neděle 10. března 2019

Duch domu Ashburnů - Darcy Coates

Zdroj obrázku

Autor: Darcy Coates
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Fobos
Počet stran: 256

Anotace: V domě Ashburnů se děje něco podivného. Prastará budova je již několik desítek let opředená tajemstvím. Jeho majitelka Edith nepouštěla dovnitř žádné cizí lidi a na veřejnosti se objevovala jen zřídka. Po její smrti zdědí dům Adrienne, jediná Edithina žijící příbuzná, jejímž jediným majetkem jsou kufr, dvacet dolarů v kapse a kočka. Dědictví proto vnímá jako životní šanci, jak se znovu postavit na nohy.
Adrienne nevěří na duchy, ale když prozkoumává tajemná zákoutí domu, roste v ní neklid. Nachází podivné zprávy vyryté do stěn, starý hrob v lese za domem a tajuplné portréty na zdech chodby v prvním patře, které jako by sledovaly každý její krok. Jak postupně odhaluje tajemství zděděného domu, začíná věřit zvěstem o podivných událostech, které jej v minulosti postihly. Sídlo má skutečně temnou minulosti a zdá se, jako by v něm ožívalo cosi nadpřirozeného - a rozhodně ne příjemného. Dávní obyvatelé domu totiž nespí...

"Sto tisíc tenoučkých škrábanců se vrylo do dřeva, ale pořád to nebylo dost. Její prsty pokračovaly v psaní. Nehty byly olámány až na maso, kůže pokrytá strupy praskala. Její vybledlé oči slepě hleděly do prázdna. Její dech, hluboký a rytmický, skřípavě doprovázel práci prstů. Teď nepřestane. Ne, když je tak blízko."

Edith Ashburnová, starší dáma, která žila ve svém domě úplně sama. Povídá se, že její rodina byla vyvražděna, když jí bylo pouhých osm let, jen ona jediná ten masakr přežila. Vraha nikdy nechytili. Lidé z města Edith považovali za samotářskou podivínku.

Když zemřela, odkázala svůj dům své jediné žijící příbuzné. Dvaadvacetiletá Adrienne si Edith nepamatuje, ani neví, že ještě nějakou příbuznou měla. Ale dědictví přišlo v pravou chvíli. Prací na volné noze si nevydělala tolik, kolik by potřebovala a byla skoro bez peněz. Proto se po smrti své matky přestěhuje, i se svou kočkou Wolfgangem, do Ashburn House.

Nic není tak, jak si představovala, v domě se začínají dít divné věci. Proč Edith v domě neměla žádné zrcadlo a každý pátek zapalovala svíci? A co ty vyryté nápisy? Na duchy Adrienne rozhodně nevěří, proto se pokusí o své pratetě zjistit od obyvatel městečka co nejvíc. Zjistí pravdu dřív, než bude pozdě?

"Pocítila jakýsi nepříjemný, elektrický výboj. Chlupy na pažích se jí vzpřímily. Les kolem ztichl. Nedůtklivý ptačí křik odezněl a dokonce i šelestění větví znělo tlumeně.
Vyděšeně pohlédla nad sebe. Malými mezerami v pletenci větví uviděla oblohu. Byla tmavá - tmavší než čekala -, ale ještě ne úplně černá. Stále se ještě smrákalo."

Musím říct, že Adrienne mi byla velmi sympatická. Autorka hlavní hrdinku vykreslila velmi věrohodně a já si ji, i kocoura Wolfganga velmi oblíbila. Co se týče temného lesa a starého domu, tak to jsem si dokázala velmi živě představit. 

Darcy Coates dostala na dvě stě padesát šest stran (čtyřiatřicet krátkých kapitol) vše, co má dobrý hororový příběh mít. Duch domu Ashburnů slibuje napětí, tajemno a nadpřirozeno. A já musím říct, bála jsem se. A to dost. Byl zde jeden moment, kdy jsem se vážně, ale vážně lekla. Ve chvíli, kdy jsem četla jak se ptáci v lese v kakofonii hlasitého křiku a tlukotu křídel vznesli z korun stromů, se náš papoušek něčeho tak lekl, až spadl z bidla. Jo, měla jsem menší zástavu srdce. 😃

"Periferně zachytila nějaký zvuk. Měla pocit, že normálně by ho neslyšela, ale protože les byl ponořen do mrtvolného tich, slyšela jakési jemňounké šátrání, škrábání, které jí pronikalo ušima přímo do mozku."

Takže mně nezbývá nic jiného než knihu doporučit každému, kdo se při čtení rád bojí. Pokud máte rádi napětí, nadpřirozeno a tajemno, tak je kniha Duch domu Ashburnů jak vyšitá právě pro vás. Tohle bylo vážně skvělé a já se těším, až u nás vyjde další kniha autorky. Protože i když jsem měla zástavy srdce a cestou na záchod jsem rozsvítila v celém baráku, tak tohle bylo vážně skvělé a já se u knih ráda bojím.

Hodnocení:

Darcy Coates
je autorkou bestsellerů Duch domu Ashburnů, Tajemství sídla Craven Manor (připravuje Fobos) a více než tuctu dalších hororových titulů. Žije v Austrálii se svou rodinou, kočkami a zahradou plnou bylinek a zeleniny. Darcy miluje lesy, zejména ty staré, kde stromy převyšují kohokoli, kdo mezi ně vstoupí. Kdekoli žije, snaží se být v blízkosti nějakého pohoří.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji Knihy Dobrovský, kde si knihu Duch domu Ashburnů můžete zakoupit.

Díky za přečtení
a mějte se krásně.
Pary

4 komentáře:

  1. Wau, toto znie veľmi dobre - zbožňujem knihy, pri ktorých sa bojím :D Tak ďakujem za tip! :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář... pokud se ráda bojíš, tak musím doporučit, já byla spokojena :-)

      Vymazat
  2. Knihu jsem četla a velmi se mi líbila. Překvapilo mě, co se z konce knihy nakonec vyklubalo. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)