neděle 13. února 2022

Třetí polovička - Carola Loveringová

 

Zdroj obrázku


Autor: Carola Loveringová
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 368

Anotace: Když ji její přítel Burke požádá o ruku, Skye Starlingová se vznáší na obláčku štěstí. Je chytrá, krásná a pochází ze zámožné rodiny, a tak to na první pohled vypadá, že jí leží celý svět u nohou. Ve skutečnosti však bojuje s obsedantně kompulzivní poruchou, která jí zabraňuje navazovat milostné vztahy. Ale Burke - pohledný, starší a emocionálně vyzrálý muž - tvrdí, že ji chce... navždy!
Akorát že Burke není tím, za koho se vydává. Je šťastně ženatý a Skye jen využívá pro své vlastní záměry. Aniž by postřehla, že se řítí do záhuby, začne Skye plánovat svatbu a Burke zatím svůj plán vypracovává k naprosté dokonalosti. Jenže dokonalý plán prostě neexistuje a neexistuje ani jedna pravda.


Musím říct, že anotace je výstižná víc než dost. Vše, co potřebujete k samotnému příběhu vědět. Kdybych se rozepsala víc, tak bych mohla prozradit něco, co by vás připravilo o to překvapení z celého příběhu. Takže opravdu stačí, když víte, že Skye Starlingová je téměř třicetiletá dívka se svěřeneckým fondem. Tři měsíce po smrti své matky, to jí bylo pouhých dvanáct let, jí byla diagnostikována obsedantně kompulzivní porucha a pro Skye je velký problém navázat jakýkoliv vztah.
Burke Michaels je starší, ženatý a finančně na dně. Skye je pro něj skvělá a jednoduchá cesta, jak jednoduše přijít k penězům.

"Ve dvanácti letech mi diagnostikovali obsedantně kompulzivní poruchu. Bylo to tři měsíce poté, co maminka zemřela na rakovinu jater. Doktoru Perrymu trvalo stanovení diagnózy dva měsíce. Symptomy se projevují tak, že se musím specifickým způsobem dotknout určitých předmětů. Když jsem v místnosti a dveře jsou zavřené, musím na dveře osmkrát zaklepat v předem stanoveném pořadí a teprve pak je můžu otevřít. Nezáleží na tom, jestli ty dveře otevře někdo přede mnou a podrží mi je; stejně musím svůj rituál provést, abych mohla z místnosti nebo budovy odejít."

Celá kniha je rozdělena na dvě části a padesát tři kapitol, které jsou různě dlouhé. S Heather, manželkou Burka se vracíme do minulosti, do doby, která ovlivnila celý její život. Zjistíme, proč je taková, jaká je. Burka poznáme pomocí jeho zápisů z deníku, který píše doktoru K. a svěřuje se mu se svými plány. A Skye máme ze současného dění, dozvíme se o její nemoci, ale také vidíme, jak pluje na obláčku štěstí, protože konečně poznala muže, který si ji chce vzít a tvrdí, že ji miluje.

"S tímhle chlápkem si nepokecáte, doktore, takže jsem šel rovnou k věci. Řekl jsem mu, že miluju Skye a že bych ho rád požádal o její ruku. Ujistil jsem ho, že vím, že to je zatím krátká doba, ale že nepochybuju o tom, že to je žena mých snů. Vsadil jsem na věk. Připomněl jsem mu, že mi je šestačtyřicet - v tu chvíli to znělo jako bůhví jaká výhoda - a že jsem na týhle planetě už dost dlouho, abych poznal, že jsem našel, co jsem hledal."

Každý vypravěč je pro nás důležitý. Zpočátku jsem si říkala k čemu zrovna tohle potřebuju vědět, ale přibližně tak v polovině knihy pochopíte :-) Dá se říci, že žádná informace pro vás není zbytečná. Autorka si to celkem dobře promyslela. A i když knihu nehodnotím plným počtem hvězdiček, tak musím říct, že příběh byl opravdu velmi zajímavý.

Knihu Třetí polovička doporučím každému, kdo má rád psychologické romány. Kniha obsahuje tajemství, lži a trochu toho napětí. I když některé věci jsem si dala dohromady, závěr mě celkem překvapil :-)

Hodnocení

Carola Loveringová
žije se svým manželem a synem v Connecticutu. Přispívá do časopisů W Magazine, National Geographic, Outside, Yoga Journal a mnoha dalších. Kromě toho je také lektorkou jógy.
Svoji prvotinu Tell Me Lies vydala v roce 2018. Román Třetí polovička je její druhá kniha.
Více na:
https://www.carolalovering.com nebo instagramu @carolatlovering

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Třetí polovička můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Tahle kniha na mě zatím čeká nepřečtená doma... ale doufám, že se k ní brzy dostanu. :) Opradu to vypadá na hodně zajímavý psychologický román.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)