úterý 22. května 2018

Stíny nad zálivem - Lucy Clarke

zdroj obrázku

Autor: Lucy Clarke
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 368

Anotace: Před sedmi lety unese dva desetileté chlapce proud příliš daleko od břehu. A na pevninu se vrátí jen jeden...
Sářin syn Jacob sice před sedmi lety přežil, ale na své narozeniny, v den neblahého výročí, zmizí beze stopy. Postupně se začínají vynořovat nová i stará tajemství a komunitu na poloostrově Sandbank plíživě ochromuje napětí a nezodpovězené otázky. Sára je stále více a více zoufalá a přestává věřit všem, která zná a kterým dosud důvěřovala - a dobře dělá...
Co se vlastně před sedmi lety událo? Jak to, že v komunitě, kde se pořád někdo dívá, zrovna tehdy nikdo nic neviděl? Kdo všechno a proč má důvod tajit, co se doopravdy stalo?


"Slaná voda mě pálí v krku, když se vynořím nad hladinu. Kašlu. Zběsile kopu nohama, snažím se dostat blíž k té lodi. Její trup je velký, pevný Zmítám se ve vodě, bílé prsty šátrají po boku lodi, ale není tu nic, čeho by se dalo zachytit, a tak znovu mizím pod vodou, ústa mám otevřená, mořská voda mě štípe v nose."

Jacob a Marley byli nejlepší přátelé. Vše podnikali spolu. Bylo jim pouhých deset let, když se stala nehoda. Moře je odneslo daleko od břehu, ale vrátil se pouze jeden, Jacob. Nyní po sedmi letech, na den přesně, zmizí i druhý z chlapců. Co se stalo? Souvisí to nějak s první nehodou?

Sára a Isla, dvě hlavní protagonistky příběhu, které se nám střídají ve vyprávění. Dvě matky, dvě nejlepší přítelkyně od dětství. Jedna o dítě přišla před sedmi lety a ta druhá ho hledá nyní. Sára, matka Jacoba, ač je zoufalá a snaží se za každou cenu najít svého syna, něco skrývá. Isla, se kterou se vracíme do minulosti a jejích vzpomínek se snaží zjistit, co se před sedmi lety vůbec stalo. Vydrží jejich přátelství?

"Stojím ve dveřích chaty a sleduji, jak policisté odcházejí. Nick si založí ruce na prsou. "Proběhlo to hladce." "Ano", souhlasím. Policie tu byla asi hodinu a já jim zalhala jen dvakrát."

Celý příběh se odehrává na poloostrově Sandbank, kde se nachází plážové chatky, které obyvatelé využívají přes léto. Autorka nám to opět vylíčila tak, až máte pocit, že jste tam také. Už při čtení knih Poslední nádech a Modrá jsem si užívala ten pocit, kdy cítíte moře, slunce, déšť, vítr, písek mezi prsty. A nyní, to nebylo jiné.

V této knize byli podezřelí úplně všichni. Když už jsem si myslela, že znám pravdu, tak mě autorka skoro pokaždé vyvedla z omylu, pohrávala si se mnou. Byla jsem napjatá až do samotného konce a jedna emoce střídala druhou.

"Rakovina je zlomyslný zloděj. Během čtyř měsíců ukradla téměř vše, co moje matka měla: její energii, písně, které zpívala, svižnou chůzi. Sledovala jsem, jak chátrá, až z ní zbyl jen stín."

Některá naše rozhodnutí nelze vzít zpět. Toto je příběh o tom, jak mohou naše činy zničit úplně všechno co jsme v životě budovali. Jsou chvíle, kdy omluva nic nevyřeší. Je to příběh o velkém přátelství a ztrátě. Tajemství a lži. Vše působilo velmi reálně a já po celou dobu čtení přemýšlela o tom, kdo říká pravdu a kdo ne.

"Mám vlhké nohy, když udělám první krok. Jdu dál, před očima mám obzor, sklenici svírám v ruce. Zaváhám, a potom se rozpřáhnu, celé tělo se mi chvěje. A vyhodím sklenici vysoko do vzduchu a pozoruju, jak se vrací k moři, které na ni čeká."

Tuto knihu doporučím každému, kdo má rád psychologické thrillery. Lucy Clarke je nesmírně talentovaná, je to žena činu, a ví, jak upoutat vaši pozornost od začátku až do samotného konce. Stíny nad zálivem je napínavé a srdcervoucí čtení, kdy opravdu, až na úplném konci, zjistíte pravdu.

Hodnocení:

Lucy Clarke
vystudovala anglickou literaturu a nějaký čas pracovala jako moderátorka společenských akcí a také vyučovala tvůrčí psaní. V současné chvíli je spisovatelkou na plný úvazek. Miluje cestování a psaní deníků. Její debut The Sea Sisters se objevil v prestižním výběru Book Club Choise 2013 a vyšel v deseti zemích.

Za zaslání recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Stíny nad zálivem můžete koupit.

Už jste od této autorky četli nějakou knihu?
Mějte se krásně.
Pary

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, kniha nevypadá vůbec špatně, ale pro mě by to nejspíš bylo moc thrillerózní čtení. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, kniha je vážně perfektní... autorka si mě získala už předchozími knihami a u této opět nezklamala :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)