středa 5. října 2022

Bez zábran - T. L. Swanová

 

Zdroj obrázku

Autor: T. L. Swanová
Rok vydání: 2022
Nakladatelství: Metafora
Série: Milesův klub (3.)
Počet stran: 464

Anotace: Mým oblíbeným koníčkem je rozčilování Eliota Milese. Už jen pohled na šéfovu tvář mě nutí k sarkastickému úšklebku. Bůhví, čím si vysloužil pověst Casanovy. Jak to, že po něm touží miliony žen i přes jeho děsnou povahu?
Znechucená svým milostným životem se pod falešným jménem přihlásím na seznamku a začnu si psát s mužem jménem Edgar. Není sice můj typ a žije někde na druhém konci světa, ale máme podobný smysl pro humor a můžeme se navzájem svěřovat.
V poslední době se ale v práci dějí divné věci. Eliot je... pozorný. Jeho oči na mně pokaždé spočinou o něco déle, než by měly, ale je za nimi žár, který jsem dřív necítila.
A pak mi k mému neskonalému šoku řekne, že je pro něj moje zranitelnost přitažlivá. Jaká zranitelnost?
Zmocňuje se mě panika. Četl snad e-maily, které posílám Edgarovi?


Eliot Miles je čtyřiatřicetiletý charismatický generální ředitel londýnské pobočky Miles Media. Kathryn Landonová je sedmadvacetiletá analytička a vede IT team ve stejné společnosti. Navzájem se nenávidí. On je podle ní hulvát a vůbec nechápe, co na něm ženy vidí a čím získal pověst Casanovy. A to mu dává hodně najevo. Jdou si navzájem po krku.
Jednoho dne, jako mávnutím kouzelné hůlky v Kathryn Eliot vidí něco víc než jen čarodějnici, která mu doslova pije krev a pracuje pro něj. Začíná ukazovat stránku, kterou skrýval.
Eliot je posedlý neznámou malířkou a už nějakou dobu se pokouší zjistit, kdo je tajemná neznámá, něco ho k ní táhne. Zjistí Eliot, kdo neznámá žena je? A co u Eliota a Kathryn převládne? Láska nebo nenávist? 

"Do prdele. Jak já tu ženskou nenávidím," zašeptám naštvaně. 
"Jestli ti to pomůže," ušklíbne se, "ona tě nenávidí víc."
Škubnutím si povoluju kravatu. "Je na skotskou ještě brzy?" zamyslím se.
Christopher se podívá na hodinky. "Je čtvrt na deset."
Ztěžka se nadechnu ve snaze se uklidnit. 
"Nasrat."

Kathryn působí jako šedá myš, která má velmi dobré znalosti v oblasti IT, ale jakmile se objeví nový spolubydlící Daniel, který se vyzná v módě, tak se vše změní a Eliot už v Kathryn nevidí jen protivnou ženskou, bez špetky vkusu, ale ženu, která mu vezme dech.

Eliota a Kathryn jsem si oblíbila. Nejen je, ale i Kathryniny spolubydlící Rebeccu a Daniela. A samozřejmě Eliotovi bratry. Postavy jsou dobře vykreslené, jsou zábavné. Způsob, jakým Eliot štěkal rozkazy, aby dosáhl svého, to bylo pozoruhodné :-)

"Co to děláš?" mračím se.
"Vyklízím tenhle second hand."
"Teď? Je devět večer."
"Nemůžu tady nic najít."
"O čem to mluvíš? Je to tam perfektně uspořádané." ohradím se rázně.
"Jasně, je tu komínek hrůzy a pak komínek ještě větší hrůzy," zamumlá suše. Ze skříně vyletí další ramínko a s křápnutím dopadá na podlahu. "Co to vůbec je?"

Autorka dokáže čtenáře vtáhnout do děje. Trochu tomu pomáhá fakt, že příběh máme jak z pohledu Eliota, tak i z pohledu Kathryn. A i když jsou mi bližší thrillery, tak mám občas chvilky, kdy si ráda přečtu nějakou tu pohádku pro dospělé, abych se odreagovala :-) Tahle kniha zafungovala skvěle a já se bavila, od začátku až do konce. A i když jsou tyto knihy, co se týče konce předvídatelné, tak o překvapení zde nouze určitě není :-)

"Zmáčknu hlasitý odposlech a pokládám telefon na podlahu vedle nás. Znovu podržím její obličej. "Kate. Slyšíš mě?"
"Zkontrolujte to dýchání."
Přiložím jí ucho k ústům.
"Podívejte se jí na hrudník. Zvedá se a klesá?"
Jak to mám sakra poznat? Ona je mrtvá?
Místnost se se mnou roztáčí a já začínám panikařit. "Radši ty sanitky pošlete dvě," vyhrknu. "Asi za chvíli dostanu infarkt."

Knihu Bez zábran doporučím každé ženě, která má ráda erotické knihy, nebo už dokonce četla předchozí dva díly o Eliotových bratrech. Musím říct, že i když jsem předchozí díly nečetla, tak to žádný problém není, každý díl je o jednom bratrovi. A já i když erotické scény většinou jen prolítnu očima, tak musím říct, že příběh jako takový se mi líbil a určitě se poohlédnu i po knihách Jednou za život, která je o Jamesonovi a Na druhý pokus, který vypráví o Tristanovi :-) A teď už si počkat jen na příběh Christophera :-)

Hodnocení

T. L. Swan
pochází ze Sydney, ale se svým manželem, třemi dětmi a plejádou mazlíčků zakotvila v přímořském městečku na jihu Austrálie. Než se stala spisovatelkou na plný úvazek, pracovala v nadaci pro pomoc lidem se schizofrenií. Má na kontě řadu úspěšných románů, z nichž jsou českým čtenářům dobře známé Jednou za život (Metafora, 2021) a Na druhý pokus (Metafora, 2021) ze série o bratrech Milesových. Své znalosti psychologie uplatňuje při vykreslování charismatických mužů a důvtipných žen, které by každý chtěl znát v reálném světě. Když zrovna nepracuje na nové knize, najdete ji, jak si vychutnává margaritu nebo šálek kávy s něčím sladkým.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora, kde si knihu Bez zábran můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary


1 komentář:

  1. To zní hodně dobře, přesně na takouvou knihu bych měla náladu. :) Děkuji za zajímavý tip.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)