sobota 21. listopadu 2020

Pozvala mě dál - Lucy Clarkeová

 

Zdroj obrázku

Autor: Lucy Clarke
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 376

Anotace: Elle Fieldingová se rozhodne pronajmout svůj dům, a když se pak vrátí, nic jí nepřipadá jako předtím. Atmosféra domu se úplně změnila - jako by se tam ochladilo...
Elle má pocit, že někdo sleduje každičký její pohyb. Neděje se to ale všechno jen v její fantazii? Koneckonců je spisovatelka, a tak má bohatou představivost. Přesto všechno působí tak skutečně, jako by někdo odhalil tajemství, která jí brání v noci usnout.
Elle začíná ovládat strach a panika a domov se pro ni stává pastí. Někdo odemkl minulost - a ona sama mu dala klíč.


"Když zvažujete, jestli si máte někoho pustit do domu, nejdřív se na chvilku zastavte. Promyslete si to.
Představte si, že ten cizí člověk bude procházet vaším domem; ruka vklouzne do zásuvky, prsty projedou oblečením ve vaší skříni; otevře si skříňku v koupelně a prozkoumá ji."

Elle Fieldingová žije svůj sen. Je úspěšná autorka. Její první román se stal bestsellerem a byl přeložen do několika jazyků. Je krásná a inteligentní. Má svůj dům s výhledem na moře. Ale nyní má spisovatelský blok. Píše další knihu, blíží se termín odevzdání a Elle nemá co ukázat. Díky renovaci nového domu, který stojí na vrcholu útesu se dost zadlužila, a proto se rozhodla, že zatímco bude ve Francii, tak svůj dům pronajme přes Airbnb.

Když se vrátí zpět domů, má pocit, že nic není, tak jak má být. Myslí si, že někdo byl v její pracovně, která měla být po dobu její nepřítomnosti zamčena. Rodina, která si dům pronajala do ní přístup neměla. Tak jak je možné, že našla rozbité těžítko a střep z něho v ložnici? Proč má pocit, že ji někdo sleduje?

Máme zde tři dějové linie. Tu hlavní, ze současnosti máme z pohledu Elle. Úplně cítíme její strach a paranoiu. Její příspěvky na facebooku poukazující na to, kde je a co zrovna dělá, nahrávají každému, kdo by jí chtěl nějak ublížit. Další je z minulosti Elle a její studentská léta. Autorka pomalu odkrývá Ellino tajemství. A třetí je z pohledu cizince v domě.

"I když nejsi v domě, cítím, že jsi mi nablízku. Všude tu jsou po tobě stopy. Před chvílí se mi ocitl na rukávu tvůj vlas. Překvapilo mě, že karamelový odstín u kořínku trochu šedne.
V koši na recyklovaný odpad byla zmuchlaná polepka s nápisem: Soustřeď se! Žádný internet! Tomu se nešlo nezasmát, dokážu si totiž představit, kolik sebekázně taková spisovatelka musí mít. Pod jakým musíš být tlakem, abys napsala výjimečný druhý román."

Elle má pocit, že ve svém domě není v bezpečí. Trpí nespavostí a úplně cítíme její paranoiu. Autorka opět skvěle vykreslila postavy a já byla napnutá od začátku až do konce. Prostředí, které popsala, všechno působí tak skutečně. Tohle autorka prostě umí. Vtáhne vás do děje a vy máte pocit, že tam jste také. I když jsem v průběhu čtení měla určitá podezření, a neustále je přehodnocovala, tak závěr mě překvapil. Co Elle skrývá? A kdo byl onen návštěvník v domě? Opravdu jí někdo usiluje o život, nebo jde o něco jiného?

Knihy Lucy Clarke mám vážně moc ráda a zatím jsem přečetla všechny, které u nás byly vydány. Stíny nad zálivem, Modrá, Poslední nádech a nyní Pozvala mě dál. A ani jedna mě nezklamala a byla jsem nadšená. Žádná hluchá místa, která by vás nudila. Všechno do knih dokonale pasuje.

"Zavřu za sebou dveře a hodím ti klíče do schránky, slyším, jak kov zacinká na dřevě, když spadnou na podlahu. Už jsem pryč z tvého domu. Teď se ti musím dostat do hlavy."

Takže pokud máte rádi psychologické thrillery, tak vám knihu doporučím, a nejenom tuto, ale i všechny ostatní. Autorka má talent a její knihy jsou opravdu čtivé. 

Hodnocení

Lucy Clarke
získala titul z anglické literatury a nyní je spisovatelkou na plný úvazek. Doposud napsala pět psychologických thrillerů, které byly přeloženy do dvanácti jazyků.
Ráda cvičí jógu a jezdí na paddleboardu. Hlavně je ale vášnivou cestovatelkou. Spolu se svým manželem Jamesem Coxem, profesionálním surfařem, a dvěma malými dětmi v zimě cestuje a léto pak tráví doma na jižním pobřeží Anglie, kde v chatě na pláži píše své knihy, které si čtenáři tolik oblíbili.
Více informací najdete na: www.lucy-clarke.com

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Pozvala mě dál můžete zakoupit.

Díky za přečtení a 
mějte se krásně.
Pary


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře :-)