistentku Lenju Nielsenovou, a vypadá to, že bude z podobného těsta, jako samotná Julia :-)

I když se Julie občas chovala bez rozmyslu a zbrkle, což mi občas u hlavních hrdinů trochu vadí, tak v tomto případě jsem to přešla. Nějak mi to nevadilo.

Styl vyprávění je stejný jako v předchozích dílech, někdy z pohledu Julie nebo Floriana a někdy z pohledu pachatele nebo jeho oběti. Získáme pohled do soudního lékařství, do vyšetřování, ale také pohled do mysli vraha a oběti. Autorka vyjasňovala vše kousek po kousku.

"Jeho matka už nic neřekla. Možná to tak bylo lepší. Svůj záměr rozhodně nechtěl měnit. Úmyslně si vybíral rušná místa, aby si jeho umění někdo všiml. To si přece přál každý umělec. Kapely dychtivě vyhlížely posluchače, spisovatelé oslovovali čtenáře a on chtěl své publikum."

Čeká nás napětí od samého začátku, až do konce knihy. Kapitoly jsou krátké a popisy situací a míst opět napsané na výbornou. Já nemám co vytknout. Četla jsem skoro do půlnoci a bylo mi jedno, že musím v půl páté ráno vstávat do práce (i když jsem si to ráno trochu vyčítala, ale ten pocit, že mám dočteno) :-)

Knihu Vražda v ledu doporučím každému, kdo četl předchozí díly a oblíbil si je :-) Kniha se dá číst i samostatně. Co kniha, to jiný případ, ale já doporučuji číst tak, jak jdou za sebou. Postavy a jejich vztah se vyvíjí a byla by škoda se o to připravit. Takže pokud vás zaujala anotace na třetí díl a nečetli jste první Vražda na blatech, tak bych to hned napravila :-)

Hodnocení

Catherine Shepherd
(pseudonym) se narodila v roce 1972. Po maturitě vystudovala ekonomii a několik let pracovala pro banku v Düsseldorfu. První detektivku vydala v dubnu 2012, brzy následovaly další kriminální romány a všechny se umístily na nejvyšších pozicích žebříčků Amazonu i deníku Bild. V listopadu 2015 začala publikovat sérii s hlavní hrdinkou berlínské vyšetřovatelky Laury Kernové a o rok později vydala knihu Vražda na blatech (Mooresschwärze), úvodní svazek série kriminálních příběhů s patoložkou Julií Schwarzovou. Patří k nejprodávanějším německým autorkám thrillerů a kriminálních románů. Má už na kontě přes tři miliony prodaných knih.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Vražda v ledu můžete zakoupit.

Díky za přečtení a 
mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Moc pěkně napsané. :) Mě osobně tahle série neláká, ale líbí se mi zajímavě řešené obálky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Musím říct, že obálky mě zaujaly na první pohled :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)