úterý 6. října 2020

Pořád se to... - Kristina Hlaváčková

 

Autor: Kristina Hlaváčková
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 160

Anotace: I když se snažím procházet životem jako seriózní a hlavně nenápadná osoba, dějou se mi... věci. No dobře, jsem spíš komická figurka, co na sebe poutá pozornost svými eskapádami. Ale já za to nemůžu! Vážně! Co může, to se podělá. Ono samo se to, ale zato pořád!
Chcete se zasmát a hlavně na cizí účet? Pak jsou pro vás tyto historky naprosto ideální. Ono totiž překvapivě... POŘÁD se to...

" Tuhle blbost už nikdy neudělám! Nikdy! Nikdy v životě, ani za zlatý prase! Ani za stádo zlatých prasat! Nesnáším triatlon, nesnáším kopce, nenávidím kolo, běh je naprosto nepřirozený pohyb! A ten kačák si nechte!"

Musím říct, že když jsem četla autorky první knihu vtipných historek Ono samo se to..., tak jsem se skvěle bavila. A proto, když jsem dostala možnost si přečíst i tuto druhou knihu, neváhala jsem ani chviličku. Humor Kristiny Hlaváčkové je mi opravdu blízký a já si ho užívám plnými doušky.

Některé příběhy jsou kratší, některé delší. Ale všechny mají jedno společné. Jsou to příhody ze života, kde si Kristina ze sebe dokáže udělat srandu. A obrázky, které povídky doprovází jsou prostě a jednoduše super :-)

"Naprosto jasně mi naznačila, že jsem tlustá, udělala obličej a zaskřehotala: "Ročníííík!"
Pípla jsem: "79."
Ta baba se na mě podívala. A zaječela tak, že mi tlaková vlna málem sejmula helmu z hlavy: "My tady veterány nemáme!"
Neotočili se po mně snad jen ti, co byli za hranicí pětikilometrového okruhu.
Pokrčila jsem rameny a jako malá, tlustá, stará bréca jsem si se svým ISICem šla koupit studentskou permici se slevou."

U čeho jsem se skvěle bavila, tak to byla povídka O2 guru. Stát se to mně, tak by mi to vtipné určitě nepřišlo a měla bych chuť vraždit, ale když se to stane někomu jinému, proč se nezasmát :-) A co určitě nesmí chybět? Nějaká ta příhoda z golfového hřiště.

"Nejistě se na mě usmála a zeptala se: "Jak se vám hrálo?"
Vážně jsem se nad tím zamyslela. "Někam si napište, že s těma dvěma, i kdyby byli každý zvlášť, už nikdy nechci hrát. A myslím tím nikdy!"
"Tak to je budu muset vykázat ze hřiště, protože s nima nechce hrát už nikdo. Byla jste jejich poslední naděje." No díky pěkně!"

Některé povídky mě pobavily více jiné zase méně. Ale celkově mě kniha určitě nezklamala a já byla opět spokojená. Kniha je psána opět čtivě a od srdce. Na chvilku oddechu je to ideální volba. Autorky smysl pro humor mi opravdu sedl a já jsem si zatím užila každou knihu, kterou jsem četla. A vzhledem k tomu, že jsem ještě nečetla všechny, tak mám v plánu pokračovat ve čtení dál, dokud nedám všechny :-)

Ukázka z knihy

Máte rádi vtipné historky ze života? Nechce se vám číst nic náročného a chcete si prostě u knihy jen odpočinout a doslova vypnout? Chcete se zasmát na cizí účet? Tak v tom případě neváhejte a přečtěte si tuto knihu.

Hodnocení:

Kristina Hlaváčková
Kristina strávila část svého dětství s rodiči v Nigérii. První školní léta tak střídavě navštěvovala základní školu v Čechách a výběrovou americkou školu v Nigérii, byla přijata ke studiu na Gymnáziu Josefa Škvoreckého, ale vzhledem k technickému zaměření celé rodiny nakonec vystudovala Gymnázium Arabská.
Přesto, že pochází z architektonické rodiny, projevovala vždy spíše humanitní, nikoliv technické sklony. V roce 1997 získala výběrové stipendium a strávila rok na střední škole v Minnesotě, kde poznala jednu ze svých životních lásek - keramiku, a poprvé odmaturovala. Druhou maturitu absolvovala v Čechách. V roce 2008 složila překladatelskou státní zkoušku z angličtiny a překlady jsou velkou, i když zdaleka ne jedinou, součástí její profesní kariéry.
Do světa literatury vstoupila jako autorka úspěšné fantasy trilogie Dračí oči. Překládá titulky seriálů pro MTV, texty pro prestižní čínský architektonický časopis, jako překladatelka spolupracuje s ČVUT. Studium na Karlově univerzitě dokončila při zaměstnání a v současnosti pracuje jako Office Manager v architektonické firmě.

Za zaslání recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Pořád se to... můžete zakoupit.

Díky za přečtení a
mějte se krásně.
Pary

1 komentář:

  1. Kniha vypadá dobře, jednou za čas je fajn odpočinout si u nějaké humorné knihy. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)