středa 11. listopadu 2020

Mizející dívky - Lisa Reganová

 

Zdroj obrázku

Autor: Lisa Reganová
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Josie Quinn (1.)
Počet stran: 384

Anotace: Každý v americkém městečku Denton hledá sedmnáctiletou Isabelle Colemanovou. Všechno, co zatím našli, je její mobilní telefon. A pak také další dívku, o které ani nevěděli, že ji mají hledat.
Detektiv Josie Quinnová, která je právě v té době suspendována, pojme podezření, že jde o mnohem rozsáhlejší případ, a bere pátrání do svých rukou. Ví, že začíná zoufalý závod s časem, jehož cílem je najít Isabelle živou, a obává se, že mohou existovat také další dívky...
Aby Josie vyřešila případ, musí se postavit nejen lhostejnosti okolí, ale i svým vlastním nočním můrám a následovat svůj instinkt na ta nejtemnější místa. Dokáže to včas, navíc v situaci, kdy není radno důvěřovat vlastně nikomu?

"V lesích byl muž, to věděla jistě. Kam až jí paměť sahala, byly lesy jejím výsostným královstvím. Plné rostlin a divoké zvěře poskytovaly dokonalé prostředí pro všechny příběhy, které její představivost mohla vytvářet. Staly se pokojnou oázou, kde mohla uniknout před matčiným tvrdým pohledem a otcovým pohrdáním."

V malém městečku Denton se ztratí dospívající dívka, a přestože je Josie Quinnová právě suspendována z nadměrného použití síly, rozhodne se pátrat na vlastní pěst. Josie postupně zjišťuje, že případ sahá dál, než čekala. Neví, komu může věřit a kdo všechno je v něm zapletený. Vyšetřování ji zavede ke starším případům jiných pohřešovaných dívek, a hlavně k jednomu, kdy se dívka objevila a byla nařčena z toho, že si únos vymyslela. Čím více informací Josie zjišťuje, tím se ocitá ve větším nebezpečí a pracuje ještě tvrději.

Kdo všechno je do případu zapleten a komu může Josie věřit? Josie má své kostlivce ve skříni. Její minulost není růžová a má plno problémů, potřebuje, aby manžel podepsal rozvodové papíry, a ještě ke všemu má nový vztah a je zasnoubená. Jak dopadne její milostný život? A podaří se jí rozplést složitý případ?

"Luke se bude až do noci věnovat té přestřelce na mezistátní silnici, což znamená, že bude sama. Luke o ničem neví. Nechtěla to. Dávala přednost tomu, aby ji viděl takovou, jaká je dnes - schopná, sebevědomá, nebojácná a celistvá. Její minulost zná jen Ray, který se sám stal také minulostí. Josie nemá příliš přátel, kteří by nepracovali u policie, z čehož plyne, že všichni v tuto chvíli pracují."

Josie jsem si oblíbila téměř hned. Tvrdohlavá a velmi silná žena, a i přes svou nejistotu byla odvážná. Její postava byla věrohodná a já se těším, jak se bude vyvíjet v dalších dílech. V celém příběhu jsem věřila jediné osobě, a tou byla právě Josie. U ostatních to bylo jak na houpačce, a to se mi velmi líbilo. Pořád jsem všechno přehodnocovala a každou chvíli podezřívala jinou postavu.

Kniha obsahuje krátké kapitoly, které mizí doslova před očima. Čtou se opravdu velmi dobře. Sem tam se objeví kapitolka, kterou vypráví unesená dívka což hodnotím jako zajímavé zpestření knihy. O kterou dívku se jedná jsem pochopila až na konci knihy, a o to, to bylo zajímavější. Příběh je plný napětí, tajemství, nečekaných zvratů a má dobře promyšlenou zápletku.

"Nepotřebujeme sešit, abychom si zapisovaly skóre?"
Lisette zvedla obočí. "Nepředpokládám, že chceš jít pro sešit do mého pokoje?"
"Nechci,"opáčila Josie důrazně.
"Copak nemáš nějakou šikovnou matrikaci v telefonu, která by se nám na to hodila?"
"Babi, myslíš aplikaci."
Lisette mávla rukou do vzduchu. "To je fuk. Nebo snad mám říct ,tjf´? Nedávno jsem slyšela pravnučku paní Soleové, jak říká ,tjf´. To je nějaká novinka? Mladí lidé jsou příliš líní, aby používali celá slova?"

Já nemohu jinak než souhlasit s větou na knize, kde je psáno, že kniha zaujme fanoušky Roberta Bryndzy. Takže pokud jste fanoušky thrillerů a Roberta Bryndzy, tak neváhejte a knihu si pořiďte. Já za sebe můžu s klidným svědomím říct, že jsem nadšená a těším se na pokračování, protože jsem objevila další poklad na knižním trhu. Kniha Mizející dívky s hlavní hrdinkou Josie Quinnovou si mě získala a má čestné místo u oblíbených autorů v mé knihovně.

Hodnocení

Lisa Reganová
je kromě bestsellerové série s detektivem Josie Quinnovou autorkou i dalších krimi thrillerů. Je členkou spisovatelských skupin Sisters in Crime, International Thriller Writers, and Mystery Writers of America.
Žije ve Philadelphii se svým manželem, dcerou a bostonským teriérem, který  se jmenuje Mr. Phillip.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Mizející dívky můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary


2 komentáře:

  1. Tahle kniha je neuvěřitelně dobře hodnocená. Musím říct, že mě trochu mrzí, že jsem si ji nevybrala... :) Vypadá to tak, že si ke mě brzy najde cestu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už se mi to párkrát stalo, nevybrala jsem si, a pak když jsem četla recenze, tak jsem zkonstatovala, že si jí holt koupim :-)

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)