pondělí 8. listopadu 2021

Letní sázka - Emily Henryová

 

Zdroj obrázku

Autor: Emily Henryová
Rok vydání: 2021
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 384

Anotace: January, autorka románů pro ženy, která právě teď nevěří na lásku a šťastné konce, má přes léto napsat další milostný román, ale vůbec jí to nejde. Uznávaný spisovatel Augustus zrovna prožívá životní i tvůrčí krizi. Dva dávní známí, nyní nečekaně sousedé, spolu uzavřou sázku, která možná změní jejich představy o tom, co šťastný konec vlastně znamená.

"Mám jednu zásadní chybu.
Ráda si představuju, že to tak máme všichni. Nebo aspoň se mi takhle líp píše - všechny hrdiny a hrdinky svých knih obdařím nějakou sebedestruktivní vlastností a pak už se všechno, co se jim přihodí, točí jenom kolem téhle jedné zásadní chyby."

January Andrewsová je autorka románů pro ženy a miluje šťastné konce, ale zrovna teď má období, kdy na šťastné konce a na lásku nevěří. Termín odevzdání její nové knihy se blíží a ona ještě nenapsala ani řádku. Augustus Everett je uznávaný spisovatel, který stejně jako January prožívá tvůrčí blok, ale happy end byste v jeho knihách nenašli.

"Čtvrtého července je za dlouho," postěžovala jsem si. "Jsi odsud jenom tři hodiny autem."
"Jo, a neumím řídit."
"Tak bys asi měla vrátit řidičák," řekla jsem.
"To mi věř, že se nemůžu dočkat, až mu vyprší platnost. Budu se cejtit tak volná! Nesnáším, když si lidi myslej, že umím řídit jenom proto, že na to mám papíry."

Po otcově smrti January zdědí dům u Michiganského jezera a jejím sousedem je právě Gus. Ten Gus, kterého zná z vysoké školy a pořád s ním soupeřila. A nyní o několik let později spolu uzavřou sázku. January zkusí napsat klasický román a Gus naopak román se šťastným koncem. 

January bere Guse na výlety, které k romantice patří, on jí naopak na temnější místa, která mají do romantiky hodně daleko. Dají si jednu podmínku. Nikdo se do nikoho nezamiluje. Ale je to možné?

"Říkala jsem si ale, že když se to tak vezme, můžu tenhle večer považovat za úspěch navzdory tomu, že jsem si svůj před chvílí snědený hot dog prohlédla ještě jednou a zblízka. A koneckonců, Gus mi dokonce odhrnul vlasy z obličeje a přidržel mi je, zatímco jsem vesele zvracela.
Nebo aspoň přidržoval do doby, než se mu taky zvedl žaludek a zamumlal: "Do prdele, já tak nesnáším zvratky," a utekl pryč.

Hlavní hrdinové vypadají jako úplné protiklady. Gus působí spíše jako pesimista, který měl problematické dětství. January se na vše snaží dívat z té lepší stránky. A teď oba musí otevřít svoji Pandořinu skříňku, aniž by si ublížili.

"Gus si sedl naproti mně, naklonil se přes stůl a krabičku otevřel. Chvíli zíral na koblihové vnitřnosti, které se před námi objevily. "Panebože, to vypadá nechutně."
"Konečně něco, na čem se shodneme," neodpustila jsem si.
"Vsadím se, že se shodneme na spoustě věcí." Vytáhl si koblihu s javorovým sirupem a zkoumal ji ve světle zářivek."

Celý příběh je psán z pohledu January. Kapitoly jsou dlouhé tak akorát a kniha je opravdu čtivá. Bylo to sarkastické, chytré a zábavné. Užívala jsem si dialogy mezi January a Gusem.

Letní sázka je klidné, lehce romantické čtení, při kterém nemusíte moc přemýšlet a prostě jenom vypnete a čtete. Je to přesně ta kniha, kterou jsem potřebovala. Lehká a nenáročná do tohoto pochmurného počasí. Kniha, která neurazí a občas vykouzlí úsměv na tváři. Takže pokud máte chuť na něco lehkého a nenáročného, tak tato kniha je skvělou volbou :-)

Hodnocení

Emily Henry
vystudovala tvůrčí psaní na Hope College v Mihiganu a od roku 2016, kdy jí vyšla první kniha The Love That Split the World, se řemeslu také věnuje. Na kontě má už šest románů, z nichž zatím největší úspěch slavil mezinárodní bestseller Letní sázka (Metafora, 2021), přeložený do více než dvaceti jazyků.
V současnosti tráví nejvíc času v Cincinnati a v severní části Kentucky. Jak se vám její kniha líbila, jí můžete napsat na Instagramu @EmilyHenryWrites.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Metafora, kde si knihu Letní sázka můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Můžu jedině souhlasit. Já Letní sázku četla v létě a bylo to opravdu ideální klidné, odpočinkové čtení s trochou romantiky. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)