čtvrtek 28. září 2017

Daniel a Aubrey - Láska podle Shakespeara - Georgina Guthrie

Autor: Georgina Guthrie
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Cosmopolis
Série: Láska podle Shakespeara (1.)
Počet stran: 463

Anotace: "Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží..."
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studie na torontské univerzitě. Aby si přivydělala, začne Aubrey pracovat v kanceláři děkana. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearovských děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem a také jeho temné tajemství z minulosti... 


"V tu chvíli se děkanův syn otočil a já mohla poprvé spatřit jeho tvář, zatímco on se rozhlížel po místnosti. Měl ty nejnádhernější modré oči, jaké jsem kdy viděla."

Aubrey Priceová, třiadvacetiletá inteligentní, milá dívka. Daniel Grant, inteligentní modrooký fešák. Bohužel asistent profesora Martina Browna, který přednáší Shakespearova díla.
Mají ti dva šanci na společnou budoucnost? A odkryje Daniel své tajemství z minulosti?

"Žádný strach," chlácholil mě a naklonil se dopředu. "Naprosto vás chápu. Měl jsem co dělat, abych se sem dostal, a taky jsem neměl příležitost vypít si kafe. Musím vypadat, jako by mě protáhli skrz živý plot."

Takovýchto příběhů už vyšlo nespočetně. Ona chudá dívka, která si musí přivydělávat, aby dokončila školu, on bohatý krasavec, kterému není lhostejná. Ale tohle bylo jiné. Citace a úryvky ze Shakespeara, tomu dodaly kouzlo. Bez toho by to nebylo to pravé ořechové. A já se samozřejmě opět zamilovala. Jinak to snad ani nejde.

"Z toho poznáš ve svém kruhu,
škůdců med a věrnost druhů.
- VÁŠNIVÝ POUTNÍK -" 

Hlavní hrdiny si nejde nezamilovat. To je prostě bez šance. Vtipné hlášky Aubrey a její kamarádky Julie. Milý sexy spolubydlící Matt a také samozřejmě bratři Daniela a neřízená střela Penny. A v neposlední řadě babička Patty, i když se zde objevila jen na chvilku, ta ženská je úžasná. Mít takovou babičku...

"Musím se zvednout. Můj mozek ječí, že mu mám dát Advil," zasténal. "A v puse mám, jako kdyby mi do ní někdo..." "Co?" "Nasral."

Ale taková Cara a její kamarádka... Typická namyšlená nána, která je nejlepší, nejkrásnější a myslí si, že dostane každého, koho má ve svém hledáčku.

"Panebože! To je nána!" Usmála jsem se a odepsala jí do svého sešitu: "Já vím! Kolečko se možná točí, ale křeček je MRTVÝ!" 

Knížka je psaná tak lehce, že se čte sama. Měla jsem pocit, že jsem tam s hlavními hrdiny, vše jsem prožívala s nimi. Opět jsem se vytratila z reality a prožívala jiný příběh. Při čtení jsem se skoro pořád usmívala, ty vtipné hlášky, které vás při čtení provázejí jsou úžasné. Čtení jsem si vyloženě užívala a proto mě mrzelo, když byl najednou konec.

"Ach, Penny, chtěla jsem jí říct, kdybys tak věděla, jaká je to pravda. U všech svejch kamarádů totiž pociťuju nekontrolovatelnou touhu propíchnout jim aspoň jedno oko. Rozhodně je to jedna z mých nejpřátelštějších vlastností."

Knihu určitě doporučím dál, je to skvělá oddechovka, při které vypnete a užijete si samotný příběh. Znám Shakespearova díla, kdo by je neznal. Ale přiznám se, nikdy jsem je nečetla. Jsem barbar, já vím. Ale víte co? Po přečtení téhle knihy, mám chuť si nějaké to Shakespearovo dílo přečíst.
Pokud jsou romány pro ženy váš šálek kávy, tak rozhodně se s chutí pusťte do této knihy, protože určitě zklamaní nebudete. Navíc získáte chuť i na nějakou tu klasiku, kdo ví?

"Právě jsi to udělal, Danieli. Zda šepot není nic? Tvář k tváři klonit? Nos k nosu přistrkávat," odcitovala jsem verš ze Zimní pohádky."

Hodnocení:
 

Georgina Guthrie
se otevřeně prohlašuje za objímače knih už tak dlouho, kam až její paměť sahá. Je vášnivou čtenářkou a notorickou pisatelkou deníků a je unešená z toho, že mohla nakouknout do velkého světa knih. GG žije v Torontu v Kanadě, ale pořád se považuje za Britku skrz naskrz a často ji můžeme najít, jak se prochází uličkami svých oblíbených britských obchodů.
Je absolventkou Torontské univerzity, kde studovala anglickou literaturu. GG ráda vyplňuje svůj čas čtením a psaním, ale stejně tak si ráda užije i dobrý film s manželem, kolotoč v kuchyni se svou dcerou nebo odpočinek s přáteli a rodinou, ten vesměs vždy ve společnosti sklenky červeného vína v jedné ruce a cibulových kroužků v druhé. 

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si také knihu Daniel a Aubrey můžete koupit.

Co na knihu říkáte vy? Jaký je váš názor?
Mějte se krásně
Pary

2 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Na knihu se určitě chystám, snad se k ní dostanu brzy :) A jsem rdáa, že jsem objevila tvůj blog :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuju za komentář a kladnou odezvu... hrozně moc to potěšilo... :-) určitě přečti, stojí to za to... a já jdu do druhého dílu :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše komentáře :-)